Ob tem niso bile slabe niti prodajne številke: 12,4 milijona Cors so doslej prodali. To seveda ni številka, ki bi se lahko kosala z največjimi avtomobilskimi prodajnimi uspešnicami (ker seveda ni presenetljivo, saj je Corsa avto, ki se prodaja večinoma le v Evropi), a je kljub temu številka, ki dokazuje, da je bila Corsa od nekdaj dober in všečen avto. Zdaj je na vrsti peta generacija.
Oblikovno nova Corsa seveda ni presenečenje: nos je takšen, kot ga poznamo že z malčka Adama (seveda prilagojen Corsinim proporcem), zadek je ohranil osnovne poteze predhodnice, nadgrajene s športno gubo na bokih in ob zadnjih lučeh.
Svežino nova Corsa prinaša tudi v notranjosti: gumbov je veliko manj kot v predhodnici, barvni LCD pa je občutljiv za dotik in seveda služi tudi povezljivosti z mobilniki. Tu Opel sicer še vedno vztraja pri svojem sistemu IntelliLink, ki po uporabnosti in dodelanosti ni dorasel sistemoma, ki napovedujeta prevlado v prihodnosti: AndroidAuto in Apple CarPlay.
V sodobnem majhnem avtomobilu pa ne smejo manjkati številni (serijski ali doplačilni) asistenčni sistemi. Poleg pomočnika za samodejno parkiranje so tu še aktivni biksenonski žarometi, nadzor mrtvih kotov, omejevalnik hitrosti, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za preprečevanje neželenega zapuščanja voznega pasu, opozorilnik za premajhno varnostno razdaljo, smo pa na seznamu pogrešali vsaj funkcijo samodejnega zaviranja pri mestnih hitrostih.
Poleg že znanih 1,3-litrskih turbodizlov s 75 ali 95 'konji' (oba sta seveda na novo obdelana) si bodo kupci nove Corse lahko omislili litrska bencinska trivaljnika z 90 ali 115 'konji'. Zadnjega so predstavili pred dobrim mesecem v modelu Adam Rocks, odlikuje pa ga (poleg zmogljivosti) tudi zelo miren in tih tek, kar običajno ni ravno odlika trivaljnikov. Oba litrska trivaljnika imata sistem start-stop ter popolnoma novi šeststopenjski ročni menjalnik M1X.
Poleg litrskih bencincev je tu še 1,4-litrski turbo s 100 'konji' in kar 200 njutonmetri navora. Na štirivaljni strani sta tu še že znana 1,2- in 1,4-litrska motorja s 70 in 90 'konji', zadnjega je mogoče kombinirati tudi z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (ali z robotiziranim petstopenjskim ročnim z oznako Easytronic 3.0). Serijsko imata oba le petstopenjski ročni menjalnik.
Pri obeh dizlih je poudarek na varčnosti: imata novo turbinsko puhalo in sistem start-stop (in na žalost le petstopenjski ročni menjalnik), normna poraba pa je ugodno nizka: le 3,3 litra (pri močnejšem motorju v trivratni različici).
Corsa bo na trg prišla tako v pet- kot v trivratni različici, kupci pa bodo lahko izbirali med klasičnim vzmetenjem z oznako Comfort ali športnejšim z oznako Sport. Zadnje je serijsko pri Corsah s 17-palčnimi platišči, pri 16-palčnih je na voljo za doplačilo. Corsa s tem podvozjem ni nič nižja, so pa nastavitve čvrstejše, volan pa bolj neposreden.
Tako tri- kot petvratna Corsa imata enake zunanje mere (razen višine, petvratna je za dva milimetra višja), petvratna pa ima v osnovi za pet litrov večji osnovni prtljažnik (285 l). Tega je z zlaganjem zadnjih sedežev mogoče povečati na 1.090 litrov pri trivratni in 1.120 litrov pri petvratni različici.
Corsa v Slovenijo prihaja decembra, cenovno pa od predhodnice ne bo veliko odstopala. Oprema je sicer nekoliko bogatejša, poslovil pa se je tudi stari osnovni litrski motor, a bodo cena verjetno kljub temu ostala tik pod desetimi tisočaki.
Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna
-
Videz
Osnovne poteze Corsine karoserije sicer spominjajo na predhodnico, a popolnoma nov nos in zadnje luči dajejo vendarle jasno vedeti, da gre za nov avto.
-
Motorji
V Corsi ostaja kar nekaj starejših motorjev, še posebno na dnu cenovne lestvice, odlična pa sta (mirna in uglajena) nova turbobencinska trivaljnika.
-
Notranjost in oprema
Novi merilniki in armaturna plošča so lahko, predvsem seveda v bogatejših različicah, očesu in uporabi prijazni, a se bo treba ob cenejših opremah zadovoljiti z manj naprednim videzom. Tudi sedeži bi lahko bili boljši.
-
Cena
Čeprav je v Corsi nekaj novih sistemov, da se motorizacija začne više na lestvici in da je oprema rahlo bogatejša, je cenovno ostala ugodna.
Corsa je bila že doslej eden najbolje prodajanih avtomobilov pri nas, saj je bila tudi ob izteku življenja prejšnje generacije med desetimi najbolj prodajanimi. Ne gre dvomiti, da bo tako ostalo tudi v prihodnje, saj so pri Oplu spet našli dober kompromis med vgrajeno tehniko, opremo in cenami.
Model: 1.3 CDTI 75
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.248 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 55/75 pri 3.750 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 190 pri 1.500 |
Menjalnik, pogon: | R5, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.199 (1.237) |
Največja hitrost: | n. p. |
Pospešek (0-100km/h): | n. p. |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 3,8 |
Izpust CO2(g/km): | 100 |
Model: 1.3 CDTI 90
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.248 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 70/95 pri 3.750 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 190 pri 1.500 |
Menjalnik, pogon: | R5, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.199 (1.237) |
Največja hitrost: | 182 |
Pospešek (0-100km/h): | 11,9 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 3,3 |
Izpust CO2(g/km): | 87 |
Model: 1.0 ECOTEC 90
Motor (zasnova): | trivaljni, vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 999 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 66/90 pri 4.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 170 pri 1.800 |
Menjalnik, pogon: | R6, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.163 (1.199) |
Največja hitrost: | 180 |
Pospešek (0-100km/h): | 11,9 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,3 |
Izpust CO2(g/km): | 102 |
Model: 1.0 ECOTEC 115
Motor (zasnova): | trivaljni, vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 999 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 85/115 pri 5.200 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 170 pri 1.800 |
Menjalnik, pogon: | R6, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.163 (1.199) |
Največja hitrost: | 195 |
Pospešek (0-100km/h): | 10,3 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,9 |
Izpust CO2(g/km): | 115 |
Model: 1.2
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni |
Gibna prostornina (cm3): | 1.229 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 51/70 pri 5.600 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 170 pri 1.800 |
Menjalnik, pogon: | R5, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.120 (1.163) |
Največja hitrost: | 162 |
Pospešek (0-100km/h): | 16,0 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,4 |
Izpust CO2(g/km): | 126 |
Model: 1,4
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni |
Gibna prostornina (cm3): | 1.398 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 66/90 pri 6.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 130 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | R5/RR5/S6, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.141/1.163*(1.163/1.199*) |
Največja hitrost: | 175/170* |
Pospešek (0-100km/h): | 13,2 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,0/4,8**/6,0* |
Izpust CO2(g/km): | 117/112**/140* |
Opombe:
* s samodejnim menjalnikom ** z menjalnikom Easytronic
Model: 1.4 Turbo
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 1.398 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 74/100 pri 3.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 200 pri 1.850 |
Menjalnik, pogon: | R6, S |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.510 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.021 × 1.746 × 1.479 (1.481) |
Prtljažnik (l): | 280 (285) |
Masa praznega vozila (kg): | 1.199 (1.237) |
Največja hitrost: | 185 |
Pospešek (0-100km/h): | 11,0 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,2 (5,3) |
Izpust CO2(g/km): | 122 (123) |
Opombe:
Podatki v oklepaju veljajo za petvratno različico.