Bugatti in Koenigsegg sta poražen, to je novi hitrostni rekorder med serijskimi avtomobili (video)

20. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Hkrati gre tudi za prvi serijski avtomobil, ki je presegel hitrost 500 kilometrov na uro.

Bugatti Chiron velja za (bodoči) prvi serijski avtomobil, ki je kadarkoli presegel magično mejo 300 milj na uro in tako dobro leto veljal za najhitrejši avtomobil na svetu. 490,48 kilometrov na uro je dosegel avgusta lansko leto na Volkswagnovem dirkaškem poligonu Ehra-Lessen. In verjetno si tedaj nihče ni mislil, da bo ta rekord obstal le leto dni (in en teden zraven). A zgodilo se je, zahvala za to pa gre ameriškemu avtomobilskemu proizvajalcu SSC.

Specialist za izdelavo hiperšportnih avtomobilov je 10. oktobra na državni cesti številka 160 nedaleč stran od Las Vegasa (mimogrede, gre za isto cesto, kjer je pred leti hitrostne rekorde postavljal tudi Koenigsegg) prvič uradno preizkusil svoj zadnji avtomobil in sicer SSC Tuatara, cestni dirkalnik z močjo kar 1.750 'konjev' oziroma 1.287 kilovatov.

In preizkus je bil naravnost popoln. Kot zahtevajo pravila je namreč tesni voznik Oliver Webb opravil dve vožnji v razmaku ene ure in pri tem dosegel povprečno hitrost 316 milj oziroma 508 kilometrov na uro. Pri tem je zanimivo, da je v prvem poskusu dosegel hitrost 484,53 kilometrov na uro, v drugo pa kar 532,93 kilometrov na uro. Razlogi za tako velika odstopanja se skrivajo v prečnem vetru, ki je močno vplival na obnašanje avtomobila.

Ne le svetlobni šov: ali padajoči sateliti postajajo nevarnost za naš planet?

Čeprav je postavil nov rekord, pa je Webb po prihodu iz vozila dejal, da kljub vsemu še niso izkoristili vsega potenciala. »Nekaj zaloge je še ostalo in v boljših pogojih bi zagotovo lahko peljal še hitreje. Ko sem se približeval hitrosti 532 kilometrov na uro je avtomobil v zadnjih petih sekundah pospešil za kar 30 kilometrov na uro. Imel je še dovolj moči, dovolj zagona. Kot sem sporočil Jerodu (Shelby-ju, generalnemu direktorju SSC op. p.), avtomobil še ni izgubil vse moči in zgolj prečni sunki vetra so nam onemogočili, da bi dosegli limit avtomobila.«

Poleg rekorda – tega so zabeležili s pomočjo kar petnajstih satelitov sistema GPS - med najhitrejšimi serijskimi avtomobili pa je Tuatara izboljšal še tri druge rekorde. Tako ima sedaj v rokah tudi rekord za najvišjo povprečno hitrost na razdalji enega kilometra (503,92 kilometra na uro), na razdalji ene milje (517,16 kilometra na uro) in pa za najvišjo hitrost, dosežena na javni cesti, ki znaša 532,93 kilometrov na uro.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec