Citroenov 'Spaček' praznuje 70. rojstni dan

8. 10. 2018 | Jure Šujica
Deli

Legendarni francoski avtomobil je osvojil številna srca tudi po nekdanji Jugoslaviji, kjer se je vse do danes ohranilo lepo število vozil.

Njegov razvoj se je začel v 30. letih prejšnjega stoletja, na ceste je zapeljal po koncu druge svetovne vojne, nato pa z več milijoni prodanih primerkov zaznamoval naslednja desetletja avtomobilizma in se naposled za večno vpisal v zgodovino. Pomislili bi, da govorimo o Volkswagnovem Hrošču, a ni tako. Gre za francoskega konkurenta, Citroena 2 CV, ki je morda bolj poznan pod imenom Spaček. V soboto, 6. oktobra, je praznoval 70. rojstni dan.

Primerjava s Hroščem je povsem na mestu. Tudi Spaček (ime se mu poda precej bolj kakor pa suhoparna oznaka 2 CV) je bil namreč izdelan z namenom francoskemu ljudstvu ponuditi preprost in cenovno dostopen avtomobil, ki pa se je moral voziti tudi po slabših terenih, na primer polju. Zanimivo je, da se je izziva lotil Citroen, sicer znan kot proizvajalec prestižnih vozil, kakršen je bil ne nazadnje tudi Traction Avant.

Spaček deloma tudi 'naš'

2 CV se je javnosti predstavil 6. oktobra 1948 na avtomobilskem salonu v Parizu, kjer je postal zvezda salona, in naročila so začela hitro deževati. Proizvodnja je bila zato močna že od prvega dne, nato pa vsako leto rasla in leta 1957 presegla magično mejo 100 tisoč proizvedenih vozil v enem letu. V prihodnjih desetletjih je doživel nekaj tehničnih modifikacij in karoserijskih sprememb, proizvodnja pa je potekala vse do februarja 1989 v Franciji oziroma do 27. julija 1990 na Portugalskem. V dolgih 42 letih je bilo izdelanih 3.868.633 avtomobilov – nekaj tudi v koprski tovarni Cimos.

Vaš tihi junak proti oljnim madežem: skoraj gotovo ga imate v kuhinji

Dolga desetletja proizvodnje Spačka so kupcem prinesla številne izvedenke avtomobila. Na naših tleh je bila brez dvoma najpriljubljenejša izvedba Charleston, znana po kombinaciji črne in bordo rdeče barve, ki sta ji nato sledila serija Dolly z drugimi dvobarvnimi kombinacijami karoserije in Cocorico, katere avtomobili so bili obarvani v barve francoske zastave.

Ne nazadnje je bil nekoliko predelan avtomobil uporabljen v filmu o Jamesu Bondu z naslovom 'For Your eyes only' iz leta 1981, ki mu je nato sledila še omejena serija vozil v rumeni barvi in s številko 007 na boku, namenjena prosti prodaji. Sicer pa je Citroen med letoma 1960 in 1966 izdelal še 694 vozil 4x4 Sahara s po enim motorjem na vsaki osi, ki so danes izredno priljubljeni in iskani med avtomobilskimi zbiratelji.

Preberite še:

 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec