Večno vprašanje: kaj je bilo prej, kura ali jajce. Pri Volkswagnovem Golfu Variant bi se lahko vprašali podobno.
Od motornega pokrova nazaj je namreč novi Variant skoraj enak predhodniku. In potem se pojavi vprašanje: so se Volkswagnovi vodilni možje ob pogledu na prve skice Golfa 6 Variant na hitro odločili, da mu za začetek nataknejo nos Petice, ali so Golfu 5 Variant preprosto nataknili nos Šestice?
Kakorkoli že, rezultat je na koncu vedno enak: od spredaj boste novega Varianta ločili od predhodnika, od zadaj ne. Na slovenske ceste bo zapeljal prav te dni, za osnovno različico (z 1, 6-litrskim 123-'konjskim' bencinskim motorjem) pa bo treba odšteti dobrih 18 tisočakov (ob enaki opremi, le da ima Variant že serijsko električni pomik stekel v zadnjih vratih).
Da je prtljažnik ogromen, verjetno ni treba poudarjati: 505 litrov osnovne prostornine oziroma 1.495 ob zloženi klopi ter 1, 7 metra vzdolžnega prostora (ob doplačljivem zloženem naslonjalu sovoznikovega sedeža kar 2, 7 metra) so podatki, ki zadostujejo.
Tehnika? Tudi četrta različica Golfa 6 (po tri- in petvratnem ter Golfu Plus) ima seveda enako mehaniko. Bencinski motorji zmorejo od 102 do 160 'konjev', dizla (1, 6- in dvolitrski) pa 77 kilovatov oziroma 105 'konjev' ter klasičnih 140 'konjev'. Menjalnik je lahko tudi dvosklopčni DSG.
In ker je Variant krepko daljši od klasičnega Golfa, morda ob nakupu ne bo odveč razmisliti o sistemih Park Assist (samodejno parkiranje s pomočjo klasičnih parkirnih tipal ter električnega servoojačevalnika volana) ali Rear Assist (kamera za vzvratno vožnjo, skrita v kljuki za odpiranje prtljažnika, kjer je zaščitena pred umazanijo).
Precej manj prostoren, zato pa (če si kupec tako zaželi) agilen in poskočen je novi trivratni Polo. K nam prihaja prihodnji mesec, bo približno pol tisočaka cenejši od petvratnega, poganjali ga bodo enaki motorji (štirje bencinski med 60 in 105 'konji, zadnji seveda kot 1.2 TSI ter trije dizli med 75 in 105 'konji') kot trivratnega, najšibkejši dizel pa si bo mogoče zaželeti v izvedbi BlueMotion z majhno porabo in izpustom le 87 gramov CO2 na kilometer.
Za to skrbijo optimizacija motorja, sistem start-stop, regenerativno zaviranje in manjši upor – tako kotalni zaradi novih gum kot zračni zaradi karoserijskih dodatkov in 15 milimetrov nižjega podvozja.
Prihodnje leto bosta na ceste zapeljala še različica CrossPolo ter GTI, ki ga bo (seveda) poganjal 1, 4-litrski TSI z (verjetno) 117 kilovati oziroma 160 'konji'.
Dušan Lukič, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere