Avstrija je v avtomobilskem svetu pomebnejša kot se zdi

Nekateri znani avtomobili so pustili globok pečat v avtomobilski industriji severnih sosedov, ki imajo tudi svoje avtomobilske znamke

Severna soseda ni prva država, o kateri bi razmišljali kot o avtomobilski velesili. In čeprav je avstrijska avtomobilska industrija sorazmerno majhna v primerjavi s celotno evropsko avtomobilsko industrijo, je ena najpomembnejših proizvodnih panog v državi. Njena vrednost proizvodnje po industrijskih panogah je četrta najvišja in leta 2029 je beležila letni promet v višini 10,5 milijarde evrov.

Avtomobilska proizvodnja v Avstriji je pretežno koncentrirana v deželah Zgornja Avstrija in Štajerska. Ti dve zvezni državi skupaj ustvarita za skoraj tri četrtine prometa v industriji in zaposlujeta več kot dve tretjini od približno 37.500 zaposlenih v sektorju.

Zato ni presenečenje, da so se številna znana avtomobilska imena, od Aston Martina do Volkswagna, obrnila na Avstrijo zaradi strokovnega znanja pri izdelavi avtomobilov v tamkajšnjih proizvodnih obratih. Poleg tega je Avstrija tudi domovina številnih lastnih avtomobilskih znamk in celo nastanka  Porscheja kot podjetja za športne avtomobile, ki ga poznamo danes. To je nekaj avtomobilov iz preteklosti, ki so zaznamovali avstrijsko avtomobilsko industrijo

Porsche 356

Profimedia

Mesto Gmünd ima posebno mesto v izročilu Porscheja, saj so tam izdelali prve avtomobile, ki so nosili ime podjetja. Porsche se je tja preselil leta 1943, da bi se izognil zračnim napadom na Stuttgart, in ustanovil trgovino v nekdanji žagi. Prvi Porsche je bil 356.001, s sredinsko nameščenim motorjem. Ostal je enkraten, saj je bil drugi avtomobil 356 Coupe z Volkswagnovim motorjem, ki je bil nameščen zadaj in je proizvedel 40 KM. Proizvodnja zgodnjega modela 356 je ostala v Avstriji, dokler se Porsche leta 1950 ni preselil nazaj v Stuttgart. Do takrat je bilo v Avstriji izdelanih 44 modelov Coupé in osem Cabriolet 356/2, ki so zdaj sveti gral zbirateljev.

Austro-Daimler Prinz Heinrich

Profimedia

To podjetje je začelo s prodajo nemških avtomobilov Daimler v Avstriji, preden se je razširilo na polno proizvodnjo lastnih modelov, predvsem Prinz Heinrich z ogromnim 5,7-litrskim štirivaljnim motorjem iz leta 1911. V tej fazi je Ferdinand Porsche vodil avtomobilski tehnični razvoj podjetja in delal na letalskih motorjih. Po prvi svetovni vojni je Austro-Daimler nadaljeval z izdelavo velikih luksuznih avtomobilov in užival kraljevo pokroviteljstvo. Vendar se je podjetje borilo in niti modeli z manjšimi motorji in bolj običajnimi modeli ga niso mogli rešiti pred propadom leta 1931.

Puch 500

Profimedia

Puch je po drugi svetovni vojni v Avstriji znova zagnal proizvodnjo avtomobilov z izdelavo avtomobilov Fiat po licenci. 500 pa je bil precej drugačen. Čeprav se je Puch s Fiatom dogovoril za uporabo karoserije novega 500, se je avstrijsko podjetje izogibalo italijanskemu vzporednemu dvovaljniku in vgrajeval svojega lastnega.

Zračno hlajeni motor je na začetku imel 16 KM, vendar so hitrejše različice s 660 kubičnimi centimetri dosegle 40 KM in se izkazale za zelo konkurenčne na brezpotjih. Izdelanih je bilo okoli 54.000 Puchov 500, avtomobil pa je ostal v proizvodnji od leta 1957 do 1969.

Steyr-Puch Haflinger

Profimedia

Ta majhen, lahek terenec je dobil ime po pasmi konj Haflinger, ki izvira iz tirolskih gora. Tako kot njegov konjski soimenjak je bil tudi Haflinger briljanten pri premagovanju neravnega terena, pri čemer sta mu pomagala štirikolesni pogon in odlična oddaljenost od tal. Prav tako je tehtal le 600 kg, vendar je lahko prevažal le štiri potnike in tovor do 500 kg.

Haflingerja, ki ga je izdeloval Steyr-Daimler-Puch med letoma 1959 in 1974, je poganjal preprost 643-kubični dvovaljni motor, ki si ga je delil s Puchom 650. Do konca proizvodnje je bilo izdelanih 16.647 Haflingerjev in mnogi se še vedno uporabljajo za terensko vožnjo

Steyr-Puch Pinzgauer

Profimedia

Po navdihu Haflingerja je Steyr-Daimler-Puch izdelal večji Pinzgauer, ki je dobil ime po vrsti avstrijske krave. Pinzgauer je bil v prvi vrsti namenjen vojaškemu vozilu. S svojo zasnovo kabine je Pinzgauer kar najbolje izkoristil prostor znotraj svoje medosne razdalje, obenem pa je ohranil odlične vstopne in odstopne kote za terensko uporabo. Moč je prihajala iz 2,5-litrskega zračno hlajenega motorja, ki je bil kasneje povečan na 2,7-litra, dokler leta 1980 ni bila predstavljena druga generacija modela s Volkswagnovim šestvaljnim turbodizelskim motorjem. Pinzgauer je ostal večinoma nespremenjen do leta 2000, ko se je proizvodnja preselila v Združeno kraljestvo.

Mercedes-Benz G

Profimedia

Če ste mislili, da je Mercedes želel zmanjšati pomen dejstva, da njegov ikonični G v Avstriji izdeluje Magna Steyr, pomislite znova. Ne samo, da je avstrijsko podjetje izdelovalo G-Wagene od samega začetka, pomagalo je pri razvoju terenskega vozila že leta 1972. Tovarna G-Wagen v Gradcu je bila zgrajena posebej za ta model, Magna Steyr pa je avtomobil v Grčiji za grško vojsko izdelala tudi v popolnoma sestavljeni obliki.

Aston Martin Rapide

Profimedia

Aston Martin je  tradicionalno britansko avtomobilsko podjetje, vendar je bil Rapide 2009 izdelan v posebnem obratu v Gradcu pod budnim očesom pogodbenega proizvajalca  Magna Steyr . V svoji brošuri za nadebudne lastnike Rapide je Aston celo omenil to tovarno po meri, čeprav v enem samem odstavku na 51. strani 60-stranske knjige. Tovarna v Gradcu je bila sposobna izdelati do 2000 Rapidov na leto, vendar te številke niso nikoli dosegli, saj je prodaja padla. Namesto tega so proizvodnjo vrnili v Gaydon v Združenem kraljestvu..

Audi V8L

Audi

Izdelanih je bilo samo 271 avtomobilov Audi V8L, vse pa je leta 1990 v Avstriji ustvaril Steyr-Daimler-Puch. Ta avtomobil je avstrijsko podjetje razširilo za tiste srečne stranke, ki so želele počivati ​​v zadnjem delu, z dodatnim prostorom, ki ga je ponujalo podaljšanje medosne razdalje za 316 mm. Ta limuzina je imela dva posamezna zadnja sedeža in dolg seznam možnosti, kot so usnjeno oblazinjenje, mobilni telefon in hladilnik. Pod pokrovom motorja je V8L delil enak 3,6-litrski V8 z 247 KM kot standardna limuzina, leta 1991 pa je bil nadgrajen na 4,2-litrski V8 z 276 KM. Vsi modeli V8L so bili opremljeni s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom.

Volkswagen Golf Country

Profimedia

Za Volkswagen Golf Country je Steyr-Puch je dobavil sistem štirikolesnega pogona in tudi sestavljal avtomobil v svoji tovarni v Gradcu v Avstriji. Osnovni Golf CL Syncro je predstavljal osnovo, Steyr-Puch pa je nato opremil izboljšano in dvignjeno vzmetenje, zaščito podvozja, zaščitne drogove in rezervno kolo, nameščeno na nosilcu vrat prtljažnika. S povečano oddaljenostjo od tal se je Golf Country presenetljivo znašel v terenskih razmerah. Med letoma 1990 in 1991 so jih izdelali skupno 7735.

Preberite še:

Novo na Metroplay: David Amaro o spreminjanju skozi leta in trenutkih, ki mu pomenijo največ | Ob skodelici kave