Gozdar s 25 leti delovne dobe še ni videti utrujen

Subaru Forester, eden od pionirjev med športnimi terenci, praznuje četrt stoletja in 4,5 milijona prodanih primerkov.

17. 11. 2022

Pravzaprav se je Subaru Forester kot konceptni avtomobil z imenom Streega prvič prikazal javnosti že leta 1995 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, dve leti kasneje pa so pri japonskem specialistu za avtomobile s štirikolesnim pogonom postavili na ceste serijski model. Glede na začetno navdušenje so pričakovali, da bo postal najbolje prodajani model te znamke.

Mimogrede, Forester v prevodu pomeni gozdar in Subarujev športni terenec se je poistovetil z vsemi uporabniki, ki so iz različnih razlogov prav tako zunaj in v gozdu, za njihovo varno vožnjo pa poskrbijo stalni štirikolesni pogon, reduktor motorne moči in 19 centimetrov oddaljenosti od tal. Forester je že 25 let tudi zmogljivo vlečno vozilo, ki je zaradi nenavadno visoke obremenitve prikolice do 1800 kilogramov že v prvi generaciji služilo za prevoz težkih prikolic.

Skoraj 1,4 tone težkemu Subaru Foresterju je na začetku zadostoval učinkovit 2,0-litrski bokserski bencinski motor z 90 kilovati (122 KM). Največji navor 176 Nm je bil na voljo pri 4000 vrt/min. Do 100 km/h je pospešil v 10,3 sekunde in dosegel največ 178 km/h. Po prvotnih podatkih je bila največja dovoljena obremenitev prikolice 1500 kilogramov, v prtljažnik pa je šlo od 409 do 1528 litrov prtljage.

Le leto pozneje so pri Subaruju dodali še Forester S-Turbo s 125 kilovati (170 KM), ki je na Japonskem predstavljal celo osnovo za športno različico s 184 kilovati (250 KM); ta je z mesta pospešil do 100 km/ h v hitrem 6,4-sekundnem sprintu. Forester je oktobra 1996 prestal spektakularni vzdržljivostni test 24-urne hitre vožnje na dirkališču Indianapolis Motor Speedway (ZDA). Rezultat: s povprečno hitrostjo 180,082 km/h v 24-urnem maratonu je Forester postavil tudi hitrostni rekord za terenska vozila.

Ni minilo dolgo do naslednje Subarujeve ekstremne preizkušnje vzdržljivosti in hitrosti: leta 2001 sta Brazilca Caca Clauset in Marcelo Spina za skoraj šest dni premagala prejšnji najboljši čas za 24.000 kilometrov dolgo pot od Aljaske do Ognjene zemlje. Z odločnim in robustnim Foresterjem sta pustolovska strokovnjaka za terensko vožnjo opravila čezameriško turnejo v samo 18 dneh, 1 uri in 11 minutah, kar je zagotovilo vpis v Guinnessovo knjigo rekordov.

In še ena zanimivost: Foresterjeva kinematografska in televizijska kariera je do danes vključevala približno 1100 filmskih nastopov. Le devet let po prihodu na trg je Forester prebil proizvodno mejo enega milijona enot. Model je še posebej priljubljen v ZDA, a je tudi eden izmed najljubših Subarujevih modelov v Evropi. Pravzaprav je bilo več kot 80 odstotkov vseh Foresterjev prodanih zunaj japonskega domačega trga.

Kot nova ikona znamke japonskega specialista za štirikolesni pogon je bil Forester v drugi generaciji modela kombinacija elegance in robustnosti. Za domači trg je bila znova rezervirana najmočnejša različica prenovljenega športnega terenca Forester STI, ki je zmogel 194 kilovatov (265 KM), v ponudbi za druge pa je bil 2.0 XT Turbo s 130 kilovati (177 KM).

Tisti, ki so hoteli več, so lahko kmalu naročili tudi močnejši 2,5-litrski turbo motor, ki je v zadnji fazi razvoja iztisnil iz sebe do 169 kilovatov (230 KM). To je Foresterja na presenečenje konkurence katapultiralo z mesta do 100 km/h v šestih sekundah. Toda Forester je bil lahko tudi varčen: Subaru je praznoval deseti rojstni dan štirikolesne uspešnice z opcijsko brezplačno predelavo 2,0-litrskega atmosferskega bokserja s 116 kilovati (158 KM) na utekočinjen naftni plin.

Tretja generacija Foresterja, predstavljena spomladi 2008, je bila večja od druge, avtomobil je pridobil devet centimetrov pri medosni razdalji, karoserija pa je v dolžino zrasla na 4,56 metra. Prava svetovna senzacija je bil prvi bokserski dizelski motor v množični proizvodnji. Ta tehnično zanimiv 2,0-litrski štirivaljni turbodizelski motor z močjo 108 kilovatov (147 KM) in navorom 350 Nm je bil na voljo vzporedno z 2,0-litrskim bokserskim bencinskim motorjem s 110 kilovati (150 KM).

Leta 2013 je Subaru predstavil četrto generacijo modelov z novim asistenčnim sistemom za štirikolesni pogon X-Mode, ki usklajuje upravljanje motorja, brezstopenjski menjalnik, štirikolesni pogon in zavore. Vozniku v pomoč je tudi asistenčni sistem za spust po hribu, varnostni sistemi pa so bili razširjeni.

Dve leti pred svojim 25. rojstnim dnem so  peto generacijo Foresterja postavili na novo platformo, avtomobil pa zdaj ponuja še več prostora, udobja in varnosti. Po vsem svetu je bilo že več kot 4,5 milijona prodanih primerkov.