Abarth primerjal dan na dirkališču s fitnesom. Rezultati so zanimivi in presenetljivi

Primerjavo so naredili s treningom vzdržljivosti in pa treningom z utežmi.

Abarth primerjal dan na dirkališču s fitnesom. Rezultati so zanimivi in presenetljivi (foto: Abarth) Abarth
9. 8. 2022

Obisk fitnesa je za najbolj zagrete posameznike, ki želijo iz svojega telesa iztisniti največ nekaj podobnega, kot je za avtomobilske navdušence obisk dirkališča z lastnim avtomobilom in preizkušanje njegovih meja na vročem asfaltu. A katera izmed obeh dejavnosti je bolj zabavna? To je vprašanje, ki so si ga zastavili pri Abarthu, preden so se za pomoč pri iskanju odgovora obrnili na univerzo z britanskem mestu Loughborough.

Preberite še: GHD Lučine: Razplet pričakovan, dirka pa vse prej kot dolgočasna

Omenjena univerza namreč velja za eno izmed vodilnih na področju raziskav, povezanih s športom, za potrebe raziskave, pa so s sodelujočimi v raziskavi opravili dva testa. Pri prvem so z njimi dan preživeli v telovadnici, pri drugem pa na dirkališču Mallory Park , kjer so hitre čase dosegali s pomočjo Abarth F595, 595 Esseesse in 595 Competizione.

„Dobro znano je dejstvo, da je fizična aktivnost zelo pomembna za posameznika, ne le za njegovo fizično formo, pač pa tudi za psihološko počutje,“ je dejal profesor na univerzi in vodja raziskave, dr. Dale Esliger. „Na drugi strani pa recimo precej manj vemo o tem, kako vožnja avtomobila – še posebej na dirkališču – vpliva na posameznikovo počutje.“

In razlike so sodeč po rezultatih, ki so jih zbrali v tej raziskavi, zelo velike. V povprečju namreč velja, da so bili sodelujoči v raziskavi v povprečju 59 odstotkov bolj srečni ob obisku dirkališča, kot so bili ob obisku telovadnice. Ob tem so ugotovili, da so bili na dirkališču kar 116 odstotkov bolj srečni kot pa pri tko imenovanem 'cardio' treningu. Razlika je bila na drugi strani pri dvigovanju uteži precej manjša, z le štirimi odstotki skoraj nezaznavna.

Zanimivo je na drugi strani tudi dejstvo, da so bili posamezniki še bolje razpoloženi tedaj, ko so sedli na sopotnikov sedež. Tedaj je bilo njihovo razpoloženje kar 141 odstotkov boljše kot pri 'cardio' treningu in 16 odstotkov boljše kot pri treningu z utežmi. Kot bolj zabavna se je izkazal celo trening natančne vožnje, a le v primerjavi tretninga ki je zajemal le 'cardio' vaje oziroma 'cardio' v povezavi z vajami za moč.