Eden največjih zvezdnikov F1 za prevoz na dirke raje kot letalo izbere avtomobil: razlog vas utegne presenetiti

7. 9. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Pred leti je začel meriti svoj ogljični odtis, zaradi česar se je na dirke raje kot z letalom odpeljal z avtom.

Letalski prevoz velja za enega največjih onesnaževalcev okolja, na kilometer pa naj bi potnik »pridelal« kar 101 g CO2. Ta podatek je zmotil tudi enega najuspešnejših dirkačev F1 vseh časov, Nemca Sebastiana Vettla.

Dirkač, ki je z Red Bullom med letoma 2010 in 2013 štirikrat zapored osvojil naslov svetovnega prvaka, se je namreč na večino dirk odpravil kar z avtomobilom.

»Pred leti sem začel meriti svoj ogljični odtis. Zapisal sem si vsak kilometer za volanom avtomobila, vsak polet, vsako nočitev. Ko sem analiziral zbrane podatke in jih primerjal s tistimi za povprečnega potrošnika, sem se zgrozil.

Po tistem sem svoje številne skušal v najboljši meri zmanjšati.

Največ sem naredil z zmanjšanjem letov. Z izjemo Silverstona in Budimpešte sem na evropske dirke potoval z avtomobilom,« je za uradno spletno stran Red Bulla povedal Vettel.

Ogljični odtis potovanja je sicer odvisen od številnih dejavnikov, vključno s prevoženo razdaljo, učinkovitostjo goriva, številom potnikov in vrsto avtomobila/letala.

Na splošno pa velja, da imajo letala večji ogljični odtis na prevožen kilometer v primerjavi z avtomobili.

Sploh na kratke razdalje je ogljični odtis avtomobila znatno nižji od letala, medtem ko so slednja učinkovitejša na daljših poteh. A po drugi strani, če potujete sami, je morda vaš ogljični odtis lahko večji, kot če bi potovali na polno zasedenem letalu.

Poleg tega so neposredni leti na splošno bolj učinkoviti pri porabi goriva kot leti s postanki (velja omeniti tudi, da sodobnejša in učinkovitejša letala izpuščajo manj toplogrednih plinov).

Preberite še: Novo pri nas: Prenovljeni Peugeot 2008 - V koraku z ostalimi (brati)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol