Kako bi definirali pravega prebivalca Španije? Veljajo za temperamentne, polne strasti. Tega nikakor ne skrivajo. Še več, to kažejo na vsakem koraku, v vsaki potezi, ki jo storijo. Rafael Nadal, na primer, eden najbolj temperamentnih teniških igralcev zadnjih let, ki se je tudi zaradi svoje karizme zapisal med večna imena tenisa. Ali pa recimo Fernando Alonso. Ali pa ... Nadaljeval bi lahko v nedogled.
Enako se dogaja tudi v kulinariki – pa tudi v avtomobilski industriji. Zadnjih dveh področij nisem izbral in skupaj zapisal po naključju. Bilbao, mesto v španski pokrajini Biskaja, namreč velja za eno izmed mest z največjim številom Michelinovih zvezdic v Evropi, hkrati pa tudi za mesto, kjer smo se novinarji julija prvič srečali s prenovljenima modeloma Seatovih najbolje prodajanih modelov, Arono in Ibizo. Njun tržni delež v Sloveniji predstavlja skoraj polovico prodaje novih vozil, Ibiza pa je s šestimi milijoni prodanih primerkov v 37 letih najbolje prodajan model v Seatovi zgodovini.
Prenova je najobčutnejša pri večji izmed obeh sester, ki sta sicer narejeni na isti osnovi, pri Aroni. Seatovi inženirji so namreč pripravili nov paket opreme Xperience (zamenjal je paket opreme Xcellence), ki poslej ob paketu FR pomeni sam vrh ponudbe, nagovarja pa kupce, ki si želijo še nekoliko robustnejšega videza. Za nekoliko drugačno podobo so pri Seatu poskrbeli z vgradnjo okroglih meglenk pod glavne žaromete, ki sicer v tem paketu opreme že svetijo v LED-tehniki.
Ne glede na to sem se sam vendarle odločil za preiz- kus nekoliko bolj cestno naravnane Arone z oznako FR, v kateri je bil pod motornim pokrovom (vsaj dokler ne bo v ponudbi tudi pri Cupri) najmočnejši, 1,5-litrski štirivaljnik, moč pa je bila na kolesa speljana prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika. Skratka, izbral sem najboljše, kar Arona lahko ponudi.
Oznaka FR pri Seatu pomeni Formula Racing in športni značaj je pri prenovljeni Aroni vsekakor opazen – vseeno pa ne prevladujoč. Na pogled športni sedeži so se namreč, ko sem sedel vanje, izkazali za zelo udobne in prav nič se ne bi pritoževal, če bi se z njimi srečal v kakšni običajni limuzini srednjega razreda. Sedalni del je bil namreč bistveno bolj mehak, kot sem pričakoval, pa tudi dodatne podpore stegnom ni ponudil. No, je pa bilo zato dovolj bočnega oprijema, ko je bil potreben na zavitih cestah, ki od Bilbaa vodijo k San Sebastianu – pa čeprav stranskih opornih blazin sprva nisem začutil.
Dinamična vožnja Aroninemu podvozju do neke mere ustreza (izvedba FR se od preostalih na tem področju ne razlikuje), vendar pa presežkov ne omogoča. Njena šibka točka je nekoliko negotova lega pri močnejšem zaviranju, kar je bilo še toliko opazneje pri vožnji po klancu navzdol. 'V redu, ni problema, z desno nego bo treba biti nekoliko nežnejši,' sem si rekel in motor je hitro pritrdil. V športnem programu mu namreč menjalnik ni pustil do sape in ga je tako priganjal tudi krepko prek 5.000 vrtljajev na minuto, preden mu je v svojem ohišju nekoliko na silo ponudil nekoliko večji zobniški par. Pri dinamični vožnji zna biti uporaba obvolanskih stikal precej prijetnejša in zabavnejša.
Prva nekoliko odrasla, druga mladostno igriva
Ibiza je tehnično enak avtomobil kot Arona, a njen značaj je povsem drugačen – tudi zaradi večje oddaljenosti od tal in drugače nastavljenega podvozja. To sem opazil takoj po zamenjavi obeh avtomobilov, ki smo jo izvedli v hribih nekje v zaledju Bilbaa. Morda se sliši nekoliko nenavadno, a v trenutku, ko sem sedel v prenovljeno Ibizo, sem dobil občutek, kot bi nase nadel po meri narejen suknjič. V avtomobilu sem se namreč takoj počutil odlično, okolje pa je, čeprav v Ibizi še nikoli nisem sedel (tudi ne v prejšnji generaciji), v trenutku povsem domače in nikakor ne utesnjeno.
Delovni prostor (bolj ali manj enak pri Aroni in Ibizi), ki je sicer le malo spremenjen v primerjavi z dosedanjo izvedenko, ponuja ravno pravo razmerje med digitalnim (zaslon informativno-zabavnega sistema Full Link je občutljiv za dotik) in analognim. Stikala na volanskem obroču so namreč ostala klasična (in tako ne sledijo kapacitivnim, ki jih v Volkswagnu že vgrajujejo v številko večje modele), prav tako pa tudi stikala klimatske naprave. Odlično, vse je na svojem mestu!
Med vožnjo se je Ibiza vnovič izkazala. Sicer sem bil malce v dvomih, ali bo litrski trivaljnik z močjo 81 kilovatov dovolj zmogljiv, zato sem se odločil, da ga preizkusim. 1,5-litrskega v kombinaciji s samodejnim menjalnikom namreč v Sloveniji ne bomo deležni, saj pri zastopniku ocenjujejo, da bi bil predrag (za vse tiste, ki si želijo prave športne vožnje, pa bo sčasoma tako ali tako na voljo tudi izvedba Cupra), tako da bo prav preizkušeni motor v samem vrhu ponudbe.
Uf, še dobro, da svojih dvomov nisem izražal preveč glasno! Mali motor se namreč v povezavi z ročnim menjalnikom zdi popolna izbira za Ibizo. Prostorninski skromnosti navkljub namreč motor nad 2.000 vrtljaji na minuto postane še kako živahen in hitro sem začutil, da lahko novinko skozi naslednji zavoj zapeljem še nekoliko živahneje, kot bo to počela večina voznikov (in še več voznic, ki bodo med kupci verjetno pogostejše). A Ibiza se ni prav nič zmrdovala! Da je moja vožnja nekoliko neekonomična, mi je sporočila le s prijaznim namigom na armaturni plošči, pa tudi poraba je bila z dobrimi sedmimi litri vožnji primerna.
Da bi se z njo odpeljal iz Bilbaa do doma? Ideja se po kakih 15 kilometrih sploh ni zdela tako slaba, čeprav verjamem, da bi jo nekje sredi Italije že obžaloval. No, Ibiza se tudi na avtocesti obnese povsem solidno, saj je šest prestav ročnega menjalnika ravno prav razvrščenih, da motor tudi ob avtocestnih omejitvah ni preglasen, moči pa ostane dovolj tudi za hiter in suveren pas, če se na desnem najde kakšen nedeljski voznik.
Že zdaj si tako brez težav predstavljam številne mlade pare, kako se bodo z njo v prihodnjih letih podajali na odkrivanje Evrope. Ne nazadnje so prav mladi njena ciljna publika, kakor so tudi ciljna publika znamke Seat na splošno. Španci so namreč že pred časom ugotovili, da so njihovi kupci v povprečju kar deset let mlajši od kupcev preostalih znamk koncerna Volkswagen, tako Arona kot tudi Ibiza pa naj bi to razliko še povečali.
Porsche Slovenija že zbira naročila
Čeprav so bile julijske testne vožnje v Bilbau prve po predstavitvi, slovenski zastopnik znamke Seat že zbira prva naročila za nakup Ibize in Arone. Cena prve z najšibkejšim motorjem 1.0 MPI z močjo 59 kilovatov in opremo Hola se začne pri 13.499 evrih. Za Arono pa je treba nekoliko globlje seči v žep. S posebnim paketom opreme Hola in litrskim motorjem TSI z močjo 81 kilovatov stane najmanj 17.999 evrov, pri čemer pa je tako pri Aroni kot tudi pri Ibizi ceno v primeru financiranja s storitvijo Sebon mogoče znižati za dodatnih 1.500 evrov.