Polnjenje električnega avtomobila zna biti mučno dolgo. In tudi bolj počasno od obljub. Pri svetovalni agenciji P3 so naredili raziskavo, v kateri so preverili, kateri model dobi največ dosega v 20 minutah polnjenja in se dotaknili tudi hitrosti polnjenja.
Polnilni časi so poleg stresa okoli iskanja polnilnice, še posebej proste in delujoče, največja nočna mora voznikov električnih avtomobilov. Še bolj pa to zavira tiste, ki se šele odločajo, da bi si morda omislili električni avtomobil, s katerim bi se lahko podali tudi dlje od obiska sorodnikov v bližnjem mestu.
Raziskava namenjena sposobnosti (dejanskega) hitrega polnjenja
To so imeli v mislih raziskovalci svetovalne agencije P3 s sedežem v Nemčiji, ko so naredili raziskavo, ki temelji na njihovih meritvah in analitiki. Raziskava je sicer nastala z mislijo na ameriške kupce, toda pri P3 so preizkusili modele, ki so naprodaj tudi v Evropi in rezultati najboljših morda niso toliko presenetljivi - ali pa tudi.
Prvo mesto je namreč precej suvereno osvojil v Evropi še ne dobro znani Lucid Air Grand Touring, ki je zmogel v 20 minutah požeti dovolj energije za kar 334 kilometrov dosega! Precej impresivno.
Tesli gre v tej raziskavi dobro
Na drugo mesto se je uvrstil Teslin model S Plaid, ki je zmogel le nekoliko manj (310 KM). Potem pa se doseg že pošteno prevesi navzdol. Ni čudno – oba omenjena modela sta iz zbirke šestštevilčnega cenovnega razreda, kjer kupci želijo in tudi dobijo največ. Lucidov model velja v Nemčiji okoli 160 tisočakov, Teslin pa pri nas 135.000 evrov.
Že na tretjem pa je model, ki je precej bolj dostopno pozicioniran. Gre za Kiin model EV6, ki je v 20 minutah v baterijo uspel spraviti za nebistveno manj dosega od kar dobrih dvakrat dražjih zmagovalcev – in sicer za 291 km. Potem sledita še dve Tesli – 3 in Y. Prva zmore 271 km in drugo 260 km po 20-minutnem polnjenju.
BMW in Porsche malce nižje, toda ...
Šele šesto in sedmo mesto sta zasedla prva modela iz evropske premijske ponudbe. Porsche Taycan GTS je po omenjenem času polnjenja zmogel odpeljati 246 km, BMW i5 xDrive50 pa 219 km. Pri tem je seveda treba omeniti še dejstvo, da gre pri tej raziskavi za praktično sposobnost modelov BEV za dolga potovanja.
Tudi zato je bil Porsche relativno slabo ocenjen, čeprav zmore daleč najvišjo moč polnjenja zadržati najdlje časa – kar (povprečno) dobrih 223 kW med 10 in 80 odstotki napolnjenosti baterije! Pri vseh drugih padajo te vrednosti bistveno hitreje. Le Kia je še uspela slediti Taycanu (pri modelih gre za sorodno 800 V arhitekturo), saj polni povprečno z močjo 200 kW med 10 in 80 odstotki SOC.
Je pa seveda poraba Taycana precej višja od Lucida, zato takšen končni vrstni red. Tudi na to dejstvo želi opozoriti raziskava – da namreč najvišja moč polnjenja v praktičnosti pomeni le malo, saj jo le redki modeli uspejo zadržati več kot nekaj minut (ali v najboljšem primeru nekaj deset minut), pa še to le v optimalnem oknu za polnjenje baterije (med 10 in 80 odstotki napolnjenosti) in temperaturi oziroma ogretosti baterije.
Preberite še: Bo Renaultu z novo Petko uspelo elektriko približati množicam?
Morda vas bo zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji