Vozili smo: Porsche 911 Carrera S in 911 Carrera S Cabriolet (992) - Več, več, več in manj

Vse avtomobilske prenove v zadnjem obdobju so si podobne: več opreme, več prostora, več moči in manj gumbov v notranjosti. Tudi novi Porsche 911 sledi tem trendom.

Jasno, pri Porscheju te prenove niso tako pogoste in minimalistične, kot so pri nekaterih drugih, bolj 'ljudskih' znamkah. V svojih 55 letih obstoja je kultna devetstoenajstka skozi osem generacij postavila tako temelje kot višinsko palico pri definiciji športnega avtomobila. Najbolj zanimivo ostaja dejstvo, da jim je vsakič uspelo obdržati osnovno obliko in iz nje narediti toliko različnih izpeljank, da se vsakič vprašamo: kako jim uspe in kje je meja? Pa ne zgolj z obliko, meje so premikali tudi tako, da so v svoje modele vedno znova vpeljevali nove tehnologije, trende in uporabniške rešitve. Seveda brez tega, da bi zmogljivosti in vozne lastnosti iz roda v rod izboljševali, ni šlo. Le to je način, kako vzdrževati ter eksponentno širiti bazo zaprisežencev tega kultnega modela.

Nova 911-ka, s kodno oznako 992, je bila predstavljena lani na avtomobilskem salonu v Los Angelesu. Že na prvih fotografijah smo lahko videli, da je avto zrasel. Bolj natančno: koloteki so zdaj širši za kar 40 milimetrov, prav vse različice pa si bodo delile enako karoserijo in jih po širini ne bomo mogli več razlikovati med seboj. Novincu so tudi nataknili večja platišča, saj se zdaj vozi na 20-palčnih spredaj ter 21-palčnih zadaj. Prav na zadku bo zaznati tudi največ oblikovnih sprememb, kjer so zadnje luči po vzoru na legendarnega 993 povezane v neprekinjen svetlobni trak. Treba je omeniti, da so kabrioletu namenili novo mehanizacijo zlaganja strehe, ki je sposobna svoje delo opraviti v vsega 12 sekundah pri hitrosti do 50 kilometrov na uro, vetrna mreža pa se samodejno postavi v vsega dveh sekundah.

Ne le pri zunanjosti, tudi pri prenovi notranje arhitekture so se zgledovali po predhodnikih. Namreč, pri izvirnem 911 je bila celotna notranjost povezana s horizontalno linijo, ki je potekala po celotni širini. Tudi v novincu je zaznati podobno postavitev, le da je ta obogatena z novimi materiali in sodobnimi tehnikami. Velik del te horizontale zajema nov, 10,9-palčni zaslon, v katerega pa so tudi 'pospravili' večino gumbov, ki so bili v predhodniku razmetani po sredinski konzoli. Še precej več prostora je naredila nova, minimalistična ročica menjalnika, okrog katere je zdaj kar nenadoma vse prazno in minimalistično. Voznik bo podatke o vožnji še vedno spremljal na petih okroglih merilnikih, a le sredinsko postavljen merilnik motornih vrtljajev ostaja analogen.

Tam nekje za voznikovim hrbtom ostaja bokserski šestvaljnik, ki mu pri dihanju pomagata dve turbini. Ti sta prenovljeni, z malce večjimi lopaticami, izboljšali so jima pretok zraka in vse skupaj je naneslo k prirastku moči za 30 'konjev'. Vgradili so mu tudi nov osemstopenjski dvosklopčni menjalnik​ PDK, ki je hitrejši, bolj učinkovit ter optimiziran za prihajajoče hibridne sklope. Da bi vozniško izkušnjo še bolj približali perfekciji, so vozne programe optimizirali ter vrtljivi izbirnik namestili na volanski obroč. Zdaj, po novem, avto poleg klasičnih normal, sport, sport plus in individual ponuja dodaten program, izdatno prilagojen vožnji v dežju. Ker so v sprednje koloteke vgradili mikrofone in tipala, je ta zmožen sam zaznati situacijo, primerno za vklop dežnega programa, ter jo prek izbirnikov ponuditi vozniku v potrditev.

Ker smo avto preizkusili tako na stezi kot v vsakdanjem prometu, lahko zapišemo, da tudi nova devetstoenajstka ostaja avtomobil, ki kljub vrhunskim zmogljivostim voznika ne kaznuje pri umirjeni vožnji. Prilagojeno vzmetenje, udobni sedeži, uporabno dovršena notranjost, vse je namenjeno temu, da tak avtomobil lahko uporabljate za vsakodnevno premagovanje kilometrov. Kaj pa, ko vas zasrbijo dlani? Dovolj je zgolj preklop na enega od športnih programov in vsi parametri na avtu se podredijo iskanju vozniške ekstaze. Avto je med ovinki neverjetno dobro uravnovešen, in tudi če se odločite, da ga prekrmarite, vam da vedeti, kdaj bo to storil in do kam lahko 'vlečete'. Občutek na volanu je odličen, povratnih informacij je nešteto in v vsakem trenutku vozniku vliva zaupanje v avto. Čeprav je avto pridobil težo, je razmerje moči v primerjavi z maso boljše kot pri predhodniku. Če vam je hitrejša vožnja bolj pri srcu in če si občasno privoščite izlete na zaprte steze, velja morda razmisliti o nakupu zavor s keramičnimi diski. Res, da jih boste na seznamu dodatne opreme našli poleg številke 11 tisoč evrov, a verjemite, navdušile vas bodo.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del