Dnevi so jim najverjetneje šteti, kljub temu pa se nekatere znamke še vedno oklepajo motorjev, ki po mnenju avtomobilskih navdušencev ponujajo najlepši zvok.
V času, ko zahteve ekologov zahtevajo zmanjševanje avtomobilskih motorjev, dodajanje turbo puhal in elektrifikacijo, ostajajo na trgu le še redki avtomobilski proizvajalci, ki v svoji ponudbi ohranjajo 'sveti gral' za vse avtomobilske navdušence – 12-valjnike. A čeprav so motorjem s tovrstno zasnovo šteti dnevi, se na veselje nekaterih posameznikov še vedno najdejo proizvajalci, ki še ohranjajo tovrstne pogonske sklope v svojih avtomobilih.
Pred kratkim je Aston Martin predstavil specifikacije motorja z 12 valji, ki bo 'krasil' motorni prostor modela Valkyrie, 12-valjnik pa bo, kot vse kaže (pa čeprav 'le' v kombinaciji z elektromotorjem), na voljo tudi v prihodnje pri zastavonoši znamke Lamborghini, nasledniku modela Aventador. A omenjeni znamki in avtomobila še zdaleč nista edina, pri katerih je oziroma bo mogoče v prihodnje najti tovrstne motorje.
Aston Martin
Valkyrie pa ni edini model britanske znamke športnih avtomobilov, ki je opremljen z 12-valjnim agregatom. Čeprav so Britanci letos poleti v sodelovanju z nemškim AMG-jem predstavili različico modela DB11 z osemvaljnim motorjem, vrh ponudbe omenjenega modela še vedno predstavlja 12-valjnik, ki je razumljivo svoj prostor našel tudi pod pokrovom najmočnejše različice modela z oznako DBS Superleggera. Tam je vozniku na razpolago kar 533 kilovatov oziroma 725 'konjev' moči.
Bentley
Britanska znamka v lasti nemškega koncerna Volkswagen je ena izmed le še dveh v skupini, ki svoje avtomobile ponuja v kombinaciji z 12-valjnim motorjem (ob tem je treba dodati, da je Bugatti Chiron opremljen še z dvema paroma valjev več). A na tem področju Bentley še vedno dokazuje, da gre za znamko, ki želi ugajati še tako zahtevnim kupcem. Šestlitrski pogonski stroj s (samosvojo) zasnovo W12 je na voljo pri treh modelih znamke – Bentaygi, Continentalu GT ter limuzini, Flying Spur. Ta je sicer podprt s parom turbo puhal, njegova moč pa glede na model, v katerem je, niha med 447 in 467 kilovati oziroma 608 in 635 'konji'.
BMW
Da se čas 12-valjnih motor bliža koncu, pri BMW-ju dokazuje dejstvo, da je v ponudbi nemške znamke na voljo le še eden in niti ta ni v največjem športniku, seriji 8, ampak v najprestižnejši izvedbi limuzine serije 7 z oznako M760Li. Pod to oznako se skriva motor s prostornino 6,6 litra in dvema turbo puhaloma. Motor v tej konfiguraciji razvije 448 kilovatov oziroma kar 610 'konjev' moči, kar zadostuje, da avtomobil ob odstranjeni elektronski blokadi razvije najvišjo hitrost 305 kilometrov na uro.
Ferrari
Ferrari je bil že nekdaj znan po vgrajevanju 12-valjnih motorjev v svoje športne avtomobile, pri katerih je bil motor pred voznikom. Vendar pa se stvari spreminjajo tudi pri italijanski znamki, saj je tovrsten motor vgrajen le še v en serijski model, to je 812 Superfast. Ob tem pa je nujno omeniti, da gre pri lani predstavljenem športniku za najmočnejši tovrsten stroj s črnim vrancem na pokrovu ventilov do zdaj. Iz 6,5 litra prostornine namreč na površje ob voznikovem pritisku na stopalko za plin prihrumi kar 588 kilovatov ali 800 'konjev' moči.
Lamborghini
Že omenjeni Lamborghini Aventador torej uporablja za pogon 6,5-litrski agregat, ki pa je v svoji življenjski dobi od leta 2011 doživel kar nekaj modifikacij, ki se kažejo v večji motorni moči avtomobila. Ta je namreč s prvotnih 515 kilovatov do zdaj narasla na 544 kilovatov (700–740 'konjev') oziroma 566 kilovatov (770 'konjev') v izvedbi SVJ.
Mercedes-Benz
Podobno kot pri BMW-ju bomo tudi pri Mercedesu v ponudbi športnih avtomobilov zaman iskali motorni sklop z več kot osmimi valji, kolikor jih premore AMG-GT. Drugačna pa je zgodba na limuzinski strani. Nemška znamka namreč še vedno proizvaja model Maybach S650, najbolj prestižno izvedbo razreda S, ki mirno vožnjo zagotavlja s pomočjo šestlitrskega 12-valjnika z dvema turbinama in večjo količino moči kot pri kateremkoli drugem modelu znamke s trikrako zvezdo trenutno na trgu.
Pagani
No, Mercedes-Benz izdeluje pravzaprav dva tipa šestlitrskega motorja z 12 valji, poleg tistega v Maybachu v Stuttgartu izdelujejo še njegovo izpeljanko, narejeno izključno za butično avtomobilsko znamko Pagani. Ta je seveda še nekoliko močnejša, saj v osnovi razvije 537 kilovatov oziroma 730 'konjev' moči, v nadgrajeni izvedbi pod pokrovom Huayre BC pa še nekaj več, skupno 588 kilovatov oziroma okroglih 800 'konjev'.
Rolls-Royce
Skoraj z gotovostjo lahko trdimo, da bo Rolls-Royce izmed vseh znamk na tem seznamu zadnji opustil motor z 12 valji, ki skrbi za umirjeno vožnjo in udobje potnikov. Kot edina znamka na seznamu ga ponuja v vseh (treh) svojih modelih, pri čemer tisti v modelih Phantom in Cullinan ponuja večjega od obeh pogonskih agregatov s prostornino 6,75 litra, medtem ko je najcenejši model znamke, Ghost opremljen 'zgolj' 6,6-litrskim motorjem. Poleg tega so vsi agregati podprti s parom turbo puhal, zaradi česar njihova moč v vsakem primeru presega 500 'konjev' (čeprav pri Rolls-Royceu o tovrstnih številkah ne govorijo prav radi).
Toyota
Še do nedavnega pa je bila v majhni skupnosti proizvajalcev 12-valjnih motorjev tudi Toyota. Japonski proizvajalec namreč domačemu trgu že vse od leta 1967 ponuja prestižno limuzino Century, ki je bila vse do junija letos, ko je na trg zapeljala (šele) tretja generacija, na voljo s priljubljenim motorjem. Tega je zdaj nadomestil petlitrski osemvaljnik, ki mu pri zagotavljanju manjkajoče moči v primerjavi s predhodnikom pomaga elektromotor.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"