Danes so znani po "mopedavtih", a njihova zgodovina vas bo pustila brez besed!

22. 3. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Ob znamki Aixam najbrž najprej pomislite na tiste male, mestne avtomobilčke, vendar so v preteklosti izdelali tudi nekaj povsem drugačnega, nenavadnega in res izjemnega!

Ko govorimo o vožnji po makadamu in brezpotjih, naša prva misel niso športni kupeji z nizkimi strehami in motorji, ki so nameščeni za voznikom, pa vendar so se v zadnjem času pojavili tudi takšni "terenci". S tem ciljamo na Porschejevega 911 Dakar in Lamborghinijevega Huracana Sterrato, ki so ga v Italiji začeli izdelovati prejšnji mesec. Slednjega oglašujejo kot prvega terenskega superšportnika, ki ima pogon na vsa 4 kolesa in motor V10. Zato, ker so jih z V12 v takšnem avtomobilu prehiteli Francozi.

Pri Lamborghiniju bodo krstili novega superšportnika; tu so zadnje podrobnosti.

 

Zares redek

Leta 1983 ustanovljena francoska znamka Aixam je znana predvsem po t. i. mopedavtih. Leta 1992 so pod imenom Mega poskusili tudi z linijo običajnih avtomobilov, vendar je njihov prvi model bil vse prej kot to. Aixam Mega Track je bil športni kupe s štirimi sedeži, ostrimi karoserijskimi linijami in spodobnimi terenskimi zmogljivostmi. Zakaj ga ne poznate in ga še niste nikjer videli? Ker so izdelali zgolj med 5 in 10 primerkov.

Hiter kljub svoji teži

Francoskega posebneža je poganjal Mercedes-Benzov 6-litrski motor V12, spojen z avtomatskim 4-stopenjskim menjalnikom. Imel je 394 KM (290 kW) in 570 nM navora, kar je zadostovalo, da je do stotice pospešil v 5,8 sekunde in se premikal z največ 250 kilometri na uro. To mu je uspelo kljub nezavidljivi teži 2200 kilogramov.

Britanka noče vrniti ukradene dragocene slike, čeprav ji umetnina ni všeč

Lamborghini Diablo, ki so ga izdelovali v istem obdobju, je do 100 kilometrov na uro pospešil v 4 sekundah in pol in razvil najvišjo hitrost 325 kilometrov na uro.

Pravi terenec

Pogon na vsa 4 kolesa je imel le prvi primerek; zaradi proizvodnih stroškov so kasneje prešli na zadnji pogon. Da z njim ni bilo treba ostati na utrjenih poteh, je poskrbelo zračno vzmetenje, ki ga je lahko z 20,3 centimetra višine povišalo za dodatnih 12,7 centimetra. To je v kombinaciji z mesnatimi gumami na 20-palčnih platiščih zadoščalo, da so ga kot terenskega športnika oglaševali tudi, ko so opustili štirikolesni pogon.

Širši in daljši od ...

V tem avtomobilu lahko udobno sedijo 4 potniki, s čimer se lahko pohvali le malo avtomobilov podobne oblike. To je mogoče zaradi ogromnih dimenzij. V dolžino je meril 5,08 metra, širok je bil 2,22 metra in visok 1,44 metra. Tako je širši od Hummerja H1 in daljši od takratne generacije Mercedes-Benzovega S kupeja

Fotografije: Drive.com, promocijsko gradivo

 

Preberite še: Ruski avtomobilski trg in tamkajšnje avtomobilske tovarne vse bližje popolni katastrofi

Priporočamo tudi: Ne boste verjeli, kateri avto je bil v februarju najbolj prodajan