Čez pet let bi bilo lahko polnjenje baterije električnega avtomobila vsaj približno tako hitro kot polnjenje z dizelskim gorivom ali bencinom.
Strokovnjaki napovedujejo, da bo do leta 2030 mogoče v desetih minutah napolniti dovolj električne energije za razdaljo približno 400 kilometrov. Trenutno pa je treba upoštevati bistveno daljše čase polnjenja in to kljub visokim polnilnim zmogljivostim posameznih modelov vozil.
V Evropi več kot milijon polnilnic
Vsakodnevno življenje z električnim avtomobilom v Evropi je na splošno precej brez težav. Po zadnjih podatkih je Evropi že več kot milijon javnih polnilnih točk, kar po nekaterih ocenah pomeni, da ena polnilnica v povprečju oskrbuje 6,7 električnega avtomobila. To razmerje je precej ugodno v smislu infrastrukture, a kaže tudi, da so nekateri deli Evrope precej bolje pokriti kot drugi, saj obstajajo velike razlike med državami.
To omogoča tudi razmeroma enostavno potovanje z električnim avtomobilom na daljše razdalje. Vendar pa se lahko na polnilni postaji pojavijo nekatere težave: na primer, če prikazana polnilna zmogljivost ne dosega vrednosti, ki jo je določil proizvajalec vozila. To je precej pogosto, saj je polnilna moč – ki posledično bistveno vpliva na čas polnjenja – odvisna od številnih pogojev.
Moč polnjenja je odvisna od števinih dejavnikov
Na splošno se moč polnjenja nanaša na hitrost polnjenja baterije; določena je v kW (kilovatih). Višja kot je moč polnjenja, hitreje se lahko baterija napolni. V bistvu najšibkejši člen v verigi določa dejansko moč polnjenja. Če je avtomobil z močjo polnjenja do 300 kW priključen na polnilno postajo, ki zagotavlja le 50 kW moči polnjenja, se bo baterija polnila največ s 50 kW. In če polnilna postaja zagotavlja 300 kW moči polnjenja, vendar je elektronika vozila zasnovana le za 100 kW, se bo baterija polnila največ s 100 kW.
Koliko časa dejansko traja, da baterija doseže želeno raven napolnjenosti, je odvisno od več drugih parametrov.
Polnilna elektronika v vozilu igra ključno vlogo. Pri izmeničnem toku (AC) – torej v vtičnicah, stenskih omaricah in vseh polnilnih postajah, ki uporabljajo zunanji polnilni kabel – ima večina električnih avtomobilov tako imenovani vgrajeni polnilnik, ki omogoča največ 11 kW; nekateri modeli so opremljeni s polnilniki z močjo 22 kW.
Pri enosmernem toku (50 kW in več) – ki teče do postaj s trajno nameščenim kablom – so polnilne zmogljivosti običajno bistveno višje. Vendar tudi tukaj velja naslednje: po eni strani je izhodna moč omejena z vozilom, po drugi strani pa jo omejuje ponudnik polnilne postaje, ki lahko na primer zagotavlja polnilno zmogljivost 50, 150 ali 300 kW.
Zakaj se polnilna moč zmanjša?
Vhodna moč vozila je odvisna tudi od stopnje napolnjenosti baterije. Ista baterija lahko z 20 odstotki preostale kapacitete prenese bistveno večjo polnilno moč kot z 80 odstotki. Praviloma velja, da višja kot je stopnja napolnjenosti, nižja je največja možna polnilna moč. Zato je povsem normalno, da se električni avtomobili sprva polnijo z zelo visoko polnilno močjo na polnilni postaji, vendar se ta moč sčasoma znatno zmanjša.
Polnilna moč je odvisna tudi od temperature baterije. Hladna baterija se polni bistveno počasneje kot topla, da se zaščitijo celice baterije. Vendar pa so pretirano visoke temperature škodljive tudi za kemijo celic, zato sistem za upravljanje baterije zavira tudi polnilno moč pregretega shranjevalnika energije. Poleg temperature na polnilno moč vpliva tudi starost baterije. To je posledica dejstva, da se notranji upor baterije sčasoma povečuje, kar negativno vpliva na polnilno moč.
Če se polnita dva, dobita manj
Poleg zgoraj omenjenih dejavnikov, povezanih z vozilom – čeprav je temperatura baterije seveda močno odvisna od vremena in letnega časa – obstajajo tudi vplivni dejavniki, povezani s polnilno postajo. Na primer, ko polnilna postaja z dvema vhodoma polni hkrati, krmilna elektronika polnilne postaje običajno razdeli polnilno moč. To pa pomeni tudi, da nobeno od obeh povezanih električnih vozil ne prejme polne polnilne moči. Na primer, na polnilni postaji z največ 150 kW bi idealno obe vozili prejeli le po 75 kW.