Nekoč samosvoja znamka, ki je iz povprečnih Renaultovih modelov naredila zmagovalne športnike, je zdaj že več kot 50 let v lasti Renaulta. In ne glede na zelo burno zgodovino z nekaj vzponi in padci, je Alpine bolj živ, kot kdar koli prej!
Morda se vam zdi 50 let dolga doba, toda Jean Redele je znamko Alpine ustanvoil že leta 1955. In hitro zatem zaslovel s športnimi predelavami predvsem Renaultovih modelov. Ko je model A110 osvojil novo ustanovljeno svetovno prvenstvo v reliju (leta 1973) in nekaj let zatem (1978) še popularno vztrajnostno dirko 24 ur Le Mansa, je predstavljalo to vrhunec razvoja. Z modelom A610 so sicer še pobrali nekaj stare slave, ampak Alpine preprost ni bil več tisto, kar so kupci pričakovali.
Iz Dieppa zaenkrat še A110, toda ...
Ko so leta 1995 ustavili tekoče trakov v orignalni tovarni v Dieppu, se je zdelo, da je slavnega imena konec, da so sanje Jeana Redeleja dokočno izsanjane in pokopane. Toda z novim vodstvom, ki je spihalo prah iz družinske srebrnine, je 17 let zatem Alpine pokazal koncept A110-50. Od tu naprej verjetno poznate pot uspeha reinkarnirane Alpine, ki je načrtno ostala zvesta nekoliko arhaični originalni tovarni, ki bi jo bolj ustrezno imenoval kar manufaktura, v Dieppu.
Morda bi vas zanimalo tudi:
Ta je ostala in v vmesem času za Renault prevzemala izdelavo nekaterih bolj zahtevnih modelov - med drugim tudi kultnega Espaca (pa modelov Spider, Megane Cabrio, Clio R.S.). Vseskozi pa je tam ostajal športni oddelek mojstrskih rokodelcev, ki so skrbeli za številne Renaultove (mono)serije in dirkaške modele.
Znamka se zdaj pripravlja na preskok v drugo, bolj živahno in intenzivno reinkarnirano življenjsko obdobje. Medtem ko v Dieppu v slogu manufaktur delavci na pol ročno in ljubeče gladijo aluminij 'stodesetke', lepijo in kovičijo karoserijske dele dvoseda, se v ozadju že pripravljajo na izdelavo novega modela. Modela, s katerim bo znamka zakorakala v neko čisto drugo obdobje.
Kjer bo visokozmogljive motorje z notranjim zgorevanjem (no, saj je le eden...) zamenjala elektrika. Ne le to - v Dieppu, kjer je Jean Redele sestavil svoj prvi izjemno lahek in okreten športni dvosed, bo znamka začela s proizvodnjo - električnega križanca! O tem modelu zankrat še molčijo, saj bo na trgu šele čez kakšno leto in pol.
Prvi bo novo dobo označil A290
Toda električno revolucijo, ki jo je zapovedal vrhovni šef Luca de Meo, bo znamka začela pravzaprav kmalu - z modelom, ki ga še označujejo z imenom A290. Da se bo tehnološko naslonil na Renaultovo Petko, je jasno in zgodovinsko skoraj logično, čeprav o tem v razvojem oddelku v Les Ulisu pri Parizu, kjer nastajajo vsi modeli znamke, ne govorijo radi.
A290_Beta, kot avto še imenujejo, je zdaj v končni fazi razvoja in Robert Bonetto, podpredsednik razvojnega oddelka je ob obisku tehnološkega in razvojega centra vslej vzneseno govoril o novem modelu kot avtomobilu, ki bo pomagal redefinirati športnost, ki se bo približal novi generaciji kupcev in poveča odtis znamke.
Sedem modelov do leta 2030
Sicer pa bo A290 prvi v vrsti nove generacije vozil iz znamke, do leta 2030 jih bo na trgu sedem. Zankrat pa je znano le to, da bo prvi torej omenjeni 'hatchback', leto zatem prihaja križanec (iz Dieppa), leto (ali morda dve) za njim pa bo na trgu tudi že nova generacija A110 z e-pogonom.
Toda ob tem velja dodati, da so tudi pri Alpinu previdni, in da puščajo odprte vse pogonske možnosti, saj poleg e-pogonov intenzivno testirajo tudi vodikov pogon, ki je že v voznih 'mulah', torej v aktualnih modelih A110.
Hot hatch z baterijo pod 1500 kg
Kar nekaj dejstev novega modela je že znanega, vsega seveda še ne želijo razkriti. Jasno je, da bo 'hot hatch' dolg 4 metre, da bo medosna merila 2,53 metra. In da bo motor vgrajen spredaj, poganjal bo prednji kolesni par. Teža? Tu so si zadali jasen cilj - priti želijo pod 1500 kilogramov, kar je obetavno za električno gnan model tega razreda.
Tudi o pogonu še nič povsem jasnega - zelo verjetno bo motor iz Megana e-tech electric s 160 kW (220 KM) kar zadostoval, sploh ob kakšnih 160-170 kg manjši masi. S tem in minimalnimi poseghi v motorno moč bi zlahka prišli do pospeška v okolici 6,5 sekund.
Doseg? Ni tako pomembno...
Tudi o dosegu Bonetto še ni rekel dokončne številke, toda doseg pri takem avtomboilu ni tako zelo odločilen, toda glede na številne izjave o vsakdonevni uporabnosti športnega kompaktnika, gre pričakovati doseg, ki bi lahko znašal blizu 400 km. Zato pa je izpostavil delo na podvozju, na zavorah, na stabilnosti in uravnoteženosti med vožnjo in seveda agilnosti, ki so jo dosegli z naprednim sistemom vekotoriranja navora, s čimer so obšli potrebo po mehanski zapori diferenciala. Kot nepotrebnega je označil tudi sistem uravnavnih blažilcev, ki ne dodajo nič bistvenega k vozni dinamiki, za več udobja pa bodo skrbeli hidravlični omejevalniki hoda.
Preberite še