55 let plastičnega čudaka

22. 5. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Citroënov posebnež je presegel vsa prodajna pričakovanja, bil pa je tudi eden najpomembnejših avtomobilov na reliju Paris - Dakar.

Citroën je sredi študentskih protestov v Parizu maja 1968 na igrišču za golf Deuville predstavil avto, ob katerem se je že takrat marsikdo zgolj nasmehnil - Mehari. Gre za neke vrste športnega terenca, povsem odprte zasnove, ki je bil primarno namenjen poslovni uporabi trgovcev, saj sta bila zadnja sedeža enostavno odstranljiva, pod njima pa je bilo povsem ravno in uporabno dno. Mehari je presegel vsa pričakovanja, saj so ga med letoma 1968 in 1987 prodali v skoraj 150.000 primerkih. Največji odjemalec je bila francoska vojska, ki jih je naročila kar 11.457.

Citroën

Mehari je nastal na osnovi legendarne Diane in je imel na voljo dva motorja z 21 in 24 kW (28 in 32 KM). Možnost štirikolesnega pogona je še povečala njegovo uporabnost v vseh letnih časih. Čeprav se slednje glede na njegovo "kabrioletno" zasnovo sliši čudno, je bil na voljo s pregrinjalom, ki je avto popolnoma zaprlo, zato je bilo vozilo uporabno tudi pozimi.

Citroën

Poleg uporabnosti je bil praktičen tudi za vzdrževanje. Osnovna motorizacija ni bila zahtevna, medtem ko so bili plastični paneli zlahka zamenljivi, očistiti pa jih je bilo mogoče le s curkom vode. Še dodatno uporabnost Meharija so pri Citroënu pokazali na reliju Paris - Dakar leta 1980, ko so jih 10 predelali v zdravstvene avtomobile, ki so medicinsko pomoč zagotavljali po celotni trasi relija.

Citroën

Mehari se lahko pohvali tudi z zavidljivo filmsko kariero, predvsem pa je v spominu ostal iz filma Žandar iz St. Tropeza, kjer je nastopal ob legendarnem francoskem igralcu Louisu de Funèsu. Meharijev na cestah jasno ni več videti, preživeli pa so spravljeni v garažah, muzejih in zasebnih zbirkah. Nekaj jih je v Evropi (ne konkretno pri nas) tudi na prodaj, cene pa se, glede na ohranjenost, gibljejo med 5.000 in 30.000 evrov.

Preberite še: Bolj poseben dostavni avtomobil boste težko našli! (VIDEO)

Eden najbolj prestižnih Citroënov tega trenutka pa se je znašel tudi pred našo kamero:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord