Pri Audiju so to Allroadi, pri VW Alltracki, pri Škodi je Scout, pri Seatu je bila včasih Altea Freetrack, zdaj pa se bodo ti modeli (očitno) imenovali X-Perience.
Recept je seveda v vseh primerih enak: karavan, štirikolesni pogon, povečana razdalja trebuha od tal, nekaj bolj kot ne videzu namenjenih zaščit pod motorjem in zadkom pa nekaj plastičnih obrob za boljši videz. Običajno so tu še le bolj zmogljivi motorji in včasih tudi oprema, ki je že v osnovi bogata in temelji na (naj)višjih paketih opreme.
Pri Leonu X-Perience so se Seatovi inženirji in oblikovalci tega recepta držali zelo natančno. Za osnovo so vzeli karavanskega Leona ST, mu dodali štirikolesni pogon, njegov trebuh dvignili za 27 milimetrov od tal in malce oskubili ponudbo motorjev, seveda na spodnjem delu.
Štirikolesni pogon je zadnja generacija koncernske klasike, namenjene avtomobilom s prečno vgrajenim motorjem. To pomeni sklopko Haldex pete generacije, nameščeno zadaj, ki računalniško nadzirano s pomočjo olja bolj ali manj stiska lamele v sebi in tako razporeja navor med prednji in zadnji kolesni par. Pete generacija je za 1,4 kilograma lažja od predhodnice, pri Leonu X-Perience pa seveda (podobno kot pri drugih koncernskih uporabnikih te tehnologije) v osnovi poganja prednja kolesa, odzivni čas prenosa navora na zadnja, če prednja zdrsnejo, pa se meri v milisekundah.
V kombinaciji z računalniško simulirano (s pomočjo zavor) diferencialno zaporo in voznikom, ki se ne ustraši prvega zdrsa, je sistem tudi ob čisto cestnih gumah dovolj učinkovit: iz mehkega obalnega grušča se je Leon X-Perience ob odločnem pritisku za plin z nekaj vrtenja koles v prazno (in posledičnega letečega kamenja) v nekaj sekundah izkopal, čeprav je spredaj že skoraj nasedel na zaščito pod motorjem.
Motorna ponudba obsega tri dizle in en bencinski motor. Osnovni dizel je 1.6 TDI s 110 'konji', seveda skupaj z ročnim menjalnikom, tako kot tudi dvolitrska 150-'konjska' različica. Najmočnejši, 184-'konjski' 2.0 TDI, je serijsko kombiniran s šeststopenjskim DSG-jem, tako kot tudi edini bencinec, 1,8-litrski TSI s 180 'konj'. Vsi imajo tudi sistem start-stop.
Junija prihodnje leto bo Leon X-Perience dobil tudi le spredaj gnani različici (kar se marketinško ne zdi najpametnejša poteza – Alltrackov, Allroadov in Scoutov se z razlogom ne da dobiti brez štirikolesnega pogona), 1.6 TDI ter 1.4 TSI s 125 'konji' in tudi ročnim menjalnikom.
Oprema X-Perience je zelo podobna klasični Leonovi opremi Style, zato je kar bogata, X-Perience pa v ponudbo Leona prinaša tudi nekaj novosti pri elektronskih pomagalih. Tu je aktivni tempomat, nova navigacija (ki podpira tudi vožnjo zunaj cest), pa seveda samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih ...
Slovenske cene Leona X-Perience še niso točno znane, saj v slovenske prodajne salone prihaja v začetku prihodnjega leta, a je že jasno, da bo za približno dva in pol tisočaka dražji od podobno motoriziranega Leona ST.
Besedilo: Dušan Lukič, foto: Tovarna
Model: 1.6 TDI
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.598 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 81/110 pri 3.200 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 250 pri 1.500 |
Menjalnik, pogon: | R6, vsa 4 |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, spodnja trikotna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.630 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.543 × 1.816 × 1.411 |
Prtljažnik (l): | 587/1470 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.472 |
Največja hitrost: | 187 |
Pospešek (0-100km/h): | 11,6 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,7 |
Izpust CO2(g/km): | 122 |
Model: 2.0 TDI 150
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.968 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 110/150 pri 3.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 340 pri 1.750 |
Menjalnik, pogon: | R6, vsa 4 |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, spodnja trikotna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.630 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.543 × 1.816 × 1.411 |
Prtljažnik (l): | 587/1470 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.492 |
Največja hitrost: | 208 |
Pospešek (0-100km/h): | 8,7 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,9 |
Izpust CO2(g/km): | 129 |
Model: 2.0 TDI 184
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.968 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 135/184 pri 3.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 380 pri 1.750 |
Menjalnik, pogon: | DSG6, vsa 4 |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, spodnja trikotna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.630 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.543 × 1.816 × 1.411 |
Prtljažnik (l): | 587/1470 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.529 |
Največja hitrost: | 224 |
Pospešek (0-100km/h): | 7,1 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,9 |
Izpust CO2(g/km): | 129 |
Model: 1.8 TSI
Motor (zasnova): | štirivaljni vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 1.798 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 132/180 pri 4.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 280 pri 1.350 |
Menjalnik, pogon: | DSG6, vsa 6 |
Prednja prema: | vzmetne noge McPherson, spodnja trikotna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.630 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.543 × 1.816 × 1.411 |
Prtljažnik (l): | 587/1470 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.486 |
Največja hitrost: | 221 |
Pospešek (0-100km/h): | 7,2 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,5 |
Izpust CO2(g/km): | 150 |