Bi se vozili na elektriko za samo pol tisočaka?

Mahindra Treo je v Indiji z dvotretjinskim tržnim deležem med električnimi trikolesniki najcenejše in najbolje prodajano električno vozilo.

Bi se vozili na elektriko za samo pol tisočaka? (foto: Mahindra Electric) Mahindra Electric
24. 2. 2022

Ne samo v Evropi, tudi drugje po svetu očitno vse poti vodijo v električno mobilnost. Le načini in sredstva so drugačni. V Indiji, kjer avtomobilski trg ni niti približno tako razvit kot v državah stare celine, so v zadnjem času zelo priljubljeni električni trikolesniki, novodobne rikše, ki so prilagojene tamkajšnjemu prometu in transportnim navadam. In seveda tudi kupni moči prebivalstva, ki si težko privošči že običajen, kaj šele električni avtomobil.

In med električnimi trikolesniki je najcenejši Treo, ki ga izdeluje Mahindra Electric, del istoimenskega industrijskega imperija, nekoč znanega tudi po robustnih terenskih avtomobilih. Treo stane 41.500 indijskih rupij, kar je preračunano v evropsko valuto približno 498 evrov. Zveni smešno poceni, saj bi pri nas za toliko denarja dobili srednje dobro kolo, res pa je, da so v Indiji plače neprimerno nižje.

No, indijskim kupcem po drugi strani izdatno pomagajo banke, tistim, ki bi svoje staro vozilo zamenjali s Treom, pa pri Mahindri izplačajo do 7.500 rupij (90 evrov) premije. Treo je očitno zelo priljubljen, saj ima med električnimi trikolesniki kar 67-odstotni tržni delež.

Indijski električni nizkocenovnik je lahko namenjen prevozu potnikov in  tovora. V potniških izvedbah ima vozilo, ki tehta od 276 do 387 kilogramov, skupaj z voznikovim štiri ali pet sedežev. Poganja ga električni motor, ki razvije 8 kilovatov moli in 42 njutonmetrov navora, najvišja hitrost znaša 55 kilometrov. Kupci lahko izberejo baterijo z zmogljivostjo 3,7 ali 7,4 kilovatne ure, manjša se polni dve uri in pol, večjo je tba na omrežje priključiti za skoraj štiri ure. Z enim polnjenjem Treo lahko prevozi do 125 oziroma do 141 kilometrov.

Poleg ugodne cene so pri Mahindri zračunali, da se zgolj zaradi prihranjenih stroškov goriva v primerjavi s podobnim vozilom, ki ga poganja utekočinjeni naftni plin, investicija v nakup električnega Trea povrne v enem letu.