Zveni noro - afriška država bo prepovedala uvoz in prodajo vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. No, razlogi so vendar bolj logični ...

18. 2. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Izredno drzna napoved, ki se ji izogibajo tudi skandinavske države, sicer znane po svoji naklonjenosti elektromobilnosti. Toda v tej afrški državi vendarle imajo svojo logiko ...

Velik del sveta se je zavezal, da bo po 2035 povsem prekinil prodajo osebnih avtomobilih z motorjem na notranje zgorevanje. Sem sodijo države EU, pa Kanada, Japonska in Singapur. Elektromobilnosti so najverjetneje najbolj naklonjeni Skandinavci, kjer prodaja električnih vozil že dolgo časa presega vozila na dizelski ali bencinski pogon.

Profimedia

Jasno je, da bo prehod na električno mobilnost vse prej kot enostaven. Čeprav nas do 2035 loči še 11 let, je vizija držav o prepovedi vozil z motorjem na notranje zgorevanje, naletela na vrsto kritik.

Nemogoče je preobraziti infrastrukturo in celotno panogo avtomobilske proizvodnje v tako kratkem času, poleg tega pa številni opozarjajo tudi na izgubo delovnih mest, ki bi jih ta preuranjeni korak povzročil. Električni avtomobili namreč potrebujejo precej manj delov, kot vozila z ostalimi pogonskimi sklopi. Prav zato imajo tudi najbolj zavzete države pomisleke glede elektrifikacije celotne avtomobilske industrije.

Etiopija bi prepovedala uvoz avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje 

Ena izmed afriških držav pa želi avtomobila z notranjim zgorevanjem prepovedati še precej pred letom 2035. Ja, sliši se skorajda neverjetno, saj so števili pomisleki o elektrifikaciji avtomobilske industrije pogosto vezani prav na praviloma ekonomsko slabše razvite države in njihovo (polnilno) infrastrukturo. No, Etiopija, ena revnejših afriških držav, teh pomislekov nima.

Profimedia

Po poročanju spletne strani Electrek, je etiopski minister za promet in logistiko Alemu Sime napovedal dokončanje nacionalnega logističnega načrta. Čeprav podrobnosti niso znane, je dejal, da so sprejeli odločitev, da avtomobilov v državo ne bo več mogoče uvažati, če le ti ne bodo električni. Minister Sime je izpostavil tudi implementacijo novih praks v strateških zadevah in nagovoril odbor ministrstva k pobudi zelenega prometa po Etiopiji.

Pojasnil je, da prizadevanja za vzpostavitev polnilnic za električne avtomobile ostajajo prednostna naloga. A razlog za tako nenaden prehod na električna vozila ni izjemna skrb za okolje. Dejstvo je, da ima le malo Etiopijcev osebni avtomobil, po zadnjih podatkih sodeč, je razmerje 2 avtomobila na 1000 prebivalcev.

Kaj je razlog za tovrstno odločitev?

Razlog za tovrstno odločitev ministrstva je tudi pomanjkanje deviz, ki jih država v veliki meri porabi za nakup nafte oziroma njenih derivatov. To je približno štiri milijarde dolarjev na leto.

Po drugi strani velja omeniti, da je Etiopija v zadnjih 20 letih v energetsko infrastrukturo vložila velike količine denarja. Do 97 % električne energije v državi tako prihaja iz obnovljivih virov, v kratkem pa načrtujejo tudi zagon hidroelektrarne, verjetno največje na afriški celini.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol