Ko križanci še niso bili v modi...je bila Renaultova Laguna

28. 10. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

Prva generacija praznuje 30 let in  takrat je bila francoska znamka še vedno stalnica v srednjem razredu.

Pred tremi desetletji športni terenci še niso vladali avtomobilskemu svetu in Renault je konec leta 1993 predstavil svoj novi model srednjega razreda. Namesto običajne številčne okrajšave je imel naslednik Renaulta 21 prijetno zveneče ime: Laguna.

Ime Laguna je že leta 1990 krasilo Renaultovo študijo. Vendar nima nič skupnega s poznim proizvodnim modelom. Septembra 1995 je kombilimuzini sledil kombi. Medtem ko so ga v Franciji poimenovali "Nevada" na osnovi Renaulta 21, so ga v Nemčiji poimenovali "Grandtour", ki se je kasneje uveljavilo mednarodno in v vseh modelih.

Ko križanci še niso bili v modi...je bila Renaultova Laguna

Poleg treh štirivaljnih motorjev je Renault za Laguno ob prihodu na trg prvič v segmentu ponudil tudi 3,0-litrski bencinski motor V6 s 123 KW/167 KM, ki omogoča največjo hitrost 220 km/h. S posodobitvijo modela iz leta 1998 se je moč povečala na 140 kW/190 KM, najvišja hitrost pa na 235 km/h.

Za Laguno je bila značilna kakovost, potem ko je bilo prej veliko kritik na račun zanesljivosti številnih Renaultovih modelov. Posledično so bili intervali vzdrževanja konec leta 1995 podaljšani na 15.000 km. Laguna je izstopala po zelo ergonomski notranjosti z zelo izvirno armaturno ploščo z vsemi upravljalnimi elementi na dosegu roke. Posebnost je bila razširitev armaturne plošče v vratne plošče z integracijo prezračevalnih rešetk v vrata.

Ko križanci še niso bili v modi...je bila Renaultova Laguna
AM

Nežno športna narava Lagune je znana z oznakami "2.0 S" ali "RTi", z Laguno, ki ima monograme 16V na prednjih vratih in 2-litrski 16V bencinski motor (1.948 ccm) iz Volva (tip N7Q) s 103  kW/140 KM (motor Volva S40/V40). Julija 1999 je ta Volvov blok zamenjal sodobnejši Renaultov "F motor" v obliki 2,0-litrskega 16V, ki je proizvedel 100 kW/136 KM, vendar je ponudil več navora in nižjo porabo (-13%). Še močnejša različica je bila predstavljena leta 1995 kot Laguna Biturbo Hartge. Uglaševalec Hartge je tukaj namestil V6 iz Safrane Biturbo. Avtomobil doseže najvišjo hitrost 254 km/h in od 0 do 100 km/h pospeši v 7 sekundah. Zagotavlja največjo moč 206 kW/280 KM pri 5.500 vrt./min in navor 399 Nm pri 3.000 vrt./min. Opremljen je s petstopenjskim ročnim menjalnikom, moč pa se prenaša na sprednji kolesni par. Izdelanih naj bi bilo le 5 do 7 primerkov

Ko križanci še niso bili v modi...je bila Renaultova Laguna
profimedia

Aprila 1998 je Laguna doživela prenovo. Poleg novih različic opreme in vedno serijske klimatske naprave so bili spredaj  novi žarometi, zadaj pa je bil  celoten pokrov luči prenovljen in je zgoraj oranžen, spodaj pa rdeč. Spremenjen je bil tudi sprednji odbijač in opremljen z okroglimi meglenkami, prej značilen spojler s »škrgami« so opustili v korist preproste plastične letve, ki spredaj poveča oddaljenost od tal.

Ko križanci še niso bili v modi...je bila Renaultova Laguna

Na tehnični ravni so uvedeni novi bencinski motorji: 1,6-litrski 16-ventilski s 81 kW/110 KM, 1,8-litrski 16-ventilski s 85 kW/115 KM in 2-litrski 16-ventilski s 100 kW/ 136 KM. Spremenjeni so bili tudi dizli, veliki 2,2-litrski dT je prejel turbopolnilnik, ki izboljša moč in navor. Takrat se pojavi čisto prva različica 1,9-litrskega dCi s 78 kW/107 KM, ki Renaultu uvaja princip visokotlačnega vbrizga po skupnem vodu. Leta 2001 se je proizvodnja prve Lagune končala po 1,52 milijona primerkov.

 

Novo na Metroplay: Gojmir Lešnjak - Gojc o svoji dolgi in bogati karieri