Je Volkswagen ID.3 že dobil prvi plagiat? Presodite sami

25. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Novi avtomobil priznanega kitajskega koncerna bo v prihodnjih letih igral pomembno vlogo pri opravljanju prevozov na klic, naročnik pa je s Volkswagnom pravzaprav že povezan.

Kitajski avtomobilski proizvajalci so v preteklosti že večkrat predstavili katerega izmed novih avtomobilov, ki pa je bil v resnici na pogled močno podoben kateremu izmed že poznanih avtomobilov običajno evropskega porekla. Ob razvoju tamkajšnje avtomobilske industrije je tovrstna praksa vse manj pogosta, še vedno pa aktivna. Za zadnjo kopijo pa je pravzaprav poskrbelo eno izmed bolj uveljavljenih kitajskih avtomobilskih imen.

DiDi Chuxing, kitajsko podjetje in eden najbolje razširjenih ponudnikov različnih mobilnostnih storitev, med katerimi je souporaba avtomobilov, se je pred časom v sodelovanju s podjetjem BYD lotilo izdelave lastnega osebnega avtomobila, namenjenega za storitev opravljanja prevozov na klic. S tem namerava podjetje zagotoviti potrebam kitajskih mest po tovrstnih prevozih. Kitajska namreč velja za eno izmed držav z največjim pomanjkanjem novih vozil na trgu, zaradi česar so tovrstne storitve še toliko bolj priljubljene.

Potencial je velik

Omenjeni električni avtomobil pa je pred nekaj dnevi naposled dožvel premiero in nemogoče je prezreti podobnost med njim in trenutno enim izmed najbolj popularnih električnih avtomobilov, Volkswagen ID.3. Novincu so namenili ime D1, čeprav noben karoserijski del ni povsem enak nemškemu izvirniku, pa je ob dvobarvni karoseriji, velikih steklenih površinah in sprednjemu delu z le malo prezračevalnimi režami nemogoče prezreti podobnost med obema avtomobiloma. Še največja razlika se nahaja, ko pridemo do zadnjih vrat, saj so pri D1 drsna in tako bolj primerna za opravljanje prevozov po mestnih središčih.

Zanimivo ob tem je, da je prav Volkswagen po besedah kitajskega podjetja eden izmed njihovih več kot 8.000 partnerjev, med katerimi so tudi Renault, Toyota, BAIC in drugi. Sicer pa je bil avtomobil zasnovan na podlagi več sto milijonov odzivov strank, ki uporabljajo storitve podjetja DiDi. Za kako veliko podjetje gre sicer pove podatek, da vsako leto opravijo kar 10 milijard prevozov. Ob tem imajo registriranih 550 milijonov strank in pa 31 milijonov voznikov, zaradi česar je upravičeno pričakovati, da bo D1 postal pomemben člen podjetja in se hitro razširil po mestih, kjer je DiDi že prisoten.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja