Zanimivo je bilo stopiti iz avtomobila (bil je Superb 4x4, mimogrede) na majhni stezi, ki je del centra, kjer večinoma potekajo treningi varnostnikov, blizu Barcelone.
Na enem koncu so po stezi cvilile Octavie 4x4, na drugem je Yeti visel pod nemogočimi koti, za vogalom so Octavie Scout plezale po blatnem klancu. Seveda, štirikolesni pogon!
Izgovor, ki so ga pri Škodi uporabili, da so v omenjene konce pripeljali 180 avtomobilističnih novinarjev iz držav, ki za Škodo pomenijo najpomembnejše trge, je nova pogonska kombinacija. Modele, ki so bili doslej na voljo z dvolitrskim, 103-kilovatnim (oziroma 140-'konjskim') dizlom in s štirikolesnim pogonom, si zdaj lahko namesto le z ročnim menjalnikom omislite tudi z DSG-jem, torej dvosklopčnim menjalnikom.
Prvi vtis s terena? Na stezi je kombinacija odlična (no ja, kolikor je tak dizel lahko odličen na stezi), na makadamu in še slabših cestah tudi, le na izrazitih brezpotjih (poglejte si slike Yetija) se DSG znajde (logično) slabše od klasične avtomatike. A čeprav 39 odstotkov kupcev Yetija poseže po štirikolesnem pogonu, Yetija v takih položajih razen na predstavitvah še nisem videl. In zato je pomislek o menjalniku odveč.
Mimogrede: Octavij s štirikolesnim pogonom je 15,5 odstotka, Superbov (limuzinskih in kombijevskih) pa dobrih pet odstotkov. Pri Škodi so prepričani, da bodo te številke (tudi na račun cenovne politike) še precej zrasle, in v istem kontekstu so si kot 'vzor' upali omeniti Subaru. Ni kaj, postavili so si zahtevne cilje.
Vsem štirikolesno gnanim Škodam je seveda skupen sistem Haldex četrte generacije. Ta na prednja kolesa v normalnih razmerah pošlje 96 odstotkov navora, glede na razmere pod kolesi pa zmore na zadnjo os poslati do 90, na eno samo zadnje kolo pa (ob sodelovanju elektronske diferencialne zapore EDS) do 85 odstotkov navora. In z navadnimi, letnimi gumami na kolesih Octavia Scout recimo ni imela težav z mastnim blatom na vzponih. Pri Yetiju si lahko omislite še gumb 'off-road', s katerim vključite sistem za nadzor hitrosti na spustih (deluje med 4 in 30 kilometri na uro), terenski vožnji pa se prilagodita tudi ABS in ESP.
Ali bo Škoda ujela (vsaj po odstotku avtomobilov s štirikolesnim pogonom, če že ne po slovesu) Subaru in kdaj se bo to zgodilo, sta seveda vprašanji, na kateri se ta trenutek ne da odgovoriti. A glede na to, da gre pričakovati, da bo štirikolesni pogon na voljo tudi pri Škodinih manjših avtomobilih (seveda takrat, ko bodo na trg prišli novi modeli), in da so se zelo uspešno lotili relija, je jasno, da mislijo resno. Da jih ne gre podcenjevati, pa so pri Škodi dokazali že velikokrat.
Dušan Lukič, foto: Tovarna