Ali sledi še davek na termične motorje?

V Nemčiji o tem že intenzivno razmišljajo. Idej je bilo že več, zdi pa se, da bo ta poteza nasledila ukinitev subvencij za električno gnana vozila. Je to tudi smer razmišljanja v EU?

Zaključki izpuhov so za oznako 43 okrogli, pri večjih so ovalni. (foto: Mercedes-Benz Ag – Communicati) Mercedes-Benz Ag – Communicati
8. 7. 2022

Ob skoraj že gotovem dejstvu, da po letu 2035 v EU ne bo mogoče več kupiti novega avtomobila s termičnim motorjem (z redkimi izjemami), se pojavlja seveda vse več vprašanj, kaj bo z aktualno floto vozil? Ali bo tak avto še mogoče voziti, kupiti, vzdrževati ...? Preplah je seveda odveč, saj se te usmeritve EU nanašajo zgolj na nove avtomobile.

Je pa res - cene rabljenih s termičnimi motorji se bodo začele, ko se bo bližal datum, resno dvigovati - vsaj tako je videti sedaj, s časovne prespektive, ko je mejnik oddaljen še dobrih 12 let. Toda če se ne bo kaj dramatičnega spremenilo, predvsem seveda cene in dosegljivost BEV modelov (pa seveda dostopnost polnilne infrastrukture), je mogoče pričakovati mariskaj. Pa tudi kak zelo inovativen pristop znamk v smislu ponudbe tovarniško povsem obnovljenih (predvsem malo)rabljenih modelov, ki so že na trgu.

Predlogi niso novi

Toda tudi na drugi strani je mogoče pričakovati inovativen pristop v smislu pozitivne in negativne stimulacije za prehod na nov energent. Predvsem v Nemčiji se tako že nekaj časa govori o morebitnem novem davku na avtomobile z motorjem na notranje zgorevanje. Že pred letom je vplivni profesor Ferdinand Dudenhöffer iz centra za avtomobilske raziskave predlagal vladi dvig DDV za tovrstni pogon, preko katerega bi lahko potem polnili državno malho za subvencije električnih vozil. Toda po razburjenju nemške javnosti, kluba ADAC in združenja proizvajalcev ACEA, je davek padel v vodo - tudi zato, ker bi neproporcionalno obremenil nižje sloje, ki si tovrstnega avtomobila tudi s subvencijami ne morejo privoščiti.

Bonus - malus sistem obdavčitve

Zdaj vlada spet razmišlja o davku na termične motorje. Seveda ne na vse in ne na vse enako - kdor bolj onesnažuje, ta naj več plačuje, BEV modeli, predvsem manjši, bi bili celo v bonusu. Sliši se enostavno. Nemško finančno ministrstvo ni ne zanikalo ne potrdilo govoric. Kar običajno pomeni, da je predlog naletel na odobravanje znotraj vlade. Ta davek bo šel verjetno z roko v roki z zniževanjem premij oziroma subvencij, ki bi se naj začele zniževati že drugo leto (in se končale leta 2026).

Nemčija je sicer ena od držav, kjer je mogoče dobiti za e-avto skoraj 10.000 evrov subvencij in davčnih olajšav (avto v vrednosti do 40.000 evrov).  Podobno razmišljajo tudi v Franciji, kjer bodo izpustu dodali še težo vozila (ta malus leti predvsem na popularna SUV vozila). Če bo Nemčiji kot največji evropski ekonomiji uspelo uspešno uvesti tak sistem bonus-malus obdavčitve, je to seveda lahko tudi dobra smernica za druge države.