Vozili smo: Renault Clio

Počasi, počasi, nismo mu še dali ocene. Renault Clio v svoji peti izdaji prihaja bolj uglajen, dovršen in izdatno opremljen. Pa še pelje se dobro.

Za Cliovo obliko smo se dobro navadili in jo sprejeli. Ravno zato so pri Renaultu ubrali tisto “ne popravljaj, če ni pokvarjeno” in le malenkostno osvežili oblikovalske poteze pri novincu. Ta bo, kot prvi produkt z nove CMF-B platforme, ravno v teh dneh zapeljal tudi s proizvodnih trakov novomeškega Revoza. Ne le po oblikovalski plati, tudi zunanje mere ostajajo podobne predhodniku: odščipnili so mu centimeter in pol, a zato dodali 7 centimetrov v širino. Ravno toliko, da Clio na cesti deluje bolj kompaktno ter suvereno, in če k temu dodamo svetlobne podpise (v sicer novih, serijskih LED-žarometih), ki segajo do roba karoserije, se vidi, da so Cliu želeli le vcepiti malce 'odraslosti'. Ljubitelji bolj agresivnega dizajna se bodo lahko lažje poistovetili s športnimi modeli te znamke, saj bo paket R.S. Line rezerviran tudi za navadnega Clia, po drugi strani, za tiste, bolj na udobje naravnane kupce, pa imajo na voljo izvedbo Initiale Paris, ki bo dobro založena z opremo, med drugim tudi z naprednim ozvočenjem znamke Bose.

Če smo pri zunanjosti govorili o majhnih spremembah, to zagotovo ne velja za novo notranjo ureditev. Za začetek, ta je zagotovo bolj prostorna, zračna in uporabniško dovršena. Prtljažnik s svojimi 391 litri ne pobere le nagrade za najbolj prostornega v svojem razredu, temveč se z lahkoto kosa tudi s tistimi, ki so v razred večjem avtu. Inspiracijo pri prenovi notranjosti so dobili pri vozilih višjega segmenta, saj so vse površine, ki so na dosegu rok in oči, preoblečene v nove, boljše materiale. Če smo vajeni, da je nemška konkurenca tu stopila korak nazaj, smo nad izbiro materialov v novem Cliu prijetno presenečeni - mehka plastika, debele obloge v vratih, usnje na pravih mestih in možnost dvobarvne notranjosti.

Celoto dopolnjujeta nov, na sredinsko konzolo nameščen 9,3-palčni (v osnovi, pri cenejših modelih, je ta polovične velikosti) zaslon zabavno-informacijskega vmesnika ter 7-palčni digitalni merilniki (pozneje tudi 10-palčni z možnostjo prikaza navigacijskega zemljevida). Pohvalno je, da so se odločili pustiti klasične vrtljive gumbe za upravljanje s klimatsko napravo, po istem ključu pa smo pogrešali vrtljivi gumb za upravljanje glasnosti radia. No, klasična ni ostala niti ročna zavora, ki jo je zamenjala električna, kar posledično Cliu omogoča uporabo sistema samodejnega ustavljanja in speljevanja v prometnih zastojih s pomočjo radarskega tempomata. Ker danes brez mobilnikov ne gre, jim tudi novi Clio ponuja izdatno podporo: povezljivost novega sistema Easy Link s telefoni poteka prek protokola Easy Connect, podpira pa tudi običajne platforme, kot so Apple CarPlay in Android Auto. Za oskrbo z energijo bosta skrbela indukcijska površina ter dva USB-priključka na sredinski konzoli.

Tisto, kar očem ni vidno in o čemer se nam je uspelo prepričati na prvi vožnji po Portugalski, so izboljšave pri sami vožnji z novim Cliom. Največ zaslug tu nosi nov elek- trični servomehanizem, ogromno pa je bilo storjenega pri sami modularni zasnovi nove platforme, ki omogoča bolj uravnoteženo šasijo. Med ovinki je Clio bolj odločen, neposreden in odziven, a vseeno te značilnosti ne kvarijo občutka udobja. Za to skrbi dovolj mehko vzmetenje, hkrati pa mu dobro dinamiko narekujeta tudi oba turbobencinska motorja, ki smo ju lahko preizkusili. Šibkejši, litrski trivaljnik s 73 kW skupaj s petstopenjskim ročnim menjalnikom bo odlična izbira za racionalno konfiguriranega Clia, medtem ko 1,3-litrski štirivaljnik s 96 kW že ponuja precej več zadovoljstva pri vožnji. Sploh ker je povezan s sedemstopenjskim dvosklopčnim EDC-jem, ki je v novem Cliu doživel nekaj popravkov in zdaj deluje odlično. Pozneje naj bi se motorni ponudbi pridružili še atmosferski bencinar s 55 kilovati ter dva znana turbodizla s 63 ali 85 kilovati. Hibrid? Tega napovedujejo za prihodnje leto, za zdaj pa nam je uspelo izvedeti le to, da bo za osnovo služil 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu bo pomagal elektromotor, ki se bo napajal iz 1,2 kWh baterije.

Cena novega Clia je pri naš še neznanka, a se napoveduje, da bo v osnovi, predvsem zaradi bogatejšega nabora opreme, nekoliko višja kot pri predhodniku. Ker pri Renaultu želijo, da Clio ostane najbolje prodajani avto v Sloveniji, je jasno, da bodo poskrbeli, da bo cenovno dobro uvrščen. So pa poskrbeli tudi za to, da za 'starim' Cliom še ne bomo tako hitro žalovali. Namreč, ta bo še vsaj leto dni v prodaji, cenovno pa bo pozicioniran nekje med Dacio Sandero in novim Cliom.