V času, ko je elektrika najbolj izpostavljen alternativni vir energije fosilnim gorivom, se je BMW odločil emisije zmanjšati z uporabo snovi, ki je na prvo žogo ne bi povezovali z avtomobili.
Glavni razlog vse večje in hitrejše elektrifikacije mobilnosti je boj proti izpustom ogljikovega dioksida. Povečana količina tega plina v ozračju je kriva za vse hitrejše segrevanje našega planeta. BMW se temu boju ni pridružil le z elektrifikacijo svojih modelov, ampak tudi tako, da pri delu transporta svojih delov med tovarnami ne uporablja več običajnega dizelskega goriva.
Očitna razlika v izpustih
40-kilometrsko pot dostavni tovornjaki prevozijo večkrat na dan; 4 so na alternativno gorivo že vozili, zdaj pa se jim je pridružilo še 6 novih. Vsak izmed teh tovornjakov bo na leto ustvaril 90 % manj izpustov CO2, kot če bi ga poganjalo fosilno dizelsko gorivo - V enem letu je to 800 ton manj. Tukaj govorimo o primerjavi celotne poti goriva, od pridobivanja do končne porabe v tovornjaku.
Kaj torej "tankajo"?
Gorivo z oznako HVO100 je sestavljeno iz odpadnih in obnovljivih surovin ter ostankov, vključno s kuhinjskim oljem. Prednost goriva je tudi to, da za njegovo uporabo predelava običajnih dizelskih motorjev ni potrebna, res pa je da se poraba goriva zviša, ampak le za 3 odstotke. Prav tako lahko tovornjak porablja tudi to gorivo, zmešano z običajnim dizelskim, ne glede na njuno razmerje.
V BMW-jevi tovarni v Münchnu pa vozijo tudi električni tovornjaki, ki pri svoji vožnji sploh ne izpuščajo emisij CO2.
Fotografije: promocijsko gradivo, Profimedia
Preberite še: Osebni okus gor ali dol: to je matematično najlepši avtomobil!
Priporočamo tudi: Nimajo barve zato izdelujejo samo bele avtomobile, a še vseeno niso dokončani
Morda vas bo zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.