Pokopališča kitajskih električnih avtomobilov, ki imajo vse prej kot prijetno ozadje.
Pred leti so svet obkrožile podobe kolesarskih pokopališč na Kitajskem, kjer je na kupe koles končalo svojo pot kar v kitajskih predmestjih. Pred štirimi leti so se na Kitajskem pojavile nove vrste pokopališča, polna avtomobilov, namenjenih skupni mobilnosti.
Ta ni novost, posamezne platforme namreč že vrsto let omogočajo različnim uporabnikom, da si »izposodijo« avtomobile in s tem privarčujejo pri vzdrževanju itd., potem pa ga preprosto parkirajo na začasnem parkirišču. A očitno je, da ti avtomobili tega parkirišča niso več zapustili.
Razlogi za to so različni, od okrepljenega nadzora kitajske vlade nad trgom vozil do močne konkurence, prenizkih »marž«, zmanjšanih subvencij in ukinitvijo posameznih električnih avtomobilov s pogostimi okvarami.
Na tisoče avtomobilov »car sharinga« kitajskih avtomobilskih proizvajalcev je tako končalo na parkiriščih, nekatera omenjena podjetja pa so bila primorana zapreti svoja vrata.
Avtomobili, lično parkirani na prostranih parkiriščih, že vrsto let samevajo.
Večina jih pripada kitajskim avtomobilskim znamkam, med njimi pa je mogoče opaziti tudi nekaj manjših parkirišč s parkiranimi Volkswagni ID.3 in Toyoto BZ4X.
Novejši avtomobili povečini še niso bili registrirani, tovrstno parkiranje pa bi lahko bilo učinkovit način za njihovo hrambo do prodaje.
Nekateri krivdo za zapuščena vozila valijo na poblazneli kapitalizem, drugi opozarjajo na subvencije, ki jih je leta 2009 kitajska vlada uvedla za električna vozila.
Verjetno je vzroke mogoče poiskati v obeh naštetih dejavnikih, pa tudi v nekaterih drugih.
Prve subvencije za električna vozila so povzročile poskok naložb v električna vozila, kar je pomenilo, da so tako novi kot že uveljavljeni proizvajalci avtomobilov pospešili proizvodnjo električnih avtomobilov.
Posledično so proizvajalci avtomobilov izdelali na tisoče osnovnih električnih vozil, pogosto z dosegom baterije manj kot 100 km.
Prodaja je bila slaba, povečini pa so avtomobili romali v sektor »car sharinga« (op. souporabe). A podjetja so kmalu spoznala, da se bolj splača kupiti nove avtomobile, kot vlagati denar v popravila.
Kitajska ostaja velesila na področju električnih vozil, nove davčne olajšave kitajske vlade za električna vozila, predvidene v naslednjih 4 letih, pa bodo njeno prednost še povečale.
V resnici tako nekaj deset tisoč zapuščenih vozil, v državi, ki jih letno proizvede na milijone, niti ni veliko.
Da, prav ste slišali. Na Kitajskem se vsako leto proda 23 milijonov vozil, od tega 6 milijonov električnih (od 10 milijonov letne svetovne prodaje električnih vozil).
Kitajska je namreč že leta 2009 postala največji trg za vozila na svetu, s čimer je prehitela ZDA, tako za vozila z notranjim zgorevanjem kot tudi električna vozila.
Preberite še: Po Volkswagnu proizvodnjo zaustavlja tudi Škoda. Kaj je razlog?
BONUS VIDEO: MG4: Je kitajski EV najboljši nakup v razredu?!