Zavarovalnice žugajo - električni avtomobili s številnimi slabostmi (in višjo škodo)

Pri eni največjih zavarovalniških družba na svetu v raziskavi preverili prednosti, slabosti in tveganja električnih avtomobilov. Ugotovitve so zanimive in zaskrbljujoče obenem...

2. 9. 2022

Raziskovalci nesreč pri skupini Axa, eni največjih mednarodnih zavarovalniških družb na svetu, s preizkusnimi trčenji že vrsto let raziskujejo nevarnosti na cesti in posledice prometnih nesreč. Tokrat so v dveh raziskavah preverili prednosti, slabosti in tveganja, ki jih prinaša vse večje število električnih avtomobilov, ter škodo, ki nastane v prometnih nesrečah.

Največja nevarnost nesreč pri električnih avtomobilih se pojavi pri pospeševanju. Električni avtomobili imajo pogosto že takoj zelo visok navor, kar privede do neželenega, sunkovitega povečanja hitrosti, ki bi lahko preobremenilo voznike. Ta učinek je verjetno tudi vzrok za povečano pogostnost poškodb pri visoko zmogljivih električnih avtomobilih. Statistika nesreč zavarovalnice Axa Switzerland namreč kaže, da pri električnih avtomobilih nastane 50 odstotkov več škode kot v tistih s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem.

To težavo so prikazali tudi v prvem preizkusnem trčenju, v katerem so simulirali, kako naj bi voznik Tesle le na kratko pritisnil na stopalko za plin in zaradi močnega pospeševanja izgubil nadzor nad vozilom. S preveliko hitrostjo je zapeljal proti krožnemu križišču, ni mogel več zavirati in je zapeljal čez oviro na sredini. Avtomobil se je zaradi neravne podlage prevrnil in podvozje je bilo močno poškodovano. Raziskovalci nesreč Axa zato priporočajo tudi Evropskemu programu za ocenjevanje novih avtomobilov (Euro NCAP) uvedbo dodatnega scenarija preskusa trčenja za preverjanje stabilnosti spodnjega dela. Če se baterija poškoduje, lahko izbruhne velik požar.

Ne samo, da električni avtomobili drugače pospešujejo, tudi njihova zasnova in teža se bistveno razlikujeta od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. Avtomobili na splošno postajajo vse težji, primerjavi z modeli iz leta 2000 (v povprečju 1340 kilogramov) so novejši avtomobili okoli 25 odstotkov težji in prav  elektromobilnost daje povečanju teže nesorazmeren zagon. Raziskovalci nesreč Axa domnevajo, da bo povprečna teža novega vozila čez nekaj let zaradi delovanja akumulatorja znašal dve toni.

V drugi simulirani nesreči so se ukvarjali s težo oziroma razliko v teži med avtomobili. Pri hitrosti 50 km/h sta čelno trčila Volkswagen Golf VII z motorjem z notranjim zgorevanjem in enak model z električnim pogonom. Električni Golf je enakih dimenzij, a je bil zaradi baterije in dodatnih ojačitev 400 kilogramov težji. 1.250 kilogramov težak Golf  s termičnim motorjem je bil v tem trčenju izpostavljen bistveno večji obremenitvi in ​​posledično je utrpel vidno večjo karoserijsko škodo kot električni dvojnik. To zagotavlja osnovni zakon fizike: sila udarca je posledica pomnožitve teže in hitrosti. Energija udarca e-avta je zato približno za tretjino večja, slaba združljivost pri trčenju pa je v škodo drugih udeležencev v prometu. In nenazadnje: težek električni avtomobil ponuja večjo notranjo varnost, ker je težji.