Vozili smo: VW Golf GTI Cabriolet

18. 7. 2012 | Dušan Lukič
Deli

Pri VW pravijo, da je Golf GTI dobil kabrioletsko različico. A prav tako bi lahko tudi rekli, da je VW Golf Cabriolet dobil različico GTI.

V korist prvi teoriji priča ime, v korist drugi dejstvo, da je kabrioletska različica Golfa šeste generacije na trgu skoraj do dneva natanko leto dni. Katera je pravilna? Ob predstavitvi so Volkswagnovi možje uporabljali prvo ...

Kakorkoli že, v telesu Golfa Cabrioleta se je znašlo srce Golfa GTI in to je edino, kar je pomembno. To namreč pomeni, da je pod motornim pokrovom dvolitrski turbobencinec z neposrednim vbrizgom (torej TSI) in 155 kilovati oziroma 210 'konji', da zraven v osnovi spada šeststopenjski ročni menjalnik, a si je mogoče omisliti tudi šeststopenjski dvosklopčni DSG, ki poleg izjemno hitrega in uglajenega pretikanja poskrbi tudi za primerno zvočno kuliso, saj ob vsakem prestavljanju navzgor v obeh izpušnih ceveh, vsaki na svoji strani zadka GTI Cabrioleta (po tem in po značilnih platiščih ga boste tudi najlažje prepoznali), športno zagrgra. Kljub zmogljivostim motorja, ki omogočajo 7,3-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro, in kljub precej veliki masi (s 1.533 kilogrami je GTI Cabriolet za 140 kilogramov težji od trivratnega GTI-ja), je poraba še vedno ugodna: 7,6 litra na 100 kilometrov v mešanem ciklu in 177 gramov CO2 so številke, ki se jih Volkswagnovim inženirjem ni treba sramovati.

Ne glede na menjalnik ima kabrioletski GTI vedno elektronsko 'zaporo' diferenciala XPS, pri kateri računalnik z zaviranjem notranjega kolesa, če se to v ovinku zavrti v prazno, poskrbi, da gre navor na kolo z več oprijema.

Tudi sicer je za varnost dobro poskrbljeno. Karoserija je (ne le varnosti, temveč tudi togosti in boljšim voznim lastnostim na ljubo) močno ojačena (od tod tudi večja masa), za zadnjima sedežema pa sta vgrajena samodejna varnostna loka, ki izskočita med prevračanjem. Kot smo pri Golfu Cabrioletu že vajeni, je med njima odprtina, s pomočjo katere je mogoče v sicer 250-litrskem prtljažniku (ta je enako velik ne glede na to, ali je streha dvignjena ali zložena) ob zloženi zadnji klopi voziti tudi daljše predmete.

Streha? Mehka seveda, s štirimi prečkami in temeljito izolirana (tudi zvočno) se s pomočjo elektrohidravlike zloži v devetih in raztegne v 11 sekundah, oboje pri hitrostih do 30 kilometrov na uro. Če je streha dvignjena, je GTI Cabriolet tudi pri avtocestnih hitrostih skoraj enako tih, kot če bi imel trdo streho, če je zložena, je vetra v kabini lahko veliko, lahko pa (ob dvignjenih stranskih steklih in vetrni mreži za prednjima sedežema) tudi pri velikih hitrostih skoraj nič.

Novi Golf GTI Cabriolet bo na naše ceste zapeljal sredi poletja, in čeprav uradne cene za slovenski trg še niso znane, lahko dokaj zanesljivo napovemo, da bo stal od 31 tisočakov.

Besedilo: Dušan Lukič