Po njegovi zaslugi so ceste v zadnjih 40 letih terjale za dobro desetino manj smrtnih žrtev.
Avtomobilski zavorni sistemi so danes izredno dovršeni in eden izmed temeljev razvoja avtomobilov. Lahko bi rekli, da gre za najpomembnejši sklop v vozilu, ki odloča o tem, ali bomo prispeli na cilj ali ne. In čeprav so zavorni sistemi skozi zgodovino zelo napredovali, med vsemi izboljšavami izstopa ena, to je sistem za preprečevanje blokiranja koles med zaviranjem ABS, ki prav danes 'praznuje' svoj 40. rojstni dan.
Med 22. in 25. avgustom leta 1978 je namreč nemški avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz za svetovno avtomobilsko javnost v Untertürkheimu predstavil popolnoma nov sistem, ki hkrati velja za prvi digitalni asistenčni sistem v zgodovini. Povsem na mestu je torej izjava, da je Mercedes s tem sprožil revolucijo. In kot se spodobi, je bil prvi avtomobil, ki je prejel nov sistem Mercedes-Benz razreda S, prvič pa je bil sistem na voljo že konec istega leta.
Revolucija na področju varnosti
»Protiblokirni zavorni sistem uporablja računalniški sistem, ki nadzira morebitne spremembe v hitrosti vrtenja vsakega posameznega kolesa. Če ta upade prehitro (kar se na primer lahko zgodi pri zaviranju na spolzki podlagi) in se pojavi nevarnost blokade koles, računalnik samodejno zmanjša pritisk na zavorni sistem. Kolo se zato ponovno zavrti, pritisk se poveča in zaviranje se ponovno začne. Celoten postopek se sicer izvede nekajkrat na sekundo,« je bilo zapisano v predstavitveni brošuri proizvajalca.
Sistem ABS je postavil temelje za velik del vseh modernih asistenčnih sistemov, kot je ne nazadnje tudi ESP, sistem za preprečitev zdrsa pogonskih koles, in še bi lahko naštevali. Kako pomemben je omenjeni sistem, pove tudi statistika. Po ocenah podjetja Continental (različna podjetja in organizacije imajo sicer različne podatke) naj bi namreč ABS pomagal zmanjšati število čelnih trkov na mokri podlagi za kar 35 odstotkov, nekje med 17 in 18 odstotkov naj bi bilo manjše število verižnih trčenj, in kar je najpomembnejše, po zaslugi sistema ABS je na cestah po svetu tudi 13 odstotkov manj smrtnih žrtev prometnih nesreč.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del