Kultna britanska znamka Lotus, ki jo je ustanovil legendarni Colin Chapman pred 73 leti, šele z novim, kitajskim lastništvom dobiva prepotreben zalet.
Morda Lotus na naših tleh nikoli ni dobil popularnosti, kot v zahodnih državah ali na Otoku. Toda britanska znamka, ki se je proslavila s svojim udejstvovanjem v F1 še pod Colinom Chapmanom, je gotovo vredna omembe, tudi zaradi inženirskega znanja, predsem lahkogradnje in tehnologije podvozja, ki so ga skozi vsa ta leta uspešno ponujali drugim znamkam. Tudi sicer je Lotus, odkar je Chapman umrl leta 1982, zašel v finanačne težave in menjaval lastnike kot po tekočem traku. Nihče, niti največja imena, ki jih je privabil mit legendarnega Chapmana in sedem naslovov prvaka v F1, ni uspel najti načrta za popolno ozdravitev angleškega pacienta (GM, pa Romano Artioli, ki je imel tudi Bugattija, pa nekoliko tudi Toyota, pa potem Proton).
Vse dokler se za znamko ni začel zanimati kitajski velikan Geely, ki je prevzel večinsko lastništvo, del pa je še vedno v lasti malezijske skupine Etika. Toda od konca 2017, ko so Kitajci prevzeli vajeti skoraj obubožanega Lotusa, so se stvari začele spreminjati. Kitajci ne se samo, da imajo ogromno svežega denarja, sami tudi natančno vedo, kaj želijo narediti iz Lotusa. Če se vam ime novega lastnika zdi znano, potem imate prav - pod okrilje Geelyja namreč sodijo tako Volvo kot Polestar, pa Smart, Lynk in celo LEVC (znameniti londonski taksiji, ki so že hibridizirani).
Rezultati novega lastnika so vidni
Le nekaj let so rabili Kitajci, da so uspeli sestaviti strategijo Vision80, ki bo Lotusa odpeljala daleč stran od večno rdečih številk. In znamo tudi povsem elektrificirala. Kako resno mislijo in koliko inženirskega potenciala imajo, so že dokazali s predstavitvijo električnega hiperšportnika Evija, omejenega na 130 primerkov, ki je hkrati prvi njihov električni model - in prvi britanski električno gnani hiperšportnik, ki bo na ceste prišel enkrat v tem letu. Številke so osupljive - 1472 kW (2000 KM) zmore iz baterije s 70 kWh, doseg je 345 km, pospešek pa pod tremi sekundami. No, ob tem so predstavili tudi podrobnosti zadnjega modela s pogonsko 'klasiko' - Emira. Gre za kompaktnega dvoseda, tipičnega predstavnika Lotusa in sledi tradiciji Elisa, Exiga in Evore. Poganja ga sredinsko nameščen 3,5 lirski šestvaljnik z do 298 kW (400 KM).
Prihodnost je električna
Od tu naprej je Lotusova prihodnost povezana z elektrifikacijo. Te dni so pokazali prvo fotografijo, delček maske novega električno gnanega SUV-ja z delovnim imenom Tip 132, ki bi naj prišel na trge že drugo leto. Toda to je le začetek modelske BEV ofenzive. Že leto kasneje (2023) bo na vrsti štirivatni kupe segmenta E (Tip 133). Potem bo leta 2025 prišel na vrsto še največji, premijski SUV (segmetna D, Tip 134). In nazadnje, kot češnja na torti - za leto 2026 načrtujejo predstavitev novega električno gnanega športnika (Tip 135). Ta bo hkrati tudi sorodnik nove generacije Alpine A110, saj so pri Renaultu že pred časom sklenili z Lotusom pogodbo o tehničnem sodelovanju pri razvoju novega športnika.
Vsi novi modeli bodo nastajali na prilagodljivi Lotusovi platfromi (Lotus Premium architecture), ki bo omogočala medosno razdaljo med 2,9 in 3,10 metra, upraobljala bo lahko baterije z zmogljivostjo med 92 in 120 kWh, električni sistem pa bo delval na 800 V platformi. Kar pomeni izredne polnilne čase, tudi do 350 kW. Pri Lotusu trdijo, da bi lahko najbolj zmogljivi modeli dosegli pospešek pod tremi sekundami do 100 km/h.
Avtomobili bodo še naprej nastajali v Veliki Britaniji v dveh tovarnah (Hethel, Norwich), kmalu pa bo nared tudi super moderna tovarna v Wuhanu (KItajska), ki bo predstavljala globalni center odličnosti za to (nekoč) britansko znamko.