Zastava in jugoslovanski avtomobili so pozabljeni. A to je čas, ko se je poslovil tudi IMV in je prišel Renault.
Devetdeseta leta. Čas osamosvojitve in čas odprtja trgov. V Sloveniji doživimo pravo poplavo novih izdelkov z Vzhoda in Zahoda in jasno tudi novih avtomobilov. Če smo do tedaj na cestah najpogosteje gledali avtomobile, nastale v nekdanji skupni državi, Italiji ali Sovjetski zvezi in z njo povezanih državah, so se nato začeli na naših cestah veliko bolj množično kazati tudi nemški, francoski, tudi japonski in drugi avtomobili. Vse to se je odlično pokazalo na prvih izborih za Slovenski avto leta, ko so bralci in gledalci domačih medijev za zmagovalce izbirali avtomobile, kot sta Mercedes-Benz razred C in BMW serije 3. A na lokal patriotizem vseeno nismo pozabili in avtomobil, ki je nastajal na naših tleh, med bralci še vedno uživa veliko zanimanja.
Priljubljena 'petka' je bila kljub svoj zastarelosti leta 1993 še vedno izredno priljubljen avtomobil. Starost in osnovna oprema sta namreč hkrati pripomogli k njeni nizki ceni, zaradi česar so se zanjo nadvse radi še vedno odločali stari in mladi. Je pa prav oprema Campus Plus pripomogla k temu, da je bil Renault 5 znova videti nekoliko bolj mladostno; Campus ji je (med drugim) prinesel plastične obrobe vrat in blatnikov, Plus pa še lične plastične pokrove jeklenih platišč. Preprosto a učinkovito.
2. Suzuki Baleno 1.6 4x4 Wagon GLX
Suzuki pred letom 1990 ni bil ravno popularen avto na našem trgu in tudi v zbirki testov smo jih lahko prešteli na prste ene roke. Nato pa se je pojavil Baleno, ki je še posebej veliko pozornosti požel v karavanski izvedbi. Za relativno skromen denar je namreč ponudil povsem spodobno količino prostora, moderno obliko in pa tudi bogato serijsko opremo. No, testni primerek je bil opremljen še s štirikolesnim pogonom, s čimer si je krog interesentov še nekoliko razširil. In čeprav jih danes skorajda ni več na cesti, očitno zanje velja precejšnje zanimanje.
90. leta so bila tudi čas razcveta majhnih terencev. A pozor, tu ni govora o križancih, pač pa o pravih štirikolesno gnanih avtomobilih, ki so brez najmanjših težav premagovali še tako zahtevne terene: Feroza je bila eden izmed prvakov razreda. Nenazadnje so jo Japonci izdelali za potrebe japonske vojske, z nekaj dodatki pa je svoje sposobnosti rada pokazala tudi navzven. A njen pravi čar se je pokazal poleti, saj je bila njena trda srebrna plastična streha povsem snemljiva – idealno za brezskrbno uživanje na plaži.
Favorit mnogih Slovencev. Še zadnja Škoda stare generacije, ki je pod (ob prihodu na trg) svežo podobo, zasnovano pri Bertoneju. Še zadnja, kjer so kupce vabili z zanimivimi karoserijskimi dodatki, kot so aluminijasta platišča in pa krilca na vrhu prtljažnih vrat, ki prave funkcije zares ni imelo, a je kot del športno zvenečega imena Black Line naredilo dober vtis na kupce. Žal jih je po zaslugi slabe protikorozijske zaščite do danes preživela le peščica.
Že leta 1995 je bila stara, a jo Rusi v precej nespremenjeni podobi izdelujejo še danes. Pravzaprav je bil testni primerek eden izmed tistih, katerim so Rusi namenili nov motor in nove plastične karoserijske panele, katere pa so do danes opustili. A Niva je pač Niva in še danes gre za po mnenju mnogih za enega najboljših terenskih avtomobilov vseh časov.
Le kak dober teden dni mineva, odkar se je južnokorejska znamka Ssangyong vrnila na slovenski trg in to ravno z modelom Korando. Tako je bilo namreč ime tudi prvemu modelu znamke, ki je na naše ceste zapeljal leta 1993. Korejska znamka je še ne dolgo pred tem za domače potrebe proizvajala klasičnega Jeepa, kar se je pri obliki njihovega prvega modela na naših tleh še kako poznalo. Še celo prepoznavno masko iz za Jeepa značilnih sedmih rež so mu namenili.
In spet smo pri lokal-patriotizmu. 5 Five Plus je namreč že druga Renault 5, ki se je znašla na lestvici, tudi ta pa je bila letnik 1993, kar pomeni, da se je približevala koncu svoje življenjske dobe. A postajala je moderna, pri Renaultu so ji namenili katalizator, kar je bil v tistem času sila pomemben podatek. Čeprav skrb za okolje še ni bila na taki ravni kot danes, je to pomenilo, da v Renault 5 poslej ni bilo več potrebno nalivati osvinčenega goriva. In to ni vse, izgubila je tudi 'čok', hkrati pa pridobila varnostne pasove na zadnjih sedežih.
'Leteča truga' je bil vzdevek, ki je pogosto nadomestil ime malega Suzukijevega športnika. Če smo Swifta, ki je mimogrede nastajal na Madžarskem, do tedaj poznali kot mali in zadržani mestni avtomobil, je z novim in še kako živahnim motorjem postal kralj podeželskih cest, eden najpogostejših udeležencev na relijih in pa sanje številnih nadobudnih mladcev, ki so v prihodnjih letih poskrbeli za takšen ali drugačen bridek konec večine izmed njih.
In še tretja 'Petica' na listi najbolje branih 10 testov iz 90. let. Dizelska in to v časih, ko se je teh motorjev držal slab ugled, saj so bili po mnenju mnogih umazani, počasni, smrdeči in tako še najbolj primerni za tovornjake in avtobuse. A komur je bila poraba najpomembnejši faktor se je z dizlom že takrat lahko peljal skoraj zastonj. Lahko bi rekli, da so pri Renaultu že takrat zavoali, v katero smer gre industrija.
Ste morda že pozabili na ime Puch? Janez Puch je bil eden izmed domačih avtomobilskih pionirjev, ki je svoje znanje žal odnesel v Avstrijo, kjer je sodeloval tudi s podjetjem Styer. Njegovo ime je tako kar nekaj let nosil tudi najbolj prepoznaven terenec znamke Mercedes-Benz, katerega v le nekoliko spremenjeni podobi v prodajnih salonih lahko najdemo še danes. Podobno kot Lado Nivo, le da gre pri prvem za povsem novo vozilo.