Legendarna nizozemska znamka se vrača med žive! Načrti bodo navdušili bencinske navdušence

Ruski kapital in nemško znanje naj bi pripomogla k obuditvi več kot 140 let starega imena.

Legendarna nizozemska znamka se vrača med žive! Načrti bodo navdušili bencinske navdušence (foto: Profimedia) Profimedia
4. 1. 2022

Nizozemska ni ravno znana po bogati avtomobilski industriji. Že res, da tam domuje ena izmed tovarn švedske znamke Volvo, to pa je bolj ali manj vse. Verjetno pa malokdo ve, da so prvi avtomobili na Nizozemskem nastali že pred letom 1900, s čimer se omenjena država uvršča med avtomobilske pionirje. Za njihov nastanek sta poskrbela Jan in Jacobus Spijker, brata, ki sta se leta 1880 odločila odpreti delavnico za izdelavo in vzdrževanje kočij, nato pa leta 1898 pod blagovno znamko Spyker izdelala prvi avtomobil.

Preberite še: Zgodovina: Spyker - dve življenji nizozemskega posebneža

Podjetje je sicer propadlo že leta 1925, ponovno pa ga je leta 1999 obudil poslovnež Victor Muller. A podjetje se je vse od obuditve soočalo s finančnimi težavami, zaradi česar je Muller večkrat razglasil bankrot. A očitno s Spykerjem vseeno ni še konec, zahvala za to pa gre skupini ruskih vlagateljev pod vodstvom dveh poslovnežev, Borisa Rotenberga in Michaila Pessisa, ki sta z Mullerjem po lani začetih pogovorih vendarle sklenila dogovor o sodelovanju.

V8 motor ostaja bistvo

Butična avtomobilska znamka naj bi tako kmalu znova obudila proizvodnjo, ponudba pa naj bi bila sprva sestavljena iz treh modelov, že leta 2018 predstavljenega C8 Preliator Coupeja, leta 2013 predstavljenega B6 Venatorja (na sliki spodaj) in pa že leta 2006 (sicer v konceptni obliki) predstavljenega križanca D8 Peking-to-Paris.  V vseh treh primerih gre za relativno stare avtomobile, ki bodo morali biti precej posodobljeni, če namerava Spyker z njimi uspeti na trgu.

A da je sodelovanje resno nakazujejo tudi informacije o razvoju in proizvodnji. Karoserije iz ogljikovih vlaken naj bi nastajale v Rusiji, motorji in ostala tehnologija naj bi nastajala v Nemčiji in Rusiji, proizvodnja oziroma končna sestava pa se bo odvijala na Nizozemskem. Ob tem Muller razkriva, da da Spyker ne bo sledil sodobnim avtomobilskim trendom, pač pa bo osemvaljni bencinski motor – ob pridružitvi hibridnih rešitev, ki bodo sledile – ostal v osrčju njihove ponudbe.