Veliko je avtomobilov, ki jim ob začetku prodaje oziroma ob prihodu na trg uspe prepričati kupce. Le redki pa so tisti, ki jim to uspe ponoviti večkrat v dolgih desetletjih, in to kljub spreminjanju avtomobilskih trendov.
Nositi naziv najbolje prodajanega avtomobila na svetu je vsekakor velik privilegij, ki ga avtomobilski proizvajalci vsaj občasno radi izpostavijo. Tako recimo pri Fordu nikakor ne skrivajo dejstva, da je njihov Mustang že nekaj let zaporedoma najbolje prodajani športnik na svetu, k čemur brez dvoma močno pripomore tudi dejstvo, da je s prihodom aktualne generacije na trg legendarnega Američana mogoče po uradni poti oziroma prek lokalnega zastopnika kupiti tudi zunaj meja Združenih držav Amerike.
Prav razširjenost na trgu in pa jasno 'delovni staž' sta dva od faktorjev, ki na dolgi rok najbolj vplivata na to, ali se bo neki avtomobil zavihtel med, recimo, deset najbolje prodajanih modelov vseh časov. Tako recimo izmed najbolje prodajane trojice ni niti en model na trgu prisoten manj kot 20 let. Hkrati bi recimo pri Fordu, če imena Escort ne bi zamenjali z imenom Focus, med prvo peterico lahko imeli kar dva svoja modela. In kateri so torej najbolje prodajani modeli vseh časov?
1. Toyota Corolla (1966–)
Japonska družina limuzin, kombilimuzin in karavanov na trgu vztraja že kar 54 let, naslov najbolje prodajanega avtomobila pa je v njenih rokah vse od leta 1974, ko ga je prevzela iz rok Volkswagna Type 1 oziroma prve generacije Hrošča. Od tedaj Corolla neprekinjeno velja za najbolje prodajani avtomobil na svetu – čeprav jo je Toyota v prejšnji generaciji delno umaknila iz Evrope – v dosedanjih 12 generacijah (zadnja je na trg zapeljala leta 2018) pa je našla že več kot 44 milijonov kupcev.
2. Ford serija F (1948–)
Fordovi tovornjaki družine F so morda resda rezervirani za ameriške kupce, a jim njihov staž na trgu in pa še vedno rastoča priljubljenost močno pomagata pri tem, da veljajo za ene od najbolje prodajanih vozil na svetu. Jasno, največ zanimanja kupci kažejo za najmanjšo izvedbo z oznako F-150, v praksi pa Ford vsako sekundo proda en primerek tega uporabnega vozila, ki velja tudi za najbolje prodajani avtomobil v Združenih državah Amerike. Do zdaj je bilo prodanih približno 41 milijonov vozil.
3. Volkswagen Golf (1979–)
Dandanes razred kompaktnih kombilimuzin imenujemo Golfov razred, kar je seveda povsem razumljivo, saj gre za najbolje prodajani avtomobil v Evropi, letno pa na stari celini najde tudi do pol milijona kupcev (lani 'le' dobrih 410.000). Zamenjava za že omenjeni Type 1 sicer velja tudi za eno izmed prvih športnih kombilimuzin na svetu, zaradi česar je med 36 milijoni Golfov, kolikor jih je bilo prodanih do zdaj, kar nekaj tudi takšnih z oznako GTI.
4. Volkswagen Type 1 – Hrošč (1938–2003)
Kakšni so apetiti prvega Hrošča oziroma takratnega režima, najlepše oriše ime, ki so ga namenili novemu podjetju – Volkswagen, ljudski avto. Žuželki podoben avtomobil je bil namreč rezultat želje Adolfa Hitlerja po tem, da bi Nemcem zagotovil cenovno dostopen avtomobil, s katerim bi brez težav zadovoljil potrebe štiričlanske družine. S 65 leti 'življenjske' dobe velja tudi za enega izmed najdlje živečih avtomobilov vseh časov, do leta 2003 pa je bilo izdelanih nekaj več kot 21,5 milijona vozil.
5. VAZ 2101 (1970–2012)
VAZ 2101, Lada Riva, Lada 1200 … vse to so zgolj nekatera izmed imen istega avtomobila, s katerim so v podjetju, ki je ravno pred kratkim praznovalo 50. obletnico delovanja, leta 1970 zapeljali na trg. Preprost avtomobil je bil izdelan na Fiatovi osnovi in je tako kot Hrošč ter pozneje Golf veljal za ljudski avtomobil, namenjen ruskim kupcem. Ker pa podjetje AvtoVAZ nikoli ni imelo dovolj sredstev, da bi naredilo sodobno zamenjavo, je avtomobil v proizvodnji ostal vse do leta 2012, pri čemer je v 42 letih na ceste zapeljalo več kot 19 milijonov vozil.
6. Honda Civic (1972–)
Očitno je, da so avtomobili segmenta C tisti, ki na dolgi rok dosegajo najboljšo prodajo (kako bo ob porastu prodaje križancev v prihodnje, bomo še videli). Honda Civic je namreč eden izmed predstavnikov tega razreda že vse od leta 1972 – kar pomeni, da se bliža že 50. obletnici neprekinjene prisotnosti na trgu. Honda je namreč v dosedanjih desetih generacijah prodala več kot 19 milijonov primerkov svojega najbolj priljubljenega modela, ki pa niti ni edini na tej lestvici.
7. Ford Escort (1968–2000)
Že zgoraj smo omenili, da bi Ford, če bi ime Escort obdržal do danes, prodal precej več primerkov omenjenega vozila, kot ga je sicer v 32 letih. Okrog 31 milijonov bi jih bilo vse skupaj, če bi mu prišteli še prodajo Focusa, tako pa jih je do konca podaljšane proizvodnje leta 2000 na ceste v štirih letih zapeljalo 'le' dobrih 18 milijonov. Legenda pravi, da so pri Fordu pri iskanju imena za njegovega naslednika pripravili nešteto fokusnih skupin, vse dokler se Jacques Nasser ni odločil in vzlic temu avtomobilu namenil ime Focus.
8. Honda Accord (1976–)
Omenili smo, da je Honda na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov na tej lestvici prisotna z dvema modeloma, in čeprav Accord velja za večjo, hkrati pa tudi (štiri leta) mlajšo sestro modela Civic, v globalnem merilu po prodaji za zadnjo ne zaostaja prav veliko. Prav nekoliko večje dimenzije ob še vedno sprejemljivi ceni so še zlasti v ZDA pripomogle k temu, da je v 80. letih postala priljubljena izbira družin, kar ostaja do danes in po tem, ko je na ceste zapeljalo že več kot 17 milijonov primerkov.
9. Ford T (1908–1927)
O pomenu Forda Model T ni treba prav veliko govoriti. Povsem na mestu je trditev, da gre za prvi masovno proizveden avtomobil na svetu; ne nazadnje tudi zato, ker je bil to prvi avtomobil na svetu, izdelan s pomočjo tekočega traku. Ford je ob tem poskrbel tudi za čim večjo stroškovno učinkovitost in tako z namenom zagotovitve nizke cene vse avtomobile obarval v črno barvo, za dno kabine pa so recimo uporabili les škatel, v katerih so prihajali različni sestavni deli za avtomobile. V 19 letih proizvodnje je tako na ceste zapeljalo kar 15 milijonov vozil – slabega 0,8 milijona na leto.
10. Volkswagen Passat (1972–)
Tako kot Golf velja za enega izmed klasičnih predstavnikov C segmenta v Evropi, velja na stari celini za enega od standardov segmenta D Volkswagen Passat. No, Passat pa v slabih 50 letih kupcev ni iskal zgolj v Evropi, temveč po vsem svetu, tudi v ZDA, v Južni Ameriki in na Kitajskem, zaradi česar so mu v omenjenih deželah skozi zgodovino nadeli imena, kot so Dasher, Quantum, Santana in podobno. Dobrih 15 milijonov prodanih primerkov do konca lanskega leta zato ni nobeno presenečenje in pričakovati je, da se bo še letos zavihtel eno mesto višje na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji