Zimske avtomobilske igre 2018, 2.del: Škoda

Medtem ko so Čehi del svoje olimpijske reprezentance poslali v Pjongčang, se je drugi, tisti zimskim razmeram še bolj prilagojen del napotil na sever Finske.

Čeprav je Škoda svojo ponudbo vozil šele leta 1999 razširila tudi na štirikolesno gnane modele, ne pomeni, da se pred tem Škode niso dobro znašle v najhujših zimskih razmerah. Spomnimo, leta 1977 so s Škodo 130 RS osvojili reli Monte Carlo, ki velja za eno od najtežjih in najbolj nepredvidljivih dirkaških preizkušenj na svetu.

Danes, več kot 40 let pozneje, Škoda ponuja širok nabor modelov s tehnično dovršenim štirikolesnim pogonom. Prodanih je bilo več kot 700 tisoč, samo v letu 2017 pa 127 tisoč štirikolesno gnanih avtomobilov. Seveda je največ povpraševanja po križancih s pogonom 4 x 4, čeprav tudi prodaja preostalih modelov precej narašča. Zakaj je tako, smo prišli preverit v finski Rovaniemi, ki leži znotraj polarnega kroga in kot tak zagotavlja idealne zimske razmere za testiranje.

V Božičkovem domačem kraju se februarska povprečna temperatura giblje okoli -14 stopinj Celzija, in če imate srečo, lahko ob lepem, sončnem vremenu doživite pravo zimsko pravljico. Nizko sonce, zasneženi iglavci in zamrznjena jezera lahko ustvarijo krasno kuliso, in če k temu dodate 33-hektarski vozniški poligon z brezhibno urejenimi stezami ter štirikolesno gnane avtomobile na gumah z zimskimi žebljički, lahko verjamete, da se je piscu tega besedila dva dni nenehno smejalo do ušes.

Prednosti Škodinega štirikolesnega pogona smo spoznavali skozi več vozniških programov. Poleg najbolj očitnega, torej speljevanja in medsebojne dirke v pospeševanju med pogonoma 4 x 4 in 4 x 2 do divje vožnje na sovoznikovem sedežu Octavie RS ob dvakratnem zmagovalcu Le Mansa in nekdanjem dirkaču v F1, Hans-Joachimu Stucku. V drugem delu programa, v katerem smo volan vrteli mi, smo lahko preizkusili, kako se pri vožnji skozi globok sneg in zahteven teren obneseta Kodiaq in Karoq ter kako lahko je drseti skozi ovinke z Octavio in Superbom. Prednosti takega testiranja na snegu so zagotovo v tem, da je vse delovanje tehnike mogoče preizkusiti pri precej nižjih hitrostih, kot če bi to počeli na asfaltu. Pravilni odzivi na volanu, stopalki za plin in zavori pa le še dodatno pripomorejo k temu, da boste imeli popolno zaupanje v avto in tehnologijo, ki jo ponuja.

Kot smo lahko spoznali, so današnji štirikolesni pogoni že tako hitro odzivni (pri Škodi za to skrbi elektronsko nadzorovana večlamelna sklopka), da je včasih ob nekaterih kritičnih situacijah bolje uporabiti stopalko za plin kot zavoro. Tudi to, da so nekateri izbrani vozniški programi naravnani tako, da vam vlivajo popolno zaupanje in poskrbijo za nevtralno lego, če nimate ravno teka po prekrmarjenju vozila. Povpraševanje po štirikolesnem pogonu je vse večje in pri Škodi se tega zavedajo.

Uporabnost, varnost in vozna dinamika so glavni dejavniki, da se ljudje odločijo za nakup štirikolesno gnanega modela. Koncernska tehnika, ki je Škodi na voljo, ima še precej bogato in uspešno zgodovino. To, da jo lahko uporabijo v svoji široki in cenovno bolj dostopni paleti vozil, pa je le še dodaten atribut v korist češki znamki.

besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Škoda

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del