»Fantje iz umetne inteligence so se zapeljali z našim testnim voznikom. Ko so izstopili iz Ferrarija, so mi rekli, OK, Benedetto, naša predstavitev je za vas povsem neuporabna.«
Ferrari je eden pomembnejših ustvarjalcev avtomobilske zgodovine, pa tudi avtomobilske prihodnosti.
A očitno se v podjetju ne nameravajo podvreči trenutnim trendom, sploh kar se avtonomne vožnje tiče.
Tehnologija, katere eden izmed pogonskih konjev je prav Tesla, ima v svetu številne privržence, obenem pa so dokaj jasne tudi njene velike pomanjkljivosti.
Kakorkoli, pri Ferrariju nad idejo niso navdušeni, in čeprav morda zveni nenavadno, se z njimi strinjajo tudi strokovnjaki za umetno inteligenco. Vsaj po besedah Ferrarijevega generalnega direktorja Benedetta Vigna sodeč.
Osnovna vizija Ferrarija je ustvariti čudovita zmogljiva vozila, ki jih ljudje želijo voziti. Zato niti ne preseneča, da jih ne zanima vlaganje časa in sredstev v izdelavo avtomobilov, ki se lahko vozijo sami.
Med nedavno razpravo o prihodnosti avtomobilizma v časopisu Financial Times je Vigna zelo jasno povedal, kaj pri Ferrariju menijo o avtonomnih avtomobilih. Ferrarijev šef je namreč dejal: »Obstajajo štiri vrste programske opreme. Obstaja programska oprema za zmogljivost, obstaja programska oprema za udobje pa programska oprema za informacije in razvedrilo, obstaja pa tudi avtonomna ... No, zadnja, nas ne zanima."
To ni prvič, da je znamka izrazila nezanimanje za avtonomno tehnologijo. Številni dosedanji vodstveni delavci v podjetju so brez zadržkov delili podobne občutke.
Pri Ferrariju so prepričani, da so njihovi jekleni konjički ustvarjeni za vožnjo. Za užitek v vožnji. Ali kot je dejal Vigna:
»Nobena naša stranka ne bo zapravljala denarja za računalnik, ki bo vozil namesto nje. Vrednost človeka, človeka v središču, je temeljna."
V pogovorih za Business Insider se je Vigna razgovoril tudi o »duši avtomobila« in pri tem mu kaj dosti ne gre oporekati. Ferrari brez voznika nenadoma ni več kot Ferrari!
View this post on Instagram
Je pa generalni direktor italijanskega proizvajalca superšportnih avtomobilov še razkril, da se z njim strinjajo tudi strokovnjaki za umetno inteligenco AI.
Vigna je v pogovoru za Bloomberg priznal, da je tudi njim precej jasen koncept Ferrarijevih vozil:
»Fantje iz AI so se zapeljali z našim testnim voznikom. Ko so izstopili iz Ferrarija, so mi rekli, OK, Benedetto, naša predstavitev je za vas povsem neuporabna.«
Če jih umetna inteligenca ne zanima, pa so zato pri Ferrariju toliko bolj aktivni pri elektrifikaciji svojih vozil.
V podjetju si menda želijo, da bi električna vozila do leta 2030 predstavljala že 40 odstotkov vseh modelov, hibridna vozila še nekaj več.
Ferrari je na dobri poti k doseganju teh ciljev, saj sta (hibridno) elektrificirana 296 GTB in SF90 Stradale že v ponudbi, predstavitev prvega popolnoma električnega modela pa je predvidena za 2025.
Preberite še: Legendarnega Ferrarija so sredi Monaka parkirali na ... (VIDEO)
Novo na Metroplay: Gojmir Lešnjak - Gojc o svoji dolgi in bogati karieri