V sklopu obširne prenove kultnega Golfa osme generacije, je oddelek R dobil zadnjo besedo. Z razlogom. Novi Golf R je kronski dragulj družine in v časih usihanja zanimanja za električne modele, sta športnost in dinamika štirivaljnika še toliko bolj potencirani. Prvi kilometri za volanom maskiranega novinca so obetavni …
Golf R je posebnež, samostojen ravno toliko, da ne spada več v družino GTI (kjer vlada zdaj Clubsport, vsaj zaenkrat), ampak so zanj odgovorni pri znamki R Gmbh, ki seveda skrbi za tisto najbolj resno športnost pri znamki. Morda so tudi zato spremembe več kot le kozmetične in Golf R je s prenovo postal tudi - najmočnejši Golf vseh časov. Palec gor za znamko, ki po eni strani povzdiguje elektromobilnost, po drugi pa (še) neguje vznemirljivo športnost stare šole.
Nova evolucijska stopnja štirivaljnika
Najprej torej k motorju. Štirivaljnik z interno oznako EA888 LK3 evo4 je dobil novo evolucijsko stopnjo in inženirji so uspeli dobiti dodatnih 10 kW, tako da je zdaj rezultat že precej impresivnih 245 kW (333 KM), še bolj pa so ponosni na ravno in visoko krivuljo navora, ki znaša 420 Nm in to v širokem oknu med 2100 in 5500 vrtljajih v minuti. Poleg tega so motor obdelali še v številnih podrobnostih, kot so na primer učinkovitejši termični nadzor. Rezultat – za dve desetinki boljši pospešek (4,6 s do 100 km/h) in končna hitrost do 270 km/h (Performance paket).
Nadgrajeni vozni profili
In seveda – navor se prenaša na vsa kolesa preko sedemstopenjskega DSG menjalnika, ampak to je mehanika, kjer ni nič novega – razen seveda optimizacije in nastavitev. V zadnji verziji bo napredni štirikolesni pogon s zadnjim diferencialom in dvema sklopkama na vsaki pogonski gredi (4Motion Performance Torque Vectoring, ker lahko celo do 100 odstotkov navora prenese samo ena os) serijski, voznik pa lahko na delo pogona, motorja, podvozja in vseh ostalih podpornih sistemov vpliva preko sedmih voznih programov, med katerimi je zdaj nov Eco.
Ta seveda skrbi za varčno in udobno potovalno vožnjo. So pa posodobili tudi profil Comfort, kjer menjalnik prestavlja še 100 vrtljajev kasneje, Race ponuja še boljšo odzivnost motorja (turbo se tudi v neobremenjeni fazi vrti hitreje), Special – ki pravzaprav profil pripravljen za legendarno dirkališče Nurburgring Nordschelife, pa ponuja bolj odzivno in prilagodljivo podvozje in predvsem nadzor dela menjalnika, ki se v ročnem načinu zdaj povsem podredi volji voznika.
Za integracijo vseh parametrov, ki so vplivajo na vozno dinamiko je spet in še vedno dogovoren VDM (Vehicle Dynamics Manager), ki zdaj tudi v PTV štirikolesnem sistemu kombinira delo XDS simulacije zapore diferenciala in vektoriranja navora za čim bolj učinkovito in predvsem nevsiljivo delovanje pogona, če in ko mehanski posegi (še) niso potrebni.
Agresivnejša zunanjost je maskirana. Še ...
Ne, zunanjosti še ne smemo razkriti, za to je še nekaj časa, toda pri Volkswagnu R trdijo, da so želeli narediti še malce bolj vznemirljiv, tudi agresiven avtomobil. Je pa res, da prav velikih sprememb ne pričakujte, saj gre bolj ali manj za spremembe na prednjem delu in odbijaču. Pa tudi v notranjosti ni velikih sprememb - vse pa v smislu prenove Golfa v celem. Ampak ostro oko bo nekaj tega opazilo tudi na maskiranem (predserijskem) modelu, ki je bil pripravljen tudi za krajšo vožnjo po odprti cesti.
Ko odprem vrata in zagledam dirkaške sedeže in varnostno kletko, se mi zasvetijo oči – ampak mi moj spremljevalec hitro pove, da gre za dodatno varnost testnega modela, ki so ga tako opremili za poskus rekorda na Nurburgingu. Sedeži (serijski) torej ostajajo in vodilni so prepričani, da tudi Golf R ne potrebuje bolj školjkasto-športne verzije. Tu se sicer ne strinjamo, ampak …
Bolj vznemirljiv in zanimiv na cesti
Akrapovičev izpuh pošilja tudi v kabino dovolj pulzirajoče globokega basovskega ritma in R spelje s pričakovano lahkotnostjo. Tudi sicer je R svoji športnosti navkljub še vedno enostavno in prijetno vodljiv in obvladljiv – Golf. Toda poigravanje z voznimi programi lahko to hipno spremeni – Nurbrugring je z nastavitvijo podvozja in motorja še najbolj pravšnja za dinamično vožnjo, predvsem zaradi homogenosti podvozja, ki dobro vpija neravnine in ponuja ravno dovolj nagibanja karoserije za pravo oceno oprijema.
In nemške avtoceste so idealne za nadgrajen program Race, ko štirivaljnik sprosti vso energijo v čim krajšem času. Precej impresivno suva še tam, nad 150 km/h … Prav dosti več v teh nekaj kilometrih ni bilo mogoče ugotoviti, le v enem in edinem velikem in praznem krožišču si privoščim malo pobalinskosti, ko mi to moj spremeljevalec s prikimavanjem 'odobri'. Prestavo navzdol, sunek z volanom in nato poln plin, ko zadek nežno, brez drame oddrsi v sodelovanju s 4Motion pogonom, kjer pride do izraza predvsem enostven dostop do polnega navora.
Ampak šele razposajeni Benny Leuchter, Volkswagnov testni in razvojni voznik in dirkač je potem na dirkališču pokazal celo razkošnost talentov novega Golfa R, ki je v njegovih rokah dobesedno plesal po zanimivi progi Lausitzring v Nemčiji. Impresivna je predvsem obvladljivost med dolgim bočnim drsenjem, ravno tako kot stabilnost med hitrim prelaganjem iz zavoja v zavoj, Benny pa je med drvenjem po ravnini z več 200 km/h še mrtvo hladno razlagal, da so se v celi ekipi trudili izpopolniti in izpiliti vsak vozni program, ki nudi še več zabave, hkrati pa je medtem, ko sva drvela nekaj centimetrov vstran od betonskga zidu ob zavoju, poudaril še uporabnsot in predvsem navor motorja.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere