Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka

Prva Škoda Fabia je s tekočega traku zapeljala pred 25 leti, od začetka proizvodnje je bilo izdelanih več kot 4,9 milijona primerkov.

Fabia je že 25 let eden od pomembnih stebrov Škodine prodaje. Češka avtomobilska znamkaj je najbolj znana po modelu Octavia, medtem ko je Fabia postala drugi najbolje prodajani Škodin avtomobil vseh časov.  Od začetka proizvodnje v letu 1999 je bilo izdelanih več kot 4,9 milijona primerkov. kar je v Škodinem izboru presegla le Octavia.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

 Prva generacija 1999-2007 – 1,8 milijona prodanih modelov po vsem svetu

Škoda je končno zasnovo Fabie razkrila na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 1999. Motorja 1.0 in 1.4, ki sta bila na voljo v začetku, sta bila predelani različici 1,3-litrskih motorjev, razvitih za Felicio in Favorit. Oba motorja sta ostala del ponudbe, dokler leta 2004 ni bila uvedena prenova v srednji življenjski dobi.

Fabia se je takoj izkazala tako pri kupcih kot pri kritikih, ki so model hvalili zaradi stila, praktičnosti in razmerja med ceno in kakovostjo. Po uvedbi petvratne kombilimuzine je Škoda ponudbo dopolnila z modelom Fabia Combi, ki je bil javno predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu leta 2000.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

Škodin inženirski ugled se je leta 2003 še okrepil s predstavitvijo športn nastrojene Fabie RS. Fabia, ki jo je poganjal 1,9-litrski turbodizelski motor s 96 kW/130 KM, je kljubovala običajem in dokazala, da sta prožnost in ogromen izhodni navor (310 Nm) več kot kos vrhunskemu bencinskemu motorju z visokimi vrtljaji. Dejstvo, da se je vrnil na 53,3 mpg in je bil opremljen s standardno opremo, je postal eden najbolj konkurenčnih in privlačnih paketov v sektorju.

Druga generacija 2007-2014 – mehkejši videz in več prostora

Druga generacija Fabie je bila predpremierno predstavljena na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2007, preden je mesec dni pozneje se je začela serijsko proizvodnjo. Tako kot prva generacija modela je bila tudi ta zgrajen na platformi PQ24 skupine Volkswagen, vendar je imel večjo karoserijo in številne oblikovne in inženirske izboljšave v primerjavi s svojim predhodnikom.

Nova generacija Fabie je predstavila mehkejši videz, ki je odseval razvijajoči se oblikovalski jezik znamke. Predstavil je bolj zaobljene linije, nazaj pomaknjene žaromete ter značilno "lebdečo streho" in zatemnjen A-stebriček. S 315 litri je bil prtljažnik precej večji kot pri prejšnjem modelu (skupaj z avtomobili iz zgornjega sektorja), medtem ko so potniki uživali v povečanem prostoru za glave v celotni kabini. 

V notranjosti je Fabia predstavila bolj eleganten, bolj prefinjen videz, poleg boljših materialov in več opreme. Plastika in tkanine višje kakovosti so poskrbele, da je nova Fabia postala bolj prestižna, medtem ko so izboljšave v razvedrilu in voznikovem zaslonu poskrbele, da je druga generacija modela nekoliko presegla svojega predhodnika. Z uvedbo novega sistema za zabavo je bila Fabia druge generacije prva na voljo z zaslonom na dotik.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

Škoda je sledila uspehu prve generacije modela RS z novo različico, ki je bila prvič na voljo v kombilimuzini in kombiju, je bila opremljena z edinstvenim 1.4 TSI 1 Motor z 80 KM z dvojnim polnjenjem, ki je imel turbopolnilnik in kompresor. Novi motor je obema različicama omogočil pospešek od 0 do 100 km/h v 7,3 sekunde in najvišjo hitrost 139 km/h pri petvratni kombilimuzini in 140 km/h pri kombiju

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

Na drugi strani lestvice zmogljivosti je Škoda predstavila novo različico svojega modela GreenLine II. Opremljena z novim motorjem 1.2 TDI CR DPF in številnimi drugimi tehnologijami za varčevanje z gorivom je bila druga generacija Fabie Greenline najčistejši in najučinkovitejši avtomobil, kar jih je Škoda kdaj izdelala, z emisijami CO2 le 89 g/km.

Tretja generacija 2014-2021 – Obsežna posodobitev tehnologije

Tretji model, ki nosi oznako Fabia, je uvedel vrsto novih tehnologij, varnostnih funkcij in pripomočkov za voznika. Prodaja modela tretje generacije v Združenem kraljestvu se je začela januarja 2015. Za razliko od prvih dveh evolucij Fabie, ki sta uporabljali platformo PQ24 skupine Volkswagen, je bila tretja generacija izdelana na novi hibridni platformi PQ26, ki je združevala dele obstoječega PQ25 in nove platforme MQB. To je s seboj prineslo povečano medosno razdaljo za 2470 mm (+5 mm) in širši kolotek (+30 mm), ki je učinkovito izravnal zmanjšanje skupne dolžine in višine.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

V notranjosti je Škoda dvignila kakovost in opremo ter izboljšala specifikacije celotne ponudbe. Prostornina prtljažnika se je povečala na 330 litrov, medtem ko je uvedba najnovejših informacijsko-razvedrilnih sistemov skupine Volkswagen voznikom zagotovila nove ravni povezljivosti. Materiali so bili ponovno izboljšani v celotni kabini.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

Od začetka prodaje so kupci lahko izbirali med skupno štirimi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema, skladni z EU6 in so bili prvič standardno opremljeni s sistemom Start-Stop in rekuperacijo zavorne energije. Bencinske možnosti so bile dve trivaljni 1,0-litrski enoti MPI s 44 kW/60 KM ali  55 kW/ 75 KM in dva 1,2-litrska štirivaljna motorja TSI 66 kW/90 KM ali 81 kW/110 KM. Dizelski kupci so lahko izbirali med dvema novima trivaljnima 1,4-litrskima motorjema TDI 66 kW/ 90 KM oziroma 77 kW/105 KM.

Četrta generacija – popolna zrelost po več kot dveh desetetjih

Četrti Škodin model z oznako Fabia, predstavljen 21 let po prvi generaciji kot trenutni model še naprej postavlja standarde glede prostora, vrednosti in kakovosti v razredu manjših avtomobilov.

Prva Fabia, izdelana na napredni platformi MQB-A0 skupine Volkswagen, je najbolj prostoren avtomobil v svojem segmentu, medtem ko klasične Škodine lastnosti, kot so odlična vrednost za denar, visoka funkcionalnost in nove funkcije Simply Clever, potrjujejo Fabio kot popoln vstopni model v Škodin izbor.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

Četrta generacija Fabie prekaša svoje predhodnike v vseh pogledih, a skoraj brez sprememb v teži. S 4108 mm dolžine je za 111 mm daljši od modela tretje generacije in prve Fabie, ki je presegla mejo štirih metrov. Z 2.564 mm se je medosna razdalja povečala za 94 mm, medtem ko se je širina avtomobila povečala za 48 mm na 1.780 mm. Zaradi večjih zunanjih mer je še več prostora za potnike. Prostornina prtljažnika  se je povečala za 50 litrov na 380 litrov, številka, ki jo mnogi avtomobili v razredu višje težko dosegajo. S podrtimi zadnjimi sedeži se prostornina dvigne na 1190 litrov.

Jubilej Škode Fabie: razlogov za odpiranje penine ne manjka
Škoda

Četrto generacijo modela, ki sta ga oblikovala Karl Neuhold in Oliver Stefani, definirajo dinamične linije, popolnoma uravnotežena razmerja ter ostro izrisani žarometi in zadnje luči.  Fabia je trenutno na voljo s štirimi različicami bencinskih motorjev z močjo od 59 kW/80 KM do 110 kW/150 KM. Vse motorji prihajajo iz družine motorjev EVO, pri čemer motorji z večjo močjo 85 kW/ 116 KM in 110 kW/150 KM prihajajo s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim menjalnikom DSG 

Fabia v motošportu

Fabia je že več kot 20 let v Škodinem programu v motošportu. Potem ko je Škoda dosegla izjemen uspeh z modeloma Favorit in Felicia v obdobju pred koncernom Volkswagen, je Škoda takoj po prihodu potisnila novo Fabio v ospredje svojih operacij. V zadnjih dveh desetletjih so tovarniško izdelani Škodini modeli tekmovali na vseh ravneh relija, od državnih tekmovanj do svetovnega prvenstva v reliju. Prispevek Fabie k številu zmag znamke v motošportu je izjemen in priča o temeljnih vrednotah avtomobila, ne glede na generacijo.

Novo na Metroplay: Goran Dragić iskreno o tem, kaj se je z njim dogajalo po osvojitvi naslova evropskih prvakov