Vozili smo: Volkswagen Touareg

16. 11. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Tretja generacija Volkswagnovega Touarega je po štirih letih in pol doživela pomladitev. Ta na prvi pogled ni obsežna, toda Touareg je vendarle dovolj pomlajen, da se mu leta ne poznajo več.

Na prvi pogled je spremembe kar težko zaznati, pa čeprav je po drugi strani res, da prenovljeni Touareg takoj daje občutek, da je na njem nekaj novega. Spremenjena sta maska in odbijač, najbolj pa izstopajo biksenonski žarometi, ki so odslej serijski na vseh Touaregih. Nove so tudi zadnje luči in tudi kromirane letvice okoli karoserije pri izvedenki Chrome & Style. Seveda so ponudili še nekaj novih barv, nova so platišča – vse tisto torej, kar pri taki prenovi tudi pričakujemo.

Tudi v notranjosti spremembe niso velike in ni jih veliko, so pa za tiste, ki poznajo prejšnji model, opazne. Stikala so zdaj kompaktnejša (in še vedno aluminijasta), po novem je njihova osvetlitev bela. Dodali in spremenili so nekaj materialov in barv, še najopaznejše pa so spremembe v informacijsko-zabavnem sistemu. Kdor se bo odločil za navigacijo RNS 850, bo lahko uporabljal veliko Googlovih storitev – od satelitske slike za navigacijo (in pogleda Street View) do iskanja zanimivih točk ob poti z Googlovim iskalnikim in spletnih prometnih informacij.

Seveda so prenovili tudi tehniko, predvsem motorje. Okoljevarstvene zahteve so vedno strožje in tako sta oba šestvaljna dizla dobila redukcijski katalizator (SCR) za čim nižje izpuste dušikovih oksidov. Tekočino AdBlue, ki jo ti katalizatorji uporabljajo, je treba doliti približno vsakih 15 tisoč kilometrov. Oba motorja V6 TDI sta trilitrska. Šibkejši ima še vedno 150 kilovatov oziroma 204 'konje', a so njegovo porabo v mešanem cilku zmanjšali s sedmih na 6,6 litra. Močnejši V6 TDI je po novem zmogljivejši za 17 'konj', zdaj jih ima 262, poraba pa se je kljub temu zmanjšala, in sicer s 7,2 na 6,6 litra.

Pri vseh motorjih je serijski osemstopenjski samodejni menjalnik s funkcijo 'jadranja', ki pri šestvaljnih dizlih in hibridu pri odvzetem plinu prekine povezavo med motorjem in menjalnikom ter tako omogoči, da Touareg ne izgublja hitrosti. Sistem Stop-Start je seveda serijski.

Med bolj ekološke različice sodi tudi hibridna, gre pa za kombinacijo trilitrskega šestvaljnega turbobencinskega motorja (TSI) s 333 'konji' in 46-'konjskega' elektromotorja in akumulatorja s kapaciteto 1,7 kilovatne ure. Skupaj je to dovolj za sistemsko moč 380 'konjev', dvokilometrski le električni doseg (pri hitrosti do 50 kilometrov na uro) in 8,2-litrsko normno porabo.

Zadnja pogonska možnost je velik, osemvaljni turbodizel s 340 'konji'. Pri nas bosta v redni prodaji le obe šestvaljni različici, osemvaljni dizel in hibrid pa bodo na vašo željo posebej naročili.

Prenovljenega Touarega si je mogoče omisliti s klasičnim štirikolesnim pogonom 4Motion ali z njegovo različico Terrain Tech. Ta ima Torsnov sredinski diferencial, reduktor in prilagojeni ESP (tega se da popolnoma izključiti) ter gumb, s katerim izbirate med petimi programi delovanja za različne terene, na voljo pa je v kombinaciji z močnejšim dizelskim šestvaljnikom.

Klasično podvozje so udobju na ljubo nekoliko omehčali, Touarega pa si lahko zdaj omislite tudi z zračnim vzmetenjem. Kombinacija prvega in pogona Terrain Tech pomeni za 10 milimetrov povišano podvozje spredaj in 15 zadaj, v kombinaciji z zračnim vzmetenjem, nastavljenim na najvišjo izmed petih stopenj, pa tja do 300 milimetrov odmika trebuha od tal. Prav zračno podvozje je ena največjih prednosti novega Touarega, saj omogoča res udobno vožnjo pri nastavitvi Comfort, pri nastavitvi Normal pa je podobno trdo kot podvozje s klasičnimi vzmetmi.

Seveda ne primanjkuje elektronskih varnostnih dodatkov, novost pa sta samodejno zaviranje po nesreči in nova generacija aktivnega tempomata. Pozabili niso niti na samodejno zaviranje pri mestni hitrosti, na nadzor mrtvih kotov, panoramski pogled okoli vozila in še in še.

Novi Touareg bo pri nas na voljo konec leta. Cene sicer še niso znane, toda uvoznik nam je namignil, da bi morale biti podobne ali le malenkost višje kot pri sedanjem modelu.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj