Vozili smo: Opel Corsa

Podatek je zanimiv: v 32-letni zgodovini so Oplovo Corso doslej predstavili v štirih generacijah (če seveda ne štejemo prenov). Osem let za generacijo torej, kar je kar dobro povprečje.

4. 12. 2014

Ob tem niso bile slabe niti prodajne številke: 12,4 milijona Cors so doslej prodali. To seveda ni številka, ki bi se lahko kosala z največjimi avtomobilskimi prodajnimi uspešnicami (ker seveda ni presenetljivo, saj je Corsa avto, ki se prodaja večinoma le v Evropi), a je kljub temu številka, ki dokazuje, da je bila Corsa od nekdaj dober in všečen avto. Zdaj je na vrsti peta generacija.

Oblikovno nova Corsa seveda ni presenečenje: nos je takšen, kot ga poznamo že z malčka Adama (seveda prilagojen Corsinim proporcem), zadek je ohranil osnovne poteze predhodnice, nadgrajene s športno gubo na bokih in ob zadnjih lučeh.

Svežino nova Corsa prinaša tudi v notranjosti: gumbov je veliko manj kot v predhodnici, barvni LCD pa je občutljiv za dotik in seveda služi tudi povezljivosti z mobilniki. Tu Opel sicer še vedno vztraja pri svojem sistemu IntelliLink, ki po uporabnosti in dodelanosti ni dorasel sistemoma, ki napovedujeta prevlado v prihodnosti: AndroidAuto in Apple CarPlay.

V sodobnem majhnem avtomobilu pa ne smejo manjkati številni (serijski ali doplačilni) asistenčni sistemi. Poleg pomočnika za samodejno parkiranje so tu še aktivni biksenonski žarometi, nadzor mrtvih kotov, omejevalnik hitrosti, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za preprečevanje neželenega zapuščanja voznega pasu, opozorilnik za premajhno varnostno razdaljo, smo pa na seznamu pogrešali vsaj funkcijo samodejnega zaviranja pri mestnih hitrostih.

Poleg že znanih 1,3-litrskih turbodizlov s 75 ali 95 'konji' (oba sta seveda na novo obdelana) si bodo kupci nove Corse lahko omislili litrska bencinska trivaljnika z 90 ali 115 'konji'. Zadnjega so predstavili pred dobrim mesecem v modelu Adam Rocks, odlikuje pa ga (poleg zmogljivosti) tudi zelo miren in tih tek, kar običajno ni ravno odlika trivaljnikov. Oba litrska trivaljnika imata sistem start-stop ter popolnoma novi šeststopenjski ročni menjalnik M1X.

Poleg litrskih bencincev je tu še 1,4-litrski turbo s 100 'konji' in kar 200 njutonmetri navora. Na štirivaljni strani sta tu še že znana 1,2- in 1,4-litrska motorja s 70 in 90 'konji', zadnjega je mogoče kombinirati tudi z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (ali z robotiziranim petstopenjskim ročnim z oznako Easytronic 3.0). Serijsko imata oba le petstopenjski ročni menjalnik.

Pri obeh dizlih je poudarek na varčnosti: imata novo turbinsko puhalo in sistem start-stop (in na žalost le petstopenjski ročni menjalnik), normna poraba pa je ugodno nizka: le 3,3 litra (pri močnejšem motorju v trivratni različici).

Corsa bo na trg prišla tako v pet- kot v trivratni različici, kupci pa bodo lahko izbirali med klasičnim vzmetenjem z oznako Comfort ali športnejšim z oznako Sport. Zadnje je serijsko pri Corsah s 17-palčnimi platišči, pri 16-palčnih je na voljo za doplačilo. Corsa s tem podvozjem ni nič nižja, so pa nastavitve čvrstejše, volan pa bolj neposreden.

Tako tri- kot petvratna Corsa imata enake zunanje mere (razen višine, petvratna je za dva milimetra višja), petvratna pa ima v osnovi za pet litrov večji osnovni prtljažnik (285 l). Tega je z zlaganjem zadnjih sedežev mogoče povečati na 1.090 litrov pri trivratni in 1.120 litrov pri petvratni različici.

Corsa v Slovenijo prihaja decembra, cenovno pa od predhodnice ne bo veliko odstopala. Oprema je sicer nekoliko bogatejša, poslovil pa se je tudi stari osnovni litrski motor, a bodo cena verjetno kljub temu ostala tik pod desetimi tisočaki.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Osnovne poteze Corsine karoserije sicer spominjajo na predhodnico, a popolnoma nov nos in zadnje luči dajejo vendarle jasno vedeti, da gre za nov avto.

  • Motorji

    V Corsi ostaja kar nekaj starejših motorjev, še posebno na dnu cenovne lestvice, odlična pa sta (mirna in uglajena) nova turbobencinska trivaljnika.

  • Notranjost in oprema

    Novi merilniki in armaturna plošča so lahko, predvsem seveda v bogatejših različicah, očesu in uporabi prijazni, a se bo treba ob cenejših opremah zadovoljiti z manj naprednim videzom. Tudi sedeži bi lahko bili boljši.

  • Cena

    Čeprav je v Corsi nekaj novih sistemov, da se motorizacija začne više na lestvici in da je oprema rahlo bogatejša, je cenovno ostala ugodna.

Prva ocena

Corsa je bila že doslej eden najbolje prodajanih avtomobilov pri nas, saj je bila tudi ob izteku življenja prejšnje generacije med desetimi najbolj prodajanimi. Ne gre dvomiti, da bo tako ostalo tudi v prihodnje, saj so pri Oplu spet našli dober kompromis med vgrajeno tehniko, opremo in cenami.

Podatki

Model: 1.3 CDTI 75

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.248
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 55/75 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 190 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.199 (1.237)
Največja hitrost: n. p.
Pospešek (0-100km/h): n. p.
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8
Izpust CO2(g/km): 100

Model: 1.3 CDTI 90

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.248
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 70/95 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 190 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.199 (1.237)
Največja hitrost: 182
Pospešek (0-100km/h): 11,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,3
Izpust CO2(g/km): 87

Model: 1.0 ECOTEC 90

Motor (zasnova): trivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 170 pri 1.800
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.163 (1.199)
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 11,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3
Izpust CO2(g/km): 102

Model: 1.0 ECOTEC 115

Motor (zasnova): trivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 5.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 170 pri 1.800
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.163 (1.199)
Največja hitrost: 195
Pospešek (0-100km/h): 10,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 115

Model: 1.2

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.229
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 51/70 pri 5.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 170 pri 1.800
Menjalnik, pogon: R5, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.120 (1.163)
Največja hitrost: 162
Pospešek (0-100km/h): 16,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,4
Izpust CO2(g/km): 126

Model: 1,4

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.398
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 130 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5/RR5/S6, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.141/1.163*(1.163/1.199*)
Največja hitrost: 175/170*
Pospešek (0-100km/h): 13,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,0/4,8**/6,0*
Izpust CO2(g/km): 117/112**/140*
Opombe:

* s samodejnim menjalnikom ** z menjalnikom Easytronic

Model: 1.4 Turbo

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.398
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 74/100 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.850
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481)
Prtljažnik (l): 280 (285)
Masa praznega vozila (kg): 1.199 (1.237)
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 11,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2 (5,3)
Izpust CO2(g/km): 122 (123)
Opombe:

Podatki v oklepaju veljajo za petvratno različico.