Koliko elektrike bo potrebne za pogon električnih avtomobilov leta 2040?

Glede na raziskavo uglednih institucij, kot sta PWC in Fraunhoferjev inštitut, bi moralo evropske odločevalce in energetske strokovnjake resno skrbeti. Samo pogonski stroji v vozilih bodo namreč porabili 13 odstotkov več energije, kot je stara celina v tem trenutku proizvede!

Do znamenitega leta 2035, ko naj bi v Evropi dokončno nehali prodajati nove avtomobile z motorjem na notranje zgorevanje (z nekaj izjemami), se bo na tem področju komaj kaj resnega spremenilo. Toda kako naprej? Kakšna bo poraba in oskrba z elektriko pozneje?  Recimo leta 2040 ...

Alarmantne številke za prihodnja leta

Profimedia

No, takrat pa bi lahko električno gnana prevozna sredstva resno zatresla evropsko energetsko oskrbo. Po raziskavi svetovalne agencije PWC (PriceWaterhouseCoopers), ki je združila moči s Fraunhoferjevim inštitutom za sistemske in inovacijske raziskave v Nemčiji, bi se lahko takrat poraba elektrike za pogon strojev v vozilih dvignila s sedanjih (približno) 13 teravatnih ur na izjemnih 355 teravatnih ur, piše Automobilwoche (osebna in tovorna vozila). In to je 13 odstotkov več, kot vse električne energije Evropa sploh proizvede!

Trenutno v EU na trgu le 1,2 odstotka električnih vozil

Do leta 2040 je seveda še nekaj časa in poraba energije bo seveda le postopoma naraščala, saj je ne glede na skokovito rast prodaje novih BEV vozil, odstotek električnih vozil na cesti relativno majhen (okoli 1,2 odstotka v EU in ZDA), okoli leta 2040 pa bi lahko bilo na cestah že okoli 30 odstotkov osebnih vozil (in 35 tovornih) z baterijskim električnim pogonom.

Polnjenje električnega avtomobila

Polnjenje električnega avtomobila

Profimedia

To pa bi, po pisanju DPA in portala Automobilwoche, res lahko pomenilo, da bi se izpust CO2 na cesti že prepolovil - toda gre le za izpuste na cesti! Kaj bo to dejansko pomenilo za zmanjšanje izpusta CO2, pa je odvisno od načina proizvodnje električne energije. Trenutno je proizvodnja daleč od čiste - povprečno v šestih gospodarsko najbolj razvitih državah EU v ozračje spustijo 253 g/CO2 za proizvodnjo kilovatne ure elektrike.

Preberite še: Ameriški start-up bi lahko povzročil revolucijo v svetu električnih vozil, preverite zakaj

BONUS VIDEO: Avto magazinove avtomobilske ‘nagrade’ 2023!

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj