Poletna vročina in zraven še prometni zastoji sta glavna razloga za slabo voljo voznikov in potnikov. Koliko k porabi prispeva klimatska naprava in kako hitro prazni baterijo električnega avtomobila?
Potovanja z avtomobilom brez klimatske naprave si zlasti v vročem vremenu najbrž ne znamo več zamisliti. Vprašanje vpliva klimatske naprave na porabo goriva pa vzbuja številne polemike in dvome, kar velja tudi za električne avtomobile.
Preberite še:
Sodobni avtomobilski klimatski sistemi so optimizirani za energetsko učinkovitost. Napredne tehnologije omogočajo natančnejši nadzor temperature v kabini, posledično manjšo porabo energije. Študije in testi so pokazali, da lahko uporaba klimatske naprave dejansko vpliva na porabo goriva. Vendar je to razmerje običajno manj pomembno. Vpliv klimatske naprave na porabo goriva je bolj opazen med mestno vožnjo, kjer pogosto ustavljanje in speljevanje ustvarja pogoje za večjo porabo goriva.
Optimalna uporaba klimatske naprave
Omeniti velja, da je vpliv klimatske naprave na porabo goriva lahko odvisen od hitrosti vožnje. Na avtocesti, kjer se vzdržuje konstantna hitrost, je obremenitev klimatske naprave manjša kot v mestnih razmerah, kar lahko vpliva na porabo goriva.
Glede na ravnotežje med udobjem v kabini in energetsko učinkovitostjo je vredno razmisliti o alternativah. Za kratke razdalje ali zmerne vremenske razmere lahko vozniki namesto klimatske naprave uporabijo prezračevanje ali odprta okna, ki so lahko ob manjši porabi energije prav tako učinkovita.
Zmanjšanje vpliva klimatske naprave na porabo goriva vključuje nekaj praktičnih priporočil. Priporočljivo je, da klimatsko napravo uporabljate zmerno in dajete prednost učinkovitim načinom delovanja. Poleg tega lahko redno vzdrževanje in servisiranje klimatske naprave pomaga ohranjati njeno učinkovitost.
Lahko klimatska naprava izprazni baterijo?
V nasprotju z avtomobili z motorjem z notranjim zgorevanjem se kompresor klimatske naprave pri električnih vozilih ne napaja iz motorja, temveč črpa energijo neposredno iz visokonapetostne baterije. Motorju ni treba delovati niti med prometnim zastojem, da notranjost ostane hladna.
V teh pogojih bi motor z notranjim zgorevanjem, odvisno od velikosti in tipa motorja, porabil od 1 do 1,5 litra goriva na uro in pri tem proizvajal izpušne pline. To ustreza približno 10 do 15 kWh na uro, če se pretvori v energijsko vsebnost goriva.
Dodatna poraba zaradi hlajenja poleti je električni avto precej zmerna. Tudi v precej drastičnem scenariju osmih ur mirovanja v hudi vročini, ki so ga v svojem novem laboratoriju opravili pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC, je električni avtomobil izgubil le 64 kilometrov dosega.
Seveda se dejanska dodatna poraba lahko razlikuje. Na primer, če se vrata odpirajo pogosteje, je klimatska naprava nastavljena na nižjo temperaturo ali je v avtu več ljudi, se lahko poraba poveča. Če pa je zrak v okolici hladnejši ali je želena notranja temperatura višja, je potrebne manj elektrike.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji