Kako je nastal BMW M8 GTE?

29. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Prvič v zgodovini oddelka BMW Motorsport je dirkalnik nastajal sočasno s serijskim avtomobilom.

Minuli vikend je svojo premiero na vztrajnostnih dirkah doživel BMW-jev novi dirkalnik, model M8 GTE. Na 24-urni dirki je ekipa nastopila z dvema dirkalnikoma. Prvi s številko 24 je osvojil sedmo mesto v razredu GTLM, drugi, ki je nosil številko 25, pa je zaradi odprave posledic nesreče, nastalih v šesti uri dirke in so ekipo stale veliko dragocenega časa, osvojil končno deveto mesto. O tem, kako je omenjeni avtomobil sploh nastal, je spregovoril Jens Merquardt, direktor oddelka BMW Motorsport.

Omenjeni dirkalnik je namreč kot prvi v zgodovini nemškega podjetja svojo premiero doživel še preden je na cesto zapeljala tudi 'civilna' različica avtomobila. To je vsekakor predstavljalo poseben izziv za inženirje, ki so bili pri svojem delu odvisni od napredka pri razvoju serijskega avtomobila. V začetku je to pomenilo celo delo brez šasije, namesto tega so imeli na voljo le njen prototip. V nadaljevanju se je nato večkrat zgodilo, da so bile na že izdelanih komponentah potrebne dodatne spremembe, s katerimi so zadostili videzu serijskega vozila.

Razvoj ravno obraten kot pri modelu M6 GTE

Z novim avtomobilom je BMW nadomestil ostarelega M6 GTE, ki je nastal po drugačni poti kot novinec. Podjetje je namreč že imelo izdelan serijski avtomobil, poleg tega pa tudi dirkalnik, ki je nastopal v šibkejšem razredu GT3. M8 je na drugi strani nastal iz nič, kar pa je po drugi strani dobro, saj je ekipa tako lahko izdelala komponente, ki so kar najbolje ustrezali zahtevam avtomobila in razreda.

Druga razlika v primerjavi s postopkom izdelave dirkalnika M6 GTE je ta, da so pri slednjem uporabili avtomobil s skoraj serijskim motorjem in izdatno spremenjeno šasijo. Model M8 je na drugi strani ubral drugačno pot. Avtomobil je tako prejel močno spremenjen motor, medtem ko je šasija bliže serijskemu vozilu, zato je bilo sodelovanje z razvojno ekipo v tovarni in usklajevanje morebitnih sprememb še toliko pomembnejše.

Jure Šujica
foto: BMW

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja