Po tem, ko je trg klasičnih športnikov in prestižnih limuzin v zadnjih letih eksplodiral, na vrednosti sedaj pridobivajo nekoliko bolj običajni avtomobili. Tu je 10 najbolj vročih.
Klasični avtomobili predstavljajo pogosto eno izmed alternativ (premožnih) posameznikov, ki se odločijo za vlaganje in plemenitenje denarja. A avtomobili, kot so Porsche 911 generacija 993, Ferrariji, izdelani pred letom 1995, Ford Mustang prve generacije in tako dalje, ki bodo v prihodnjih letih le še pridobivali na vrednosti, so večini običajnih smrtnikov bolj ali manj že sedaj nedosegljivi. Kljub temu pa se dandanes lahko vsakdo, ki ima kakega tisočaka 'na strani' lahko loti avtomobila, ki mu bo v prihodnjih letih pomagal občutno povečati vložek.
Na vročem avtomobilskem trgu namreč lahko v zadnjih letih opazimo skoraj eksponentno rast cen tudi tistih avtomobilov, ki jih je bilo še pred nekaj leti mogoče kupiti za vsega nekaj 100 ali tisoč evrov, sedaj pa cene najbolje ohranjenih primerkov že dosegajo ali celo presegajo vrednosti novih vozil istega modela.
Seznam desetih avtomobilov, pri katerih cena najhitreje narašča in jih posledično, če jih imate v garaži nikakor 'ne smete' prodati so pripravili pri podjetju Car Vertical, zanimivo pa je, da so skoraj vsi avtomobili evropskega porekla. Tu je torej seznam 10 avtomobilov, za katere gre v prihodnjih letih pričakovati največjo rast cen:
- Alfa Romeo GTV (1993-2004)
- Audi V8 (1988-1993)
- BMW 540i (e34)
- Jaguar XK8 (1996-2006)
- Land Rover Defender (serija I in serija II)
- Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)
- Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)
- Toyota Land Cruiser (J80, J100)
- Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)
- Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)
Vrh lestvice sicer predstavljajo trije povsem različni avtomobili, en italijanski športnik in pa dve nemški limuzini, pri čemer pa za vse tri avtomobile - kakor tudi za vse preostale na seznamu velja dejstvo, da najvišje vrednosti dosegajo primerki z najmočnejšim pogonskim sklopom in po možnosti tudi z ročnim menjalnikom. Omenjena trojica je sicer vrh lestvice osvojila bodisi zaradi svojega unikatnega videza (Alfa Romeo), tehnološke dovršenost (Audi) ali pa preprosto zato, ker veljajo za najboljšo alternativo precej dražjemu in (ne toliko) zmogljivejšemu bratu (M5), kot to velja za BMW 540i.
A pozor: v kolikor niste lastnik takšnega avtomobila, je priporočljivo, da se nekoliko poglobite v zgodovino modela in primerka, ki ga nameravate kupiti, hkrati pa je priporočljivo imeti nekaj tehničnega znanja in mehaničnih sposobnosti, sicer bo kar nekaj denarja vzel izbrani mehanik.
Za omenjeno generacijo Toyote Land Cruiser namreč statistika CarVerticala kaže, da je imelo kar 36 odstotkov vseh izdelanih vozil tekom življenja različne tehnične težave, veliko bolje pa je niso odnesli niti Volvo 740, kjer je bil okvarjen vsak tretji primerek ter Alfa Romeo GTV in Jaguar XK8. Tehnične težave so namreč zabeležili pri kar 29 odstotkih vseh vozil, ki so jih vzeli pod drobnogled.
Seveda pa tudi bodoči klasiki, čeprav na prvi pogled še tako dobro ohranjeni, niso imuni na avtomobilske prevarante, ki prevrtavajo števce za prevožene kilometre. Nenazadnje je tovrsten podatek 'najlažje' ponarediti pri najbolje ohranjenih in negovanih vozilih, kar pa v praksi pripomore k nižji dejanski vrednosti avtomobila ter tudi pri načrtovanju ustreznega vzdrževanja. Statistika tako kaže, da ima prevrten merilnik prevoženih kilometrov kar 18 odstotkov Audijev V8 in Jaguarjev XK8. Tretje mesto si z osmimi odstotki delijo Mercedes-Benz E300/E320/E420 (W124), Toyota Land Cruiser in pa Volvo 740.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"