Vozili smo: Škoda Kodiaq - Stopa v velike čevlje (dobesedno)

27. 4. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Druga generacija je torej tik pred vrati. Sodobnejša, večja, prostornejša, hibridizirana in digitalizirana. Ampak vstopila bo v velike čevlje ultra uspešnega predhodnika. Toda obeti so dobri ...

Čeprav je imela Škoda kar nekaj uspešnih modelov v zadnjem desetletju, pa je prav Kodiaq, s katerim so orali ledino v  segmentu velikih športnih ali cestnih terencev (SUV), doživel izjemen uspeh. Ne le ne našem trgu, kjer se je prodajal kot tople žemljice, pač pa tudi v Evropi. S skoraj 840.000 prodanimi so seveda negirali dvome konkurence, ki je bila zadržana od predstavitvi prvega sedemsedežnika in to še terenca pri Češki znamki.

Uspeha se nedvomno veselijo, toda hkrati se zavedajo, da so si zdaj letvico za drugo generacijo, ki bo pri nas na trgu junija, sami postavili precej visoko. Toda na mednarodni predstavitvi vozila v topli Barceloni je bilo čutiti in slišati samozavest vseh predstavnikov tovarne, da bo tudi novinec z vsemi posodobitvami, izjemno digitalizacijo in hibridizacijo dosegel uspeh in slavo odhajajočega modela. 

Nekaj tehnikalij za začetek

O Kodiaqu ste seveda že marsikaj prebrali, zatorej samo nekaj podrobnosti za osvežitev spomina. Druga generacija je ravno tako nastajala na platformi MQB in osnovna zasnova je ostala - zato je podobno, torej posamično, vpetje koles, ravno tako je identična medosna razdalja (2,97 metra), toda zato je nekoliko zrasla zunanja podoba, saj novinec meri 4,758 metra v dolžino, kar je približno 6 cm več. In to so dragoceni centimetri, ki se poznajo v drugi (in tretji) vrsti sedežev, saj je nekaj pridobil le zadnji previs.

Zato tudi res impresivne mere prtljažnega prostora - do 910 litrov prtljage lahko 'pogoltne' v petsedežni verziji - seveda s povsem naprej potisnjeno zadnjo drsno klopjo. Pri sedmi sedežih je prostora še vedno za 340 litrov, pri zloženih zadnji klopi pa že skoraj dva kubična metra!

Zadek deluje bistveno bolj dinamično od predhodnika.

Zadek deluje bistveno bolj dinamično od predhodnika.

Škoda, Matjaž Korošak

O oblikovalski zasnovi ni smiselno kaj dosti izgubljati besed - seveda je Kodiaq ostal prepoznaven kot - Kodiaq, ravno tako pa je hipoma jasno, da gre za nov model, z večjo in izrazitejšo masko, dvojnimi žarometi, izrazito skulpturiranim pokrovom motorja, pa tudi izdatnejšim in položnejšim zadnjim stebričkom, ki naredi Kodiaqa nekoliko elegantenjšega, celo nižjega. Oblikovanje in preoblikovanje prednjega dela seveda ni bilo samo estetske narave - količnik zračnega upora je namreč zdaj ugodnih 0,28. Kar je seveda ključno za nizko porabo.

Škoda, Matjaž Korošak

Pet pogonskih možnosti, dva hibrida, štirikolesni pogon

In ko omenjam porabo - prvič sta v Kodiaqu dva hibridna sistema. Blagohibridni je kombinacija 1,5 litrskega TSI štirivlajnika in jermenskega zagonskega alternatorja, ki (z dodatnim navorom 56 Nm) pomaga pri speljavanju in pospeševanju. 110 kW zmore, spojen pa je - kot vsi modeli - le z DSG menjalnikom

Seveda je to taisti motor, kot ga poznate že iz Superba in Passata. Začuda pusti povsem spodoben vtis tudi v velikem in skoraj 1,6 tone težkem Kodiaqu. Predvsem bo ustrezal seveda rezerviranim voznikom, ki iščejo mirno in udobno vožnjo. V takem režimu vožnje je lahko poraba tudi prijazno nizka, pod osmimi litri je šlo.

No, drugi je priključni hibrid, ki seveda ponuja tudi bolj odločne zmogljivosti. Spet - tudi v tem primeru je sistem znan že iz omenjenih modelov, 150 kW pa je sistemska moč 1,5 TSI motorja in e-stroja, ki je vgrajen v ohišje (šestspenjskega) DSG menjalnika. Z baterijo pod zadnjimi sedeži, ki zmore skoraj 26 kWh zaloge energije, bi naj bil doseg več kot 100 km. Prijetno in hipno odločno zna zapeljati tale PHEV, ki se 'v elektriki' ne brani niti bolj odločnega pospeševanja.

In ko se v delo vključi še štirivaljnik, to v glavnem vedno naredi dovolj homogeno. Ja, nekaj dodatne mase (približno 250 kg) je čutiti pri dinamični vožnji, ampak novi sistem blažilcev DCC Plus to maso kar dobro kompenzira pri hitrih spremembah smeri. Tudi sicer je ta novi, dvoventilski sistem v blažilcih zmogljivejši in vreden vsakega centa!

Škoda, Matjaž Korošak

Poleg omenjenih dveh bodo na voljo še močnejši dvolitrski TSI s 150 kW (194 KM, kasneje) in dva dvolitrska TDI stroja. Osnovni bo verjetno tudi najbolj iskana možnost - 110 kW (150 KM) se vsled bogatega navora (360 Nm) zdi res idealna kombinacija zmogljivosti in porabe, s prijetnim sunkom v hrbet in porabo, ki je lahko tudi pod šestimi litri. No, močnejša izvedba s 142 kW pa je spojena z znanim štirikolesnim pogonom 4x4 (s sklopko pred zadnjim diferencialom), ki predvsem ponuja dosti zabave in oprijema pri suverenem pospeševanju.

Prijetno zasnovana kabina

Kabina in vo zikov delvoni rpsotor sta povsem preurejena. ROčke manjalnika (vselej DSG) je ob volanu, odlagalni prostorov je v izobilju.

Kabina in vo zikov delvoni rpsotor sta povsem preurejena. ROčke manjalnika (vselej DSG) je ob volanu, odlagalni prostorov je v izobilju.

Škoda, Matjaž Korošak

Povsem je predelana tudi notranjost, vključno z merilniki, ki so zdaj serijsko digitalni (t.i. virtualni kokpit) in prilagodljivi na zaslonu z 10 palci, desno od tega pa je 13 palčni zaslon infozabavnega sistema z enostavnim in uporabniku prijaznim vmesnikom, pod njim pa so tri vrtljiva, lična in večnamenska stikala. Namenjena upravljanju temperature, gretja in prezračevanja sedežev (levi in desni gumb) ter voznimi programi, glasnostjo sistema, navigacijo, hitrost ventilatorja in smer vpihovanja zraka (voznik lahko izbere štiri od šestih opcij).

Vrtenje pomeni izbor, s klikom pa je mogoče izbrati program ki se prikaže na zaslončku. Prijetno, hitro, učinkovito. Sicer pa je zdaj ročka menjalnika ob volanu (se spomnite Superba in Passata?) in tako je sredinska konzola prijetno počiščena z več kot dvema litroma odlagalnih prostorov (pod drsno pregrado) in dvema prostorčkoma za odlaganje in (brezžino) polnjenje telefona (zdaj tudi zračena).

Vsekakro vredni vsakega centa - novi Ergo sedeži z opcijo masaže in desetimi zračnimi blazinicami, ter zračenja in seveda ogrevanja.

Vsekakro vredni vsakega centa - novi Ergo sedeži z opcijo masaže in desetimi zračnimi blazinicami, ter zračenja in seveda ogrevanja.

Škoda, Matjaž Korošak

Uporabljeni materiali so prijazni do uporabnika

Tudi izbor notranjih materialov, tekstur, barv in oblik je opazna nadgradnja. Med štirimi linijami notranje ureditve (Design selections) je moč izbirati, kar vpliva na različne dekorje oblog, teksturo materialov, oblazinjenje, barve, ... Posrečeno in prijetno usklajeno, predvsem pa tudi prijazno na dotik. Res je malo naposrečene trde plastike, ki pride v stik z dlanmi, sploh spredaj.

No, na zadnjih sedežeih je morda tovrstnih materialov res malo več. In ko sem pri sedežih zadaj- prostornost je pregovorno izjemna, tudi za visokorasle, sedenje prijetno, tudi zavoljo naklona, tudi vstopanje je dovolj enostavno. Sedem sedežev je še vedno opcija in čeprav pri Škodi pravijo, da so izboljšali prostor za glave zadaj, pa te verzije na predstavitvi žal nisem videl, niti vozil.

Nov model bo pri nas na trgu junija, toda cene so znane, konfigurator deluje. Dobrih 35 tisočakov želijo pri Škodi za osnovni model, kar se zdi, vsaj glede na raven opreme in prostornost, razumna cena. Sploh ob primerjavi s konkurenco (odhajajoči VW Tiguan Allspace je kakšnega tisočaka dražji) - in v primerjavi s cenami v tujini. V Nemčiji recimo vstopni model Kodiaqa velja dobrih 42 tisočakov!

Preberite še:

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?