Mercedes-Benz W 07 - 90 let stuttgartske legende, ki je postavila nove standarde

Luč sveta je uzrla na pariškem avtomobilskem salonu oktobra 1930.

Mercedes-Benz W 07 - 90 let stuttgartske legende, ki je postavila nove standarde (foto: Daimler) Daimler
7. 10. 2020

Za avtomobilsko znamko Mercedes-Benz lahko nekoliko v šali povsem upravičeno trdimo, da ima oziroma je imela že od samega začetka prednost na področju razvoja. Nenazadnje gre za znamko, ki je naredila čisto prvi avtomobil z motorjem z notranjim izgorevanjem, na svojo 'prednost' pa vsake toliko časa opozorijo z katerim izmed novih avtomobilov, kakršen je tudi nedavno predstavljen Mercedes-Benz razreda S. Takšen pa je bil tudi Grand Mercedes, 'Veliki Mercedes' oziroma Mercedes-Benz 770 iz leta 1930.

Limuzina, ki prav letos praznuje 90. rojstni dan je nosila interno oznako W 07, njeno uradno ime pa je hkrati nakazovalo tudi na prostornino motorja. Ta je namreč znašala 7,7 litra, prav bencinski motor pa je predstavljal eno izmed večjih (r)evolucij namesto tedaj izredno razširjenih 12-valjnih motorjev so se namreč pri Mercedesu odločili da mu namenijo 'le' osem valjev, a nato dodajo še Rootsov kompresor.

Moč avtomobila je tako znašala – za današnje razmere relativno skromnih – 147 kilovatov ali 200 'konjev' moči, kar je zadostovalo za najvišjo hitrost 160 kilometrov na uro. Hitrost, ki so jo v tistem času lahko dosegli le redki. Ob tem je potrebno omeniti, da so W 07 namenili sistem dveh vžigalnih svečk na valj (skupno kar 16) in pa tristopenjski ročni menjalnik s funkcijo overdrive, ki jo je bilo mogoče uporabiti v vsaki prestavi.

Prednik najboljših sodobnih limuzin

Mediji so bili nad novicem takoj navdušeni. Tedaj je namreč kot glavno sredstvo za prevoz na daljše razdalje kot najboljša možnost še vedno veljal vlak, W 07 pa mu je po mnenju nekaterih zaradi svoje hitrosti po mnenju mnogih predstavljal odlično alternativo. Jasno, le za najbogatejše voznike in potnike.

W 07 je bil vsej prej kot poceni. Zanj je bilo namreč potrebno odšteti kar 41.000 takratnih nemških mark, kar je, upoštevajoč inflacijo enako dobrim 115.000 evrom v današnjem času. Za primerjavo: ob nakupu legendarnega 540K je bilo potrebno odšteti 'le' 22.000 mark. Tudi zato je Mercedes med leti 1930 in 1938 v štirih karoserijskih izvedbah izdelal 117 vozil. A W 07 se je vseeno za vedno vpisal v zgodovino znamke in tlakoval pot modelom, kot je tudi razred S.