Ferrari F40 praznuje 30 let, danes so primerki vredni preko milijona evrov

31. 7. 2017 | Jure Šujica
Deli

Avtomobil, ki je obeležil štirideseto obletnico izdelovanja cestnih avtomobilov pri Ferrariju, ob enem pa je bil tudi zadnji avtomobil, katerega izdelavo je potrdil in doživel ustanovitelj podjetja Enzo Ferrari.

Pred dnevi so v Maranellu, domu Ferrarija, obeležili 30. obletnico predstavitve enega izmed svojih najbolj legendarnih modelov, F40. Avtomobil je bil namreč javnosti uradno predstavljen 21. julija 1987 in je predstavljal tehnološki presežek tistega časa. V svojem drobovju je skrival vso najnovejšo tehnologijo, hkrati pa se je vračal h koreninam, v čas začetkov podjetja, ko so bili dirkalniki ob enem tudi cestni avtomobili.

Težko je verjeti, da ima ta cestni dirkalnik korenine pravzaprav v reliju. F40 je namreč izpeljanka modelov 308 GTB in 288 GTO, prav slednji pa je Ferrariju služil za pridobitev homologacije v slavni skupini B svetovnega relija, ki pa je bila še pred njegovim prihodom ukinjena. Vseeno so pri Ferrariju proizvedli 272 primerkov modela GTO, ki so v izvedenki Evoluzione prototype služili kot 'testne mule' za razvoj modela F40 – oba avtomobila sta si tudi na pogled zelo podobna.

Brezkompromisni športnik, namenjen vožnji  na robu

Čeprav se zdi, da je tako imenovani 'downsizing' nekaj novega, je Ferrari za svojega paradnega konja, F40, že pred tridesetimi leti namenil relativno majhen motor. Pod pokrovom se je namreč nahajal zgolj 2,9 litrski V8 motor, ki pa je ob pomoči dveh turbinskih polnilnikov zmogel za tisti čas osupljivih 478 konjskih moči, kar je zadostovalo za pospešek od 0-100 kilometrov na uro v 4,7 sekundah in končno hitrost 321 kilometrov na uro, s čimer je postal najhitrejši serijski avtomobil z več kot 500 izdelanimi primerki.

Špartansko opremljena notranjost Ferrarjia F40

Ker je bilo vse podrejeno hitrosti in zmogljivostim na cesti ter posledično čim manjši teži, avtomobil ni premogel obilice udobja. Opremljen je bil sicer s klimatsko napravo, tuji pa so mu bili radio, vratne obloge, usnjeno oblazinjenje in podobno; vrata so se odpirala s potegom pletenice. Marsikdo je bil zato mnenja, da je zaradi pomanjkanja udobja, zahtevne vožnje in slabe preglednosti avtomobil neprimeren za vsakodnevno rabo.

Kljub temu, da je konkurenca v obliki Porscheja 959, Lamborghini Countacha in kasneje Diabla ponujala več udobja in bila bolj vsakodnevno uporabna, je bil F40 tako priljubljen, da so pri Ferrariju na koncu namesto načrtovanih 400 izdelali med 1.311 in 1.315 primerkov (točen podatek ni znan), katerih cena danes z lahkoto presega milijon dolarjev. F40 je sedaj tudi del razstave v Ferrarijevem muzeju v Maranellu, katero so za letos pripravili v počastitev sedemdesete obletnice podjetja.

Jure Šujica
foto: Ferrari

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja