Vozili smo: Opel Insignia 2.0 CDTi

26. 3. 2015 | Dušan Lukič
Deli

Eden od Oplovih inženirjev, ki smo ga pobarali, koliko ima novi dvolitrski turbodizel skupnega s predhodnikom, je kar malo zajel sapo.

Potem je priznal, da pravzaprav nimajo točnega podatka. Motorja si namreč delita le nekaj drobnih delov, vijakov, cevi, objemk. »Nismo šteli, a pod pet odstotkov,« je bil končni odgovor. Vse drugo je (kljub podatku o prostornini oziroma vrtini in gibu) novo, od bloka motorja dalje.

Ob tem, da mora biti motor (kot je to v avtomobilski industriji v navadi) nekoliko zmogljivejši, a hkrati varčnejši (in ustreza okoljskemu standardu EURO6), so imeli inženirji še dva pomembna cilja: prvi je odzivnost in prožnost, drugi pa je čim nižja raven hrupa in tresljajev. Prav z zadnjim se pri Oplu v zadnjem času, o tem priča na primer tudi litrski bencinski turbo trivaljnik, uspešno ukvarjajo.

Novi dvolitrski dizel ima vodno hlajene ležaje turbinskega puhala (geometrija tega je zdaj krmiljena električno, ne več s pomočjo vakuuma), bate in ventile, ki izkoriščajo tako tangencialni kot radialni tok vbrizganega goriva, pa nasproti se vrteči gredi za izravnavanje tresljajev (gnani neposredno z glavne gredi) in dvodelni karter za boljšo zvočno izolacijo spodnjega dela motorja. Novi blok (ta ima izboljšane kanale za hlajenje in mazanje) in notranjost motorja zmoreta prenesti največ 200 barov tlaka v izgorevalni komori, kar je več, kot je treba v prvi predstavljeni različici s 125 kilovati oziroma 170 'konji'. Tako je zelo verjetno, da bomo videli še kakšno močnejšo različico. Novi motor je kljub dodatkom, ki večajo maso, težak enako kot predhodnik.

V praksi se je novi motor res izkazal za odzivnega in prožnega že pri zelo nizkih vrtljajih, hkrati pa je opazno tišji od predhodnika. Normna poraba je kljub večji moči (predhodnik je zmogel 163 'konjev') ostala enaka. Za čistejše izpušne pline, predvsem za odstranjevanje najbolj nadležnih dušikovih oksidov, skrbi sistem za vbrizgavanje sečnine oziroma dodatka AdBlue (pri Oplu mu rečejo BlueInjection) pred SCR-katalizator, za filtrom trdnih delcev.

In cene? Za Insignio z novim dizlom bo treba odšteti od 26.410 evrov.

1.6 CDTI za Mokko

Ena večjih zamer, ki smo jih imeli do Mokke na naših testih, je bil zastarel, glasen in robat 1,7-litrski CDTI. Odslej bo Mokka na voljo z novim 1,6-litrskim dizlom, ki ga že poznamo iz Astre in Merive, Mokki pa poleg večje uglajenosti in nižje ravni hrupa in tresljajev prinaša tudi večjo dovoljeno maso za vlečenje prikolice. Cene Mokke s tem novim 136-'konjskim' dizlom se bodo začele pri 23 tisočakih, novi motor pa bo na voljo tako v spredaj kot v štirikolesno gnanih različicah in skupaj z ročnim menjalnikom ali avtomatiko.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja