Nova generacija Suzukija Swifta tudi v posebnem troslojnem modrem barvnem odtenku, ki je razvijalcem povzročal več težav kot so imeli rešitev.
Povprečni kupci o avtmobilskih barvah vedo povedati predvsem, da je posamezen barvni odtenek lep, ali da ne pristaja obliki avtomobila ali kvečjemu, da je preobčutljiv, malo kdo pa ve, da razvoj nove karoserijske barve zahteva veliko znanja in potrpljenja.
To je na svoji koži občutil tudi Tazashi Myazawa, oblikovalec, ki je leta 2017 prišel v Suzukijev oddelek za razvoj barv, materialov in obdelave. Leto pred tem so pri japonskem avtomobillskem proizvajalcu začeli množično barvati takratnega Swifta v troslojno žarečo rdečo bravo, mladi oblikovalec pa je gojil željo, da bi pri Suzukiju razvili kakšno drugačno tovrstno barvo. Eden od razlogov za odločitev za modro barvo je bilo okolje. Suzukijeva glavna pisarna v Hamamatsu je obdana z vodo, Na vzhodu je reka Tenryu, na zahodu jezero Hamana in na jugu morje Enshunada.
“Zaradi obsežnega modrega neba sem mislil, da je modra ena in edina barva, ki lahko prikaže to okolje. Najprej smo ustvarili inspiracijske plošče za tri premaze z modrimi odtenki morja, reke, jezera in neba. Preden začnemo z razvojem v sodelovanju s proizvajalcem barv, nastavimo ravni svetlosti in nasičenosti. Spomnim se, da sem si vzel nekaj časa, da sem se odločil za modro. "Troslojno barvo z rdečim odtenkom je enostavno narediti privlačno, toda z modro je zapleteno,” pojasnjuje Myazawa.
Skupaj s proizvajalcem barv so najprej ustvarili prototip za trojni premaz z odsevnim, prozornim in bisernim slojem, vendar se ni veliko razlikoval od dvoslojne barve. “Preizkusili smo toliko vzorcev, da se sploh ne spomnim točnega števila. Rezultati poskusov in napak so pokazali, da bi lahko naredili razliko, če bi osenčenim območjem dodali kanček rdeče. Kar zadeva poudarjene dele, so seveda temno modri, vendar smo jih spremenili v zelenkasto modre. Ugotovili smo, da bo to omogočilo, da premaz zasije od znotraj” nadaljuje Myazawa.
Med ključnimi ljudmi, ki so se ukvarjali z novo barvo je bil tudi specialist za barve Yusuke Ebina, ki je pojasnil s kakšnimi izzivi so se soočali: “Premazi so sestavljeni iz dveh slojev, ki omogočata prelivanje barve. Prvi nanos je srebrn, povrhu še en sloj prosojne barve, ko pa je ta nanos tanek, se srebro premočno sveti. Rdeča bo na primer postala rožnata, modra pa svetlo modra. Ko pa je ta plast debela, blokira svetlobo, zaradi česar je videti rdeča ali kot zameglitev modre barve, zaradi česar so barve videti popolnoma različno. Razlika 1 ali 2 mikrona lahko dramatično spremeni barvo in videz želenega odtenka zaradi česar je barvni ton zelo težko nadzorovati.”
Pri prošnji za sodelovanje so se pri Suzukiju na koncu odločili za enega proizvajalca barv. Nato so se posvetili natančnemu uravnavanju barve. Toda reševanje ene težave je preprosto ustvarilo drugo in to se je ponavljalo znova in znova. Potrebovali so dolgih 7 let, da so bravo razvili do konca, vendar bi šla v nič brez odobritve na interni predstavitvi. Myazawa se je počutil bolj prestrašeno kot zadovoljno, saj bi ves čas, ki so ga namenili razvoju barve, brez odobritve šel v nič. Na dan predstavitve so imeli odlično vreme za predstavitev vozila in razkazovanje njegove barve. Številni vodstveni delavci so imeli stroge izraze na obrazih, a so zadihali v trenutku, ko je bil Swift v novi modri barvi odkrit.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji