Klasiki so vsadili novo srce – le kaj si mislijo Francozi?

Britanska predelava Citroëna DS na električni pogon in s posodobljenim hidropnevmatskim vzmetenjem.

Pri oxfordskem podjetju Electrogenic, ki je specializirano za predelavo avtomobilov na električni pogon, so razkrili baterijsko gnano različico legendarnega Citroëna DS. Izvirni 2,0-litrski štirivaljni bencinski motor avtomobila so zamenjali z električnim motorjem z 88 kilovati (120 KM), katerega moč se še vedno prenaša na prednji kolesi prek izvirnega ročnega menjalnika.

Avtomobil ima vgrajeno baterijo z zmogljivostjo 48,5 kilovatne ure, ki naj bi zagotavljala realni doseg približno 380 kilometrov z enim polnjenjem, pri Electrogenicu pa ponujajo tudi dodatno baterijo, s katero se doseg podaljša. Standardna polnilna tehnologija omogoča polnjenje z 29 kilovati, kar pomeni, da je baterijo mogoče z elektriko oskrbeti v približno dveh urah.

Predelovalci so ohranili hidropnevmatsko vzmetenje, a z nekaj sodobnimi popravki, da bi bil sistem bolj združljiv z električnim pogonom. Tako so na primer mehansko črpalko za krmiljenje hidravličnega sistema vzmetenja zamenjali s sodobno električno črpalko za zmanjšanje hrupa.

»Kot pri vseh prvih predelavah nas je tudi DS postavil pred edinstvene izzive. V tem primeru prilagoditev hidropnevmatskega vzmetenja za delovanje brez motorja z notranjim zgorevanjem. Stara črpalka je bila tako hrupna, da je motila tiho vožnjo avtomobila, vendar je nova električna popolnoma rešila težavo,« pojasnjuje Ian Newstead, direktor in soustanovitelj podjetja Electrogenic.

Zunanjost predelanega DS je večinoma nespremenjena, odpiranje pokrova motorja pa razkrije  utesnjenost baterije in motornega sistema. Izpušne cevi seveda ni več, na zadnjem delu pa je nameščen nov napis DS EV electronique. Avtomobil so predelovali po željah znanega kupca, zato cena za takšno predelavo ni določena vnaprej.