Citroënov posebnež upihnil 40 let. Uganete koliko so jih naredili?

23. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

Gre za enega tistih avtomobilov, ki so v avtomobilsko industrijo pomagali uvesti kar nekaj pomembnih novosti.

Citroën je poznan kot eden izmed tistih proizvajalcev, ki so z nevsakdanjo podobo in tehnologijo, ki bi jo pri konkurenci zaman iskali. Sem spadajo tudi hidravlično vzmetenje in pa karoserijske oblike, ki bi jih danes brez težav lahko uvrstili v segment štirivratnih kupejev. Obema kriterijema nedvomno zadošča BX, ki prav v teh dneh praznuje 40. rojstni dan. A njegova zgodba se začenja še nekoliko prej.

Avtomobil, za podobo katerega so poskrbeli pri slovitem oblikovalskem studiu Bertone (zanj je poskrbel sloviti Marcello Gandini, sicer tudi avtor Lamborghini Countacha) je začel nastajati že leta 1978, s svojo podobo, ki so jo zaznamovale zašiljene linije pa je pomenil popoln odmik od podobe, kakršno je imel tudi njegov predhodnik GS. Nova podoba je sicer zaznamovala novo obdobje znamke, ki se je štiri leta pred tem po bankrotu prišla pod okrilje Peugeota, zato je bil uspeh novega modela v najpomembnejšem segmentu izrednega pomena.

Preberite še: Ferrari prepoveduje nakup novih avtomobilov svojim zaposlenim, razlog pa je povsem enostaven

Nov avtomobil so tako predstavili štiri leta kasneje, na današnji dan, 23. septembra 1982, za predstavitev pa so uporabili kar kuliso Eifflovega stolpa v Parizu. Njegova prodaja je nato stekla le nekaj dni kasneje in sicer z otvoritvijo 69. avtomobilskega salona v Parizu.

Prav tako revolucionarna kot oblika pa je bila tudi pot do nastanka vozila. BX je namreč prvi avtomobil koncerna PSA, ki so ga izdelali s pomočjo računalnika oziroma CAD-a. Hkrati je bil tudi eden prvih avtomobilov, ki je bil opremljen s katalizatorjem, pa tudi z lambda sondo in elektronskim vbrizgom goriva, na voljo pa je bil celo stalen štirikolesni pogon.

Motorna ponudba je bila sicer precej raznolika, saj je vsebovala več bencinskih in dizelskih motorjev z močjo od 62 to 160 'konjev' (16-118 kilovatov), izdelali pa so tudi posebno serijo 200 vozil BX 4 TC Group B Ta naj bi služil nastopanju v razvpiti skupini B svetovnega prvenstva ve reliju, kjer pa ni dosegel vidnih rezultatov.

Precej bolje se je na drugi strani BX izkazal na trgu. Tam je namreč brez večjih sprememb vztrajal dolgih 12 let, v dveh karoserijskih različicah pa je do junija 1994, ko je bila proizvodnja zaključena prepričal nekaj več kot 2.337.000 kupcev.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol