Dovolj? Skoraj preveč ...

28. 5. 2020 | Matjaž Korošak
Deli

Na zunaj je električno gnana identična vsaki drugi Corsi, ki jo lahko vidite na cestah. In to je tudi glavni adut – električni avto, ki noče delovati, kot da je iz znanstvenofantastičnega filma …

Pri Oplu so tako prepričani, da se odnos do električno gnanih avtomobilov spreminja, da je sprejemanje tega pogona vse bolj razširjeno, toda številni kupci si vendarle želijo avtomobila, kot ga poznajo. In Corse, kot si jo želijo – torej simpatičnega, sodobnega, pa vendar kompaktnega (pri)mestnega avtomobila. Tudi če gre za električni pogon, so bistveni enostavno upravljanje, lahkotna vožnja in neproblematično polnjenje.

Zdi se, da zmore nova Corsa-e vse to brez težav ponuditi, temu pa dodaja še prostorsko izkoriščenost, udobje in, seveda, kar je še kako pomembno – zelo spodoben doseg. S katerim pravzaprav presega pričakovanja za majhne avtomobile, saj omogoča do 337 kilometrov dosega z baterijskim paketom (tekočinsko hlajenim), ki ponuja zmogljivost 50 kWh in je spretno nameščen v dno vozila.

Seveda gre za platformo CMP, ki jo je Opel 'podedoval' v trenutku, ko je znamka zamenjala lastnika. Pri koncernu PSA so si namreč za to generacijo vozil že v osnovi zamislili sodobno multienergijsko platformo, ki bi poleg motorjev z notranjim zgorevanjem omogočala tudi namestitev električnega pogona.

Za Corso so si tako zamislili zmogljiv motor s 100 kW, ki prek enostopenjskega menjalnika poganja sprednjo os, vozniku pa so na voljo tudi trije vozni programi, s katerimi nadzoruje največjo moč in podajanje te moči in navora, s tem pa tudi porabo in obnašanje Corse (Norma, Eco in Sport – razlage verjetno ne potrebujejo). Največji doseg 337 km je seveda možen z načinom Eco, verjetno pa tudi Normal, s spretnim izkoriščanjem regeneracije zavorne energije, ki omogoča tudi pojemek med 0,6 in 1,3 m/s.

Tudi med vožnjo je nova Corsa predvsem – Corsa. Celotno okolje je znano iz modelov z notranjim zgorevanjem, ročica menjalnika je iz modelov s samodejnim menjalnikom, grafika digitalnih merilnikov je podobna (prilagodljivost in odzivnost še vedno nista na ravni konkurence), osrednji zaslon ponuja nekaj dodatnih informacij, povezanih z električnim pogonom.

Predvsem pa Corsa ponuja odločen in zmogljiv agregat, s katerim je tale Opel zmagovalec mestnih dvobojev od semaforja do semaforja! Če to seveda želite … Dokler je asfalt suh in oprijema dovolj, je to do 50 km/h avto, ki te res lahko nasmeji (mimogrede – 2,8 s pospeška obljubljajo)! In vse, kar mora voznik narediti, je – pritisniti nogo na pedal za 'plin' do tal. Potem se Corsa silovito in sunkovito požene naprej v tisti značilni tišini z nekaj oddaljenega piskanja, saj je vseh 260 Nm navora na voljo že pri 300 vrtljajih … In silo tega navala navora tudi elektronika težko kroti, zato se kolesa zmorejo obrniti v prazno, zlasti če je podlaga vlažna.

S tako vožnjo je obljubljen doseg seveda dolg, ampak po mestu, z malo predvidevanja, regeneracije in prizanesljivosti je povprečna poraba znašala okoli 18 kWh, preostali doseg pa je računalnik prikazoval dokaj realno. Navsezadnje gre za avto, ki tehta 1455 kilogramov (345 le baterija), tako je rezultat čisto sprejemljiv.

No, zaradi teže so bili pri Oplu prisiljeni nekoliko prilagoditi tudi podvozje: nov je pomožni okvir prednje osi, dodelan zadnji, prilagojeni so blažilniki in vzmeti ter lastnosti elektrohidravličnega krmilnega serva. Med vožnjo je to čutiti kot čvrstost podvozja, ki se ne zmore tako uspešno prilagajati cestnim neravninam, sta pa teža in nameščenost baterije v dno tudi znižali težišče, ki je deset odstotkov nižje. V zavojih, zlasti počasnejših in daljših, kjer gibanje mase ni tako izrazito, je tudi zato Corsa-e agilen in okreten avto.

Tudi pri polnjenju so pri Oplu suvereni – do 100 kW zmore sprejeti polnilnik na enosmernem toku, pri izmeničnem (AC) do 7,4 kW, doplačati pa je mogoče za 11 kW, če se vam to zdi smiselno. V idealnem primeru je lahko torej baterija do 80 odstotkov polna v približno pol ure, z močnejšim 11 kW polnilnikom pa v dobrih osmih urah.

Zmogljivosti torej, ki bi jih prej pričakoval v razredu ali dveh višje. Morda bi v tem razredu nekoliko manjša baterija zadovoljila večino potreb in resno vplivala na ceno …

V prvi uri

3. minuta: Corsa kot Corsa, bi rekel … avto mi je bil itak všeč. Ker obljublja več dinamike.

7. minuta: Filozofija mi je blizu – avto kot avto, le pogon je drugačen. Sicer pa nizko sedenje, dobra ergonomija, ogromno opreme …

23. minuta: Ojojoj, kako ta 'električar' potegne z mesta! Impresivno … V zavoj gre hitro, elegantno, ampak najraje pri zmernih hitrostih.

55. minuta: Poraba je res zmerna, doseg se v mestu zdi zelo realno preračunan in težko bi kdo rekel, da Corsi-e kaj manjka na tem področju.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere